TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
LEEN
6-9-2008
|
15-10-2007 13:30:34
hou letterlijk de kerk in het midden trouw in een kleine romantische kapel ertussen
normaalgezien wordt er getrouwd in de kerk van de bruid
|
|
sara
28-6-2008
|
15-10-2007 13:53:09
Heel erg herkenbaar !! Ik ben afkomstig uit Hamont, woon samen met mijn vriend in Houthalen waar we diezelfde dag ook voor het gemeentehuis trouwen en het avondfeest gaat door in Mol! Ons leek het het meest practisch om voor de kerk te trouwen in de buurt van het avondfeest, zodat de gasten zelf niet teveel afstand moeten afleggen. Misschien kan dit jou helpen om de knoop door te hakken: gewoon de meest practische oplossing voor het grootste deel gasten. Nu hebben wij wel nog een bijkomend probleem, ik ben protestants en mijn vriend is katholiek. We hebben een pastoor die onze huwelijksdienst wil doen, maar nog geen kerk of kapel in de buurt van Mol. Iemand een idee??
|
|
Sylvie
|
15-10-2007 13:55:38
Hey Kim,
Normaal vindt het kerkelijk huwelijk plaats in de kerk van waar de bruid afkomstig is, maar bij ons heb 'k zelf gekozen om in de kerk te trouwen waar m'n vriend en ik nu wonen.
Groetjes,
Sylvie
|
|
Joke
19-4-2008
|
15-10-2007 16:19:27
Hier moet je wel wat mee opletten hoor: normaal moet je trouwen in de kerk van de plaats waar je momenteel officieel woont. Je moet dit ook bespreken met de priester, want sommigen willen echt niet dat je in een andere kerk gaat trouwen als je in zijn gemeente woont! Ik ken mensen die hun adres ergens anders gezet hebben (bv terug bij de ouders) tijdens de maand van het huwelijk om daar dan "officieel" te wonen. Best goed op voorhand navragen!!!
joke
|
|
kim
25-8-2007
|
15-10-2007 17:16:31
Hey, je moet gewoon trouwen in de kerk waarin jullie jullie allebei het best voelen. En zeker niet luisteren naar wat andere mensen ervan denken of wat zogezegd "de gewoonte" is. Mijn man is afkomstig van Hemiksem, ik van Wilrijk, we wonen in Mortsel maar zijn getrouwd in het Begijnhof in Lier. Gewoon omdat die kerk een belangrijke emotionele waarde heeft voor mij. De meeste pastoors maken daar geen probleem van hoor. Je moet wel bij de pastoor van de parochie waar je officieel woont toestemming gaan vragen om in een andere parochie te trouwen maar dat is meer formaliteit. Als je vriend graag in Mol wil trouwen en jij niet echt een voorkeur zou hebben(?) dan zou ik eerder voor Mol kiezen. Het enige waar je wel aan moet denken is dat als er mensen zijn die van ver moeten komen, ze eerder geneigd gaan zijn om naar de kerk te komen als die net als het feest in Hasselt is. Maar dat hangt natuurlijk ook een beetje van jullie dagindeling af. groetjes!
|
|
Johan
|
29-10-2007 10:20:19
burgerlijke trouw in Mol; zo is je vriend tevreden gesteld. Doe de viering dan in Hasselt - zo is je mama tevreden gesteld. Eventueel kan de receptie aansluitend zijn aan de viering (geen verplaatsingen meer voor de aanwezigen), bvb. direct in/aan de feestzaal (kan met goedeherder.be)
|
|
elke
15-5-2010
|
12-11-2007 19:32:24
Hoi,
Normaal is kerkelijk huwelijk altijd in de gemeente/stad waar de toekomstige bruid woont... Je bent niet verplicht maar is wel beetje traditie. wij hebben ook een tripje die dag: kerkelijk huwelijk en wettelijk huwelijk in oost-vlaanderen (waar ik woon) en dan feest in west-vlaanderen (waar m'n vriend woont)en waar we dan blijven want zijn ook daar aan het bouwen en zou dan ongeveer moeten af zijn! maar ja, ken de de bouw???!!! altijd spannend!
elke 30/08/2008
|
|
|
|
Unieke live performances op topniveau!
in Antwerpen |
De romantische toets voor jullie huwelijk!
in |
Gevarieerd aanbod aan zangers, zangeressen & muzikanten te boeken in duo, trio of band
in Ternat |
Bijzondere muziek voor die bijzondere dag
in Antwerpen |
LIVE MUZIEK OP JE HUWELIJKSVIERING – BRUILOFT – RECEPTIE – TROUWFEEST
in Burcht |
Coverband and live band on higher level
in Deurne |
LIVE MUZIEK & DJ
in Schelle |
Lillee's Land
in Tienen |
De muzikale toets voor jullie perfecte dag!
in Gentbrugge |
De perfecte noot voor uw mooiste dag!
in Heusden |
Prachtige, ontroerende zang voor uw onvergetelijk moment
in Dendermonde |
stijlvolle muziek voor uw huwelijk
in berlare |
Er zit muziek in jullie dag ...
in Zwalm |
|