Nu Online
Momenteel zijn er 114 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Misboekje in bepaald thema?

  19-4-2011 8:34:32
Hallo allemaal,

Stilaan gaan wij ook starten aan het maken van ons misboekje en ik zag hier op het forum dat er verschillende koppels zijn die werken rond een bepaald thema in hun misboekje..

Nu vroeg ik me af wat er allemaal zoal is aan verschillende thema's?

Weet er iemand of daar een 'lijstje' van bestaat, of hoe pak je dat aan.. een thema kiezen voor je misboekje?

Alvast bedankt voor de suggesties!!

Sarah
8-8-2011
Meld misbruik



Reacties: 8 | Gelezen: 1349


Filipa
23-7-2011
 Meld misbruik19-4-2011 8:46:25

Hoi Sarah ik heb hier al vanalles gehoord... ik denk dat je zelf gewoon een thema mag kiezen, misschien iets gemeenschappelijks van jullie, zoals een interesse, een hobby, of iets dat verwijst naar hoe jullie elkaar hebben leren kennen ofzo?
Wij hebben de "gewone" misboekjes, de teksten variëren hier en daar en we hebben enkele aanpassingen gedaan maar we hebben geen specifiek thema.
De layout en de teksten van jullie misboekje zouden dan hier en daar wat "knipogen" moeten geven naar de thema... :-)



Charlotte
1-6-2011
 Meld misbruik19-4-2011 10:10:37

Wij werken rond het thema 'boom'. Niet gewoon de teksten (natuurlijk niet allemaal, anders wordt het té) worden rond dit thema uitgewerkt, maar we zullen ook echt iets doen met 'ons' boompje in de viering. Hetzelfde kan ook met water, stenen, natuur (vogels), etc...



Charlotte
1-6-2011
 Meld misbruik19-4-2011 10:12:41

ga anders even naar http://www.dekenaatlochristi.be/hoe-maak-je-een-huwelijksviering en klik op keuzeteksten, daar staan al enkele voorbeeldjes van thema's... de teksten vind ik niet zo super, maar ze kunnen je wel op weg zetten!



ann
2-7-2011
 Meld misbruik19-4-2011 11:14:33

wij kozen als bezinningstekst puzzelstukjes...en vandaaruit ontstond ons idee rond dat thema te werken.onze viering is met de goede herder en zij werken niet met misboekjes
je mag dat doen als je echt wil maar uit hun ervaring raden ze aan het niet te doen,de argumenten die hij aangaf om het niet te doen deden ons beslissen het indd niet te doen.wij maken enkel een soort korte inhoud van het verloop vd viering en dit zal op een puzzelstuk komen(we hebben wel nog wat knutselwerk voor de boeg!!)
Verder is onze huwelijkskaars in dit thema,onze bedankjes,onze uitnodiging,versieringen...enz..met veel fantasie en zoekwerk en tips hier op het forum zijn we tot erg toffe dingen gekomen..



Anika
9-4-2011
 Meld misbruik19-4-2011 11:22:27

Wij hadden als thema 'natuur'. In alle teksten kwam bijna wel iets voor van een bloem, een boom, een vogel, een beek,... Maar het is inderdaad pas echt heel leuk als het ook typerend is voor jullie!



Ellen
9-7-2011
 Meld misbruik19-4-2011 14:33:56

Mijn ventje gebruikte in zijn huwelijksaanzoek de woorden "jij geeft mijn leven kleur" en daarom zal de hele viering rond kleuren draaien.
Daar vind je ook wel wat rond, hoor!



Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik19-4-2011 17:34:02

Meestal zijn de eerste lezing / evangelie / bezinningstekst bepalende factoren voor het 'thema' binnen de viering. En dan kan je uiteraard stukjes gaan zoeken die daar ook bij passen. Zo was ons 'thema': "samen één worden".



A.
23-7-2011
 Meld misbruik19-4-2011 23:20:15

Wij hebben niet echt een thema.. hebben een uitnodiging met vlindertjes op en deze gebruik ik ook op de voorkant van m'n misboekje en op de tafelaanduiding. Maar echt als thema niet echt.. probeer wel dat alles een beetje samen hangt.. qua kleuren die terug komen in uitnodiging, misboekje, tafelaanduiding, bedankje...


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info