Nu Online
Momenteel zijn er 64 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Volldige misboekjes doormailen -- niemand die dit zal doen vrees ik!

  18-12-2010 19:51:54
Hoi collega-bruidjes!

Ik lees hier vaak berichten met de vraag om misboekjes door te mailen.
Ik vraag me echter af wie zijn volledige boekje naar andere mensen stuurt. Het kost elke creativeling (lees, iemand die zijn boekje volledig zelf ineen probeert te steken) toch wel meerdere uren (bij zal dat toch wel een uurtje of 20 geweest zijn) om zijn boekje volledig in elkaar te steken. Ik kan mij niet inbeelden dat mensen dat zomaar gaan doorgeven om een ander hier en daar een naam aan te passen en voor de rest niets moet doen.

Je moet inderdaad het warm water niet gaan uitvinden, ik heb ook veel teksten van op het internet gevonden alsook de opbouw van een huwelijksmis enz.

Ik neem aan als de mensen misschien wat meer moeite doen en misschien eens vragen naar de voorbeden of de 1e lezing enz dat daar meer respons op zal komen.

En "Ik weet niet hoe ik er moet aan beginnen..." vind ik niet echt een terechte opmerking. Iedereen die een beetje kan googelen krijgt al snel 10-tallen complete boekjes en sites met voorbeelden.

Dus dames, ik wil gerust helpen net zoals vele anderen hier op het forum, maar probeer misschien zelf eerst iets uit te werken en bij bepaalde delen kan je wel wat hulp vragen.

Zie dit zeker niet als een frustratie hoor, maar zal misschien helpen om wat respons te krijgen.

Groetjes,
Julie

julie
28-5-2011
Meld misbruik



Reacties: 15 | Gelezen: 1280


Ellen
17-9-2011
 Meld misbruik18-12-2010 20:27:34

Ik heb er toch al enkele doorgekregen (waarvoor dank) en dit is zeker niet om alles klakkeloos over te nemen, integendeel...Maar soms is het gewoon handig om te kijken hoe iemand anders iets verwoord of zegt.
Ik vind het zeker niet vervelend om tijd in mijn eigen misboekje te steken...Alleen, af en toe is het niet simpel hé. Google is idd een goede leiddraad, maar via deze weg is het toch ook iets persoonlijker hé...En is dit forum niet bedoeld om elkaar een beetje te helpen?!
Soit, als het mijne af is, stuur ik dit ook met plezier door hoor ;-)



Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik18-12-2010 20:32:12

Ik stuur ook nooit mijn eigen misboekje integraal door... Ik heb nochtans al vaak deze vraag gekregen, maar inderdaad, misboekjes gewoon klakkeloos overnemen van iemand vind ik ook not done. De uurtjes dat ik erin heb gestoken om het mooi één geheel te laten vormen (en niet gewoon wat mooie teksten bij elkaar) kan ik helaas niet tellen... Dus nee, ook van mij zal er nooit iemand mijn volledige versie doorgestuurd krijgen.
Als er iemand iets vraagt over een bepaald onderdeel, bv. eerste lezing of welkomstwoord of ..., dan zal ik wel graag helpen en plaats ik gerust mijn eigen onderdeel hier op. Maar alles bijeen... Nope... Als je dan toch kiest om een viering ineen te steken, doe dan op zijn minst ook zelf wat moeite door dingen op te zoeken e.d.



Ellen
2-7-2011
 Meld misbruik18-12-2010 21:37:58

Ik heb zelf al een heel deel van het boekje in elkaar gestoken. Is idd zeker niet de bedoeling om boekjes volledig over te nemen. Zou heel onpersoonlijk overkomen en idd de tijd die anderen er dan hebben ingestoken.
Het zou bij mij gewoon zijn om te zien of ik niets vergeten ben en om ideetjes op te doen qua teksten.

Alvast bedankt mocht je mij hiermee kunnen helpen.



M.
18-6-2011
 Meld misbruik18-12-2010 21:40:14

Als ik getrouwd ben, dan stuur ik mijn boekje door naar iedereen die het wil , ik stuur het niet eerder, want nu is het nog "mijn project" :-)

Deze site is wel bedoeld voor elkaar te helpen dacht ik zo. Het is niet enkel nemen, je moet af en toe ook eens geven hé dames.... !







Sofie
6-5-2011
 Meld misbruik18-12-2010 22:17:38

Ik stuur ook nooit mijn misboekje door. Maar wij hebben een leidraad gekregen van de pastoor zelf. Daar stonden al heel wat teksten in die we konden gebruiken en voor de rest heb ik op internet gezocht en in misboekjes die ik al had.
De site is inderdaad bedoeld om elkaar te helpen, maar een misboekje is niet makkelijk dus een beetje zoekwerk moet wel vind ik :) Alle dat is mijn mening. Ik zelf heb ook heel veel teksten moeten lezen, maar al bij al vond ik dat heel leuk om te doen.





vanessa
2-7-2011
 Meld misbruik18-12-2010 22:20:29

Ik denk dat er niemand zomaar een boekje van iemand anders over neemt. Je huwelijksviering is persoonlijk en iedereen (daar ben ik bijna zeker van) wil daar zijn eigen persoonlijkheid insteken.
Ik heb ook al enkele boekjes doorgestuurd gekregen, en ik ben daar heel blij mee. Je krijgt hierdoor heel wat verschillende ideeën, maar als ik een mooie tekst tegen kom pas ik hem toch altijd nog wat aan.

