TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Claudia
26-5-2012
|
11-5-2011 1:00:33
Zal mijn eerlijke kritische mening dan eens geven he ;) Gaan 2 liedjes voor de intrede niet heel erg lang duren? Alle ik weet niet hoe groot de suite is enz en hoe groot de kerk maar vaak komen koppels met 1 liedje toe. Maar dat is meer een persoonlijk keuze. Het liedje uit Braveheart vind ik heel mooi, maar lijkt me moeilijk om naar het altaar te stappen owv het ritme. Alle andere liedjes zijn zeker passend voor in de huwelijksmis. Ik zou voor de versie van leonard cohen gaan waar het Hallelujah betreft Voor de communie zou ik dat van Matthieu en Guillaume nemen. En het uittredelied zou iets vrolijks en up-tempo mogen zijn voor mij: It's a beautiful day (u2), Viva la vida (coldplay), Ik houd van U, Trouwen (K3;) ), Allegria, ... En nog 2 instrumentale liedjes die ik zelf heel mooi vind en zelf ook ga gebruiken zijn it's your day en river flows in you van Yiruma En zonder woorden van Bart Peeters vind ik ook prachtig! Hoe vlot het trouwens voor de rest met het misboekje? Groetjes Claudia
|
|
evy
2-7-2011
|
11-5-2011 1:13:47
hey claudia, het is de bedoeling dat intredelied van bruidegom ook al een beetje muziek is voor als de rest van het volk een plaatsje zoekt, we zitten dat ook stiller als we merken dat iedereen een plaatsje heeft, ceremoniemeester ging dit in het oog houden. het misboekje gaat wel, alles staat in klad op papier. morgen op computer zetten en doorsturen naar de pastoor en dan maar hopen dat hij het goed keurt...
|
|
Claudia
26-5-2012
|
11-5-2011 1:17:16
ik ben benieuwd ;) Maar het zal wel goedgekeurd worden he!
|
|
Bruidje
28-4-2012
|
11-5-2011 10:13:57
Hey Evy! Ik vind de gekozen liedjes alvast heel mooi. Zeker bij Hallelujah voor de versie van Jeff Buckley gaan, dat is tenslotte de beste versie! Mijn collega had deze ook en dat zorgde voor kippenvel momenten in de kerk! Liedje bij het buitengaan : 'Kiss me' (Sixpence none the Richer) of 'Love is in the air'?
Zoals Claudia aangeeft, vind ik twee liedjes persoonlijk ook te lang. Hou er rekening mee dat de meeste mensen al in de kerk zitten (ook bij binnenkomst bruidegom) dus er moet niet meer gezocht worden naar een plaatsje. Tenzij dat je natuurlijk dat liedje al een stuk op voorhand begint te spelen...?
Ik ben ook al bezig met mijn misboekje aangezien dat hetgene is waar ik het meeste naar tegenop zie. Wat ik al heb, kan ik maar hebben he? :-)
Nog veel succes!!!! -X-
|
|
ellen
14-4-2012
|
11-5-2011 10:26:09
Hey, Persoonlijk spreekt de tekst van Halleluja me niet aan. Het klinkt zeer mooi... maar als je de tekst er op na houd is dit naar mijn gevoel weinig passend in een huwelijk viering... Alé is maar mijn idee hoor (het klinkt heel mooi en puur maar als je het vertaald... nee is naar mijn persoonlijk gevoel niet goed....of het moet zijn dat ik het verkeerd interpreteer natuurlijk). Is maar een kritische bedenking hoor en mijn persoonlijke mening. zie vertaling hieronder: Ik hoorde dat er een speciaal accoord bestond
Wat David speelde, en dat deed de Heer een plezier
Maar je geeft niet echt iets om muziek, wel dan
Nou, het gaat zo: de vierde, de vijfde
Nu in mineur en dan weer in majeur ( muziektermen-vert.)
De verblufte koning componeert het halleluhjah
Halleluja, hallelujah, hallelujah, hallelujah
Nou, je trouw was zo sterk, maar jij moest bewijs hebben
Jij zag haar een bad nemen op het dak
Haar schoonheid en het ochtendlicht overdonderden je
Ze bond je vast aan een keukenstoel
Ze brak je troon en ze knipte je haar af (David & Delila-vert.)
