Nu Online
Momenteel zijn er 108 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

ceremoniemeester

1-5-2010 19:39:36
Hallo iedereen

Mss een rare vraag, maar wat is de taak van een ceremoniemeester eigenlijk? Ik las op dit forum dat iemand voor de ceremoniemeester 200 euro betaalde voor wet en kerk. Wat omvat dit?

Gr
ELINE 

eline
20-5-2011
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 772

Laura
11-7-2009
 Meld misbruik1-5-2010 20:08:23

Hey Eline,

Wij hadden een ceremoniemeester die begon bij het ophalen van de bruidegom tot na de receptie.

Hij maakt een draaiboek op, dit is een dagschema. Het is heel handig dat hij zaken weet uit zijn ervaring waardoor je schema heel goed op elkaar is afgestemd.
Op de dag zelf zorgt hij er bijvoorbeeld voor dat de tijd wel werkelijk wordt gerespecteerd, hij zorgt voor praktische zaken zoals bv het geld voor enkele diensten (vervoer, fotolocatie) bijhouden. Tijdens de mis zorgt hij ervoor dat de suite juist binnenkomt (zalig dat jij er niet de zorgen voor moet dragen), dat de sprekers op tijd naar voren komen, hij neemt je misboekje eventjes weg als je bv de ringen moeten geven zodat je handen vrij zijn,...

Het zijn gewoon zo al die praktische zaken waar jij niet aan wil denken waarvoor hij zorgt. Wel oppassen zie dat je een goede hebt die weet wat hij doet en die werkelijk iets doet. De onze (Eddy Wouters) was heel goed, echt een zalige man die zijn vak door en door kent. Die van mijn zus haar trouw, ken de naam niet meer, hebben we amper gezien. Resultaat: het binnenkomen van de kerk was een chaos, de pastoor had een verkeerde versie van het boekje, tijden zijn serieus uitgelopen,... Het scheelt dus echt wel een hoop zorgen dat je een hebt en dat je alvast een goede hebt!

Sorry voor de lange uitleg ;-) maar ik hoop dat ik je wat heb kunnen overtuigen er zeker eentje te nemen. Het is zeker zijn geld waard!

Groetjes, Laura

eline
20-5-2011
 Meld misbruik1-5-2010 21:04:44

Bedankt Laura
Hoeveel kost dit dan?

Laura
11-7-2009
 Meld misbruik1-5-2010 23:27:11

Graag gedaan ;-)

Ik denk dat wij voor heel die dag 360 euro hebben moeten betalen.

Groetjes

Fredie
26-6-2010
 Meld misbruik2-5-2010 10:00:00

Neem eens een kijkje op www.theperfectwedding.nl
Daar zal je onder ceremoniemeester de taken beschreven zien staan. Je kan deze ook laten uitvoeren door een vertrouwenspersoon, als je liever bespaart op die kost maar dan moet je die liefst met zorg uitkiezen zodat je er zeker van bent dat alles ook effectief goed in het oog gehouden wordt door die persoon. Maar dat hangt van je persoonlijkheid af (stress je snel of niet) en of er in je omgeving zo iemand te vinden is he...
Veel succes gewenst ermee !

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik2-5-2010 13:02:52

Veel van die taken worden op de dag zelf ook door andere mensen voorzien, hoor!
Wij hadden geen ceremoniemeester en deden het zo:
Op voorhand hadden we met alle mensen van de suite doorgenomen hoe onze dag eruit zou zien (wat op welk uur). Ook naar de fotograaf en naar de mensen van het vervoer hadden we deze planning doorgemaild.
De dag zelf wist iedereen dus goed wat er verwacht werd. Dus géén problemen met timing e.d.
In het stadhuis heb je gratis de bode die je naar de trouwzaal brengt, die zegt waar je moet plaatsnemen, die je begeleidt als je naar voor moet komen,... (dit is eigenlijk een gratis ceremoniemeester).
In de kerk doet de pastoor dit. Hij zegt wanneer je moet rechtstaan e.d.
De misboekjes werden vastgehouden door de getuigen als we de ringen moesten aandoen. De getuigen zorgden ook dat de bloemen naar de huifkar werden gebracht.

En zo ging alles vlekkenloos zonder ceremoniemeester. Dus voel je zeker niet verplicht er eentje te nemen!

Steffie
20-9-2008
 Meld misbruik2-5-2010 13:17:33

Wij waren heel blij dat we er eentje hadden. Hij regelde alles perfect, zelfs als er iets dreigde mis te gaan zodat we ons nergens iets van hoefde aan te trekken (Onze ballonnen ter ere van onze overleden grootouders vloog recht de bomen in en die heeft hij er nadien zelfs nog proberen uit halen.)

Mijn man had twijfels bij een ceremoniemeester, want dat was volgens hem niet nodig, maar ze weten veel beter wat ze doen en wat er hoeft te gebeuren dan bijvoorbeeld een vriend die deze taak overneemt.

