Nu Online
Momenteel zijn er 29 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Zijn tussenliederen verplicht?

  10-8-2010 15:10:31
De viering begint stilaan vorm te krijgen en mijn vriend en ik zijn het eens over de muziek. Alleen heeft hij het niet zo begrepen op liedjes op een moment dat er niets gebeurd: tussenliederen dus. Een noot muziek bij het tekenen van het trouwregistern, de communie etc is geen probleem, maar tussen lezing één en twee nog eens een liedje bijvoorbeeld, is er voor hem te veel aan.

Zijn dergelijke tussenliederen liturgisch verplicht? Ik heb ze al in alle voorbeelden en op alle mogelijke pastorale sites zien staan...

Yicke
26-2-2011
Meld misbruik



Reacties: 6 | Gelezen: 1002


Irina
14-8-2010
 Meld misbruik10-8-2010 15:14:52

Liturgisch is dit niet verplicht, maar het breekt wel je mis even.

Op bepaalde punten heb je anders een overvloed aan tekst en dan wordt het misschien wat "saai" voor de mensen die aanwezig zijn, maar ook voor jullie zelf.

Onze pastoor heeft bij ons ook nog 1 plaats gegeven waar hij best een liedje vond passen omdat het anders wel héél langdradig kon worden van tekst.

Zoek dan korte stukjes muziek, maar ik zou het persoonlijk toch doen hoor!




kelly
24-6-2011
 Meld misbruik10-8-2010 15:42:43

onze pastoor heeft ons ook enkele momenten gegeven waar best muziek kan gegeven worden.
ik denk in totaal dat we 5 of 6 liedjes hebben ( met intrede en uittrede erbij )




katrien
1-10-2010
 Meld misbruik10-8-2010 18:49:51

Wij hebben 6 liedjes mogen kiezen:

intredelied:eros ramazotti & anastacia, i belong to you
tussenzang:shania twain, you're still the one
ondertekening huwelijkregister:shania twain & bryan adams,from this moment on
offergang:metallica,nothing else matters
communie:tracy chapman,baby can i hold you
slotlied:andrea bocelli,conte partiro


Pastoor heeft dit ook al goedgekeurd :-):-)
Nu enkel nog op cd zetten en dan gaat hij dat nog is testen in de kerk :-)

xxxx







Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik10-8-2010 19:26:18

Wij hadden net zoals Katrien 6 liedjes, op net dezelfde momenten. Zoals je ziet is er dus maar 1 tussenlied, nl. na de eerste lezing. Dat zullen jullie wel overleven, denk ik dan... Niet? ;-)



Yicke
26-2-2011
 Meld misbruik11-8-2010 12:05:41

Dat moet inderdaad nog net lukken.

Aangezien we twee lezingen willen (en dan nog een evangelie) is een tussenlied, of een verkort stukje muziek, misschien wel een prettige afwisseling.

We zouden ook een deel van de tafeldienst vervangen door een gezongen lied, liturgisch correct want tijdens de zondagsmis in onze parochie doen ze dat ook. We moeten alleen toestemming krijgen om het op CD te gebruiken en niet live (het koor zingt een andere versie, wel zelfde tekst).

Waar komt het offerandelied te staan? Voor het hooggebed? Daar zit bij ons dan ook het Hosannah, gezongen, dus is misschien niet zo nodig.

Ach ja, 'k zal de toekomstige maar overtuigen voor nog een liedje meer zeker?



Tine
28-8-2010
 Meld misbruik11-8-2010 14:17:38

@ Yicke: het offerandelied komt vlak na de voorbeden. Dan worden namelijk de gaven aangebracht. Pas na het offerandelied komt het offerandegebed en het hooggebed.

Wij hebben toch ook enkele liedjes op echte 'luistermomenten': een vergevingslied na de schuldbelijdenissen, een tussenzang na de eerste lezing en een slotlied na de bezinning. Ik vind het juist belangrijk om heel die resem teksten te doorbreken met liederen, telkens gezongen door een andere vriendin van mij waar ik gewoon even kan luisteren en genieten!

Groetjes,
Tine


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info