En het halleluljah haalde ze van jouw lippen
Schat, ik ben hier al eerder geweest
Ik heb deze kamer al gezien, ik heb al over deze vloer gelopen
Je weet, dat ik vroeger alleen leefde, voordat ik je kende
En ik heb jouw vlag gezien op de marmeren boog
En liefde is geen overwinningsmars
Het is een koud en een gebroken loflied
Nou, er was een tijd dat je me liet weten
Wat er beneden aan de hand was
Maar nu laat je me dat nooit meer zien, wel dan
Maar herinner je, toen ik in je bewoog
En de heilige duif ook bewoog
En elke ademtocht die we lieten was een loflied
Nou, misschien bestaat er wel een God daar boven
Maar alles wat ik ooit heb geleerd van de liefde
Was hoe je iemand die je in de steek liet moet neerschieten
En het is geen schreeuw die je 's nachts hoort
Het is niet iemand die het licht heeft gezien
Het is een koud en gebroken loflied
Hallelujah Groetjes Ellen
|
|
ellen
14-4-2012
|
11-5-2011 10:59:40
Hey, Onder deze link heeft iemand een duidelijke betekenis gegeven van het liedje hallelujah: http://vrijspraak.wordpress.com/2009/05/10/betekenis-ha... Ikzelf hou heel veel rekening met de betekenis van liedjes voor in mijn huwelijksmis, maar dat is natuurlijk maar persoonlijk. Groetjes Ellen
|
|
Lindsy
25-5-2012
|
11-5-2011 13:41:37
Hier nog een eerlijke mening 
* 2 liedjes voor de intrede zou ik niet doen, is toch tamelijk lang. Ik zou alleen voor Amazed gaan. Zelf gaan we waarschijnlijk voor Butterfly Kisses, een lied gezongen door een vader die zijn dochter weggeeft. Gisteren laten horen aan mijn vriend en we zaten beiden al met de tranen in de ogen, dus dat belooft!
* Over Hallelujah ga ik akkoord met Ellen, ik houd namelijk ook enorm veel rekening met de betekenis van de liedjes. Maar dat is natuurlijk persoonlijk!
* De overige liedjes vind ik mooi gekozen!
* Tip uittrede: Love is the message van Al Green --> lekker vrolijk!
* Nog eentje die er bij ons in zal zitten: I'll stand by you van The Pretenders.
Zo, ik hoop dat je er iets aan hebt.
Liefs,
Lindsy
|
|
Sofie
9-7-2011
|
17-5-2011 21:22:04
Blijkbaar hou je ook wel van Nederlandstalige muziek?
Ik denk als uittredelied aan een vrolijk 'Proosten' van Guus Meeuwis...
Voor de rest vind ik je liedjes mooi hoor!
Zitten er bij ons nog in;
Hoeveel ik van je hou, van Bart Peeters
Love you more, van Racoon
Into my arms, van Nick Cave
More than words, van Extreme
The first time ever I saw your face, van Leona Lewis
Moet er wel bijzeggen dat dit gezongen wordt door mijn stiefzus, begeleiding op gitaar...
Succes met je keuze en hou ons op de hoogte he!
|
|
|
|
Unieke live performances op topniveau!
in Antwerpen |
De romantische toets voor jullie huwelijk!
in |
Gevarieerd aanbod aan zangers, zangeressen & muzikanten te boeken in duo, trio of band
in Ternat |
Bijzondere muziek voor die bijzondere dag
in Antwerpen |
LIVE MUZIEK OP JE HUWELIJKSVIERING – BRUILOFT – RECEPTIE – TROUWFEEST
in Burcht |
Coverband and live band on higher level
in Deurne |
LIVE MUZIEK & DJ
in Schelle |
Lillee's Land
in Tienen |
De muzikale toets voor jullie perfecte dag!
in Gentbrugge |
De perfecte noot voor uw mooiste dag!
in Heusden |
Prachtige, ontroerende zang voor uw onvergetelijk moment
in Dendermonde |
stijlvolle muziek voor uw huwelijk
in berlare |
Er zit muziek in jullie dag ...
in Zwalm |
|