Ik denk dat wij 300€ betaald hebben voor een hele dag (' s morgens tem de receptie) en we kregen ons receptieboek cadeau.

kristel
20-10-2010
 Meld misbruik2-5-2010 14:18:57

onze ceremonie meester komt mee vanuit ons vervoer een paardentram
wij betalen 175 euro voor halve dag

dat wil zeggen wij trouwen om 9.30u in de kerk
en vertrekken om 9u van thuis uit, hij maakt dat onze suite goed vertrekt hier thuis, en binnen gaat ind e kerk, regelt alles in de kerk, in naar buiten gaan, zorgt voor alle eventuele bloemen en geschenken die al daar worden afgegeven aan de kerk, gaat dan voor naar onze feestzaal zorgt ervoor dat ons volk al wordt opgevangen die daar eerst aankomen want ons vervoer is iets tragen 3x paardenkracht . en zorgt ervoor dat wij in alle rust kunnen binnenkomen en dergerlijke

eens we aan tafel dan gaan rond 15u laat ik hem gaan, dan kunnen de kelners en eigenaars van osn feestzaal het zelf wel af.

't is gewoon een ceremonie meester zorgt ervoor dat je dag zorgeloos verloopt en dat je je niks moet aantrekken en gewoon kan genieten

wij hebben thierry smet van robby cars ( oostvlaanderen zit in eeklo en in ertvelde)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Muzikant nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
weddingpianist De romantische toets voor jullie huwelijk! in
Aan de piano verzorg ik de muzikale ondersteuning van recepties en huwelijksvieringen. Om jullie feest nog meer klasse te geven, is er een draagbare vleugel ter beschikking. Is een lied voor jullie bijzonder, dan zal ik dat graag voor jullie spelen. Meer info
LiveMuziek.net Gevarieerd aanbod aan zangers, zangeressen & muzikanten te boeken in duo, trio of band in Ternat
Maak jullie huwelijk nóg specialer door te kiezen voor live muziek! Ontdek snel het geschikte duo, trio of band voor jullie huwelijksmis, ceremonie, receptie, openingsdans of avondfeest. Uitgebreid repertoire, speciale verzoeknummers zeker ook mogelijk! Meer info
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Muziek-Huwelijk LIVE MUZIEK OP JE HUWELIJKSVIERING – BRUILOFT – RECEPTIE – TROUWFEEST in Burcht
Professionele zangers en muzikanten met ervaring. Live muziek & zang tijdens jullie ceremonie, huwelijksviering in de kerk, huwelijksreceptie, of tijdens het avondfeest. Breed repertoire en mogelijkheid tot liedjes van eigenkeuze. Uiteenlopende genres. Meer info
DSO MUSIC Coverband and live band on higher level in Deurne
Deze coverband profileert zich enkel naar het hogere niveau bij huwelijksfeest en trouwfeest in België. De samenstelling begint vanaf 3 multimuzikanten tot maximum 6. Het zijn beroepsmusici waarvan zangeres en zanger in 5 talen zingen.ENG-FR-N-SP-IT Meer info
MUSINC LIVE MUZIEK & DJ in Schelle
MUSIC INCLUSIVE ARE REALLY EXPERIENCED, DEDICATED & HARD WORKING PARTY PROVIDERS Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Canape De muzikale toets voor jullie perfecte dag! in Gentbrugge
Laat live muziek een meerwaarde zijn op jullie mooiste dag. Vertrouw op twee professionele muzikanten. Een warme, zwoele en gevoelige stem begeleid door een live pianist. Wij spelen jullie favoriete nummers tijdens de viering, receptie of avondfeest. Meer info
Jozefien Sings De perfecte noot voor uw mooiste dag! in Heusden
Zijn jullie op zoek naar net dat tikkeltje meer? Jozefien Sings brengt muziek die je kippenvel bezorgt en de perfecte ondersteuning is van de mooiste dag van je leven. Want trouwen... Dat doe je maar 1 keer! Meer info
Zangeres Elphy Prachtige, ontroerende zang voor uw onvergetelijk moment in Dendermonde
* Een zeer ruime ervaring met huwelijksceremonies, -recepties en -feesten. * Een prachtige muzikale omlijsting die volledig op maat is van jullie wensen. * Alles is mogelijk: live zang solo, in duo of met band. * Sterke prijs-kwaliteitsverhouding. Meer info
muziek trouw stijlvolle muziek voor uw huwelijk in berlare
Ben je nog op zoek naar stijlvolle, professionele muzikale omlijsting van jullie huwelijksviering of huwelijksfeest, dan ben je aan het goede adres!! Verschillende combinaties en stijlen zijn mogelijk: klassiek, pop, folk.. Meer info
Good Vibrations ! Er zit muziek in jullie dag ... in Zwalm
Wij zijn Good Vibrations, een fonkelend muzikaal live duo dat bestaat uit zangeres Ilona en gitarist Matthieu. We brengen jullie favoriete songs met hart en ziel zodat jullie huwelijksdag nog net iets onvergetelijker wordt ! Meer info