Nu Online
Momenteel zijn er 44 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Slotgebed

  4-10-2009 17:03:32
Hoi!

Ik ben volop bezig met ons misboekje en ben nog op zoek naar een mooi slotgebed. Ik heb al op www.insides.be gekeken, maar hier vind ik niet echt iets origineel terug...

Alle voorbeelden of teksten zijn welkom!!!!

Natalie
12-6-2010
Meld misbruik



Reacties: 5 | Gelezen: 1399


Gwen
14-5-2010
 Meld misbruik4-10-2009 17:39:08

Hallo Natalie,

Wij hebben volgende:

Het pad van liefde is moeilijk te begaan, je zult nooit weten hoe lang het zal gaan. Bij vlakke delen is de liefde vreselijk fijn maar bij de hobbels en de kuilen doet het pijn. Die pijn is op geen één manier te verzachten, je zult gewoon op betere tijden moeten wachten. Die zullen komen, dat moet het pad je beloven. Zodat iedereen tijdens zijn tocht zal blijven geloven. Het pad van liefde is hard en oneindig lang. Wees sterk en verstandig en ben voor niemand bang. Je kunt niets vragen en ook niets weten. Maar één ding is zeker : Het wordt een tocht om nooit te vergeten.

Hopelijk ben je hier iets mee.

Gwen
14/05/2010



Cindy
10-10-2009
 Meld misbruik5-10-2009 13:52:57

Hallo,
wij hebben het volgende:
Al weet ik niet waar deze weg mij naartoe brengt,
al zie ik de plaats van mijn bestemming nog niet,
toch weet ik dat dit mijn weg is,
mijn weg naar ’t geluk, mijn weg naar een thuis.
Al komen er nog onvoorspelbare bochten,
of wordt het een bergpad eenzaam en steil,
met gapende kloven en donkere spelonken,
als ik maar weet dat jij er zal zijn.

Want in de duisternis toch blijven geloven
kan ik alleen als jij meegaat met mij.

Cindy
10.10.09



Cindy
9-5-2009
 Meld misbruik5-10-2009 14:20:43

Hallo,

Dit was ons slotgebed, dat ik trouwens heb voorgelezen.

Ik droomde dat we bloemen waren, we stonden in de zon, jij en ik, samen in de regen twee bloemen op een groot gazon.
Ik droomde dat we bomen waren, we groeiden in de regen, jij en ik, bloeiden in de lente twee bomen van één bos.
Ik droomde dat we sterren waren, schitterend in de avondlucht, jij en ik,
vormden, zo leek het samen elke nacht één sterrebeeld.
Ik droomde dat we geliefden waren we genoten van elkaars warmte, jij en ik, deze droom werd zoals ik het wou mijn hart zegt me “Ik hou van jou”.

Cindy (gelukkig getrouwd sinds 9 mei 2009)



Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik5-10-2009 18:17:57

In onze viering namen vrienden, familie, kinderen van de school (ben juf),... een grote plaats in, vandaar dit slotgebed:

Slotgebed

God