Als je je misboekje niet met andere wil delen, dan doe je dat toch gewoon niet,
maar waarom moet je dan altijd commentaar geven op de mensen die dat wel doen. Zij doen dat gewoon om andere bruidjes te helpen!
En inderdaad, daar dient dit forum toch nog altijd voor.

Als wij getrouwd zijn, wil ik mijn misboekje (dat nu nog onder constructie is) ook zeker delen.



frida
6-2-2010
 Meld misbruik19-12-2010 11:31:41

tja dan ben ik een van de weinige die dit wel doet!!

Ja het is waar daar steek je veel werk in maar als je grote dag achter de rug is, kan je toch iemand er plezier mee doen. Ik denk ook dat het toekomstige bruidje nooit iemand anders misboekje gewoon overneemt, en er altijd een eigen toets aan gegeeft.

Dus ik heb het al verschillende keren ons misboekje doorgestuurd, maar vind het altijd fijn dat je een klein berichtje terug krijgt ( vele doen dat hoor).


Groetjes frida



Stephanie

 Meld misbruik20-12-2010 2:00:27

Ik ben het helemaal met Vanessa eens, als je je boekje wil dorsturen doen. Als je daar iets op tegen hebt, dan doe je het toch gewoon niet?



Kelly
4-6-2011
 Meld misbruik20-12-2010 8:42:05

Ik heb ook van enkele hun boekje doorgestuurd gekregen. Ik vind google een goei hulpmiddel, maar ik vind daar meestal enkel wat ouderwetse boekjes op.
Deze boekjes die ik van anderen heb doorgekregen zijn een goede hulp geweest qua structuur en van ieder misboekje heb ik een tekstje kunnen gebruiken (mits beetje aanpassen) om er mijn eigen ding van te maken. Ik vermoed dat niemand zomaar een volledig boekje zou overnemen, als je trouwt en dan nog wel voor de kerk, dan denk ik wel dat deze mensen er altijd zelf tijd willen insteken...
Ikzelf heb mijn misboekje naar héél veel mensen doorgestuurd en hopelijk heb ik veel mensen kunnen verderhelpen met mooie teksten/liedjeskeuzes.
Uiteindelijk is dit forum toch int leven geroepen om elkaar te helpen!





deborah
28-5-2011
 Meld misbruik20-12-2010 10:15:45

ik heb het gedaan en heb er geen spijt van
er staan enkele te presoonlijke teksten in en die kan je dan zowieso niet overnemen
dus werk blijft er zowieso aan.
je kan idd veel vinden op het internet maar het is ook vaak interessant om eens te kunnen zien hoe een ander het opgebouwd is.
Ikzelf heb ook enkele gekregen maar heb niks letterlijk overgenomen, het ( vind ik) inspireerd je wel een beetje.

je kiest uiteindelijk zelf of je je iets doorstuurd, en als je t doorstuurd en ze nemen alles letterlijk over,, want ga je eraan doen,?? je gaat het niet kunnen controleren hoor.

je kan dan ook zeggen : je mag niets van het internet overpakken want das ook ni persoonlijk.....



julie
28-5-2011
 Meld misbruik20-12-2010 15:32:39

Hoi iedereen,
Kwestie van duidelijkheid te scheppen, ik heb er niets op tegen dat mensen deze vraag stellen, alsook niet dat mensen hun boekje doorsturen.

Ik dacht alleen dat het een hulp kon zijn voor de mensen die vragen hebben bij hun misboekje, dat ze misschien enkel naar verschillende onderdelen vragen. Hier zou ik persoonlijk rapper op reageren.

Ik wil hier zeker geen 'commentaar' geven, maar hé, "dit is toch een forum voor iets hé?"

;-)




Tine
28-8-2010
 Meld misbruik21-12-2010 11:32:37

Hey,

Ik heb ons misboekje al naar meer dan 20 bruidjes-in-spé doorgestuurd.
Ik ben heel trots op ons boekje en vind het een eer als andere bruidjes er dingen uit kunnen gebruiken!



Deborah
17-7-2010
 Meld misbruik21-12-2010 13:50:53

Ik ben het eens met je, Tine... Ik ben ook heel trots op ons misboekje en heb het (na ons huwelijk weliswaar) al verschillende keren doorgestuurd naar bruidjes in spe... Ik ben dan ook heel blij als het een hulpmiddel geweest is voor een koppel... Ik heb er destijds zelfs thuis gestuurd gekregen, per post en dat vond ik super om ideeen op te doen... Met een klein deeltje alleen ben je niet veel vind ik... Ik ga eerder reageren op de vraag naar een boekje dan een vraag naar een homilie... Maar dat is ieder zijn keuze natuurlijk, zoals je zegt Julie, het is een forum voor iets hé ;-)



Stefanie
20-8-2011
 Meld misbruik4-1-2011 15:49:07

De misboekjes waarover jullie het hebben zijn wss deze van een kerkelijke viering. Nu vroeg ik mij af welke structuur ik best gebruik voor een alternatieve viering. Mss kan ik als leidraad de structuur ve kerkelijke viering nemen en bepaalde dingen vervangen of weglaten, hebben jullie ideeën of tips?



sofie
12-5-2012
 Meld misbruik13-12-2011 14:40:03

Hey,

Ik ben ook aan het zoeken en teksten aan het lezen om in mijn misboekje te steken.
Ik weet niet of je een aantal misboekjes hebt ontvangen, maar je zou mij een groot plezier doen, mocht je degene die je hebt, delen.

alvast bedankt!
Sofie

Sofie.Devr@gmail.com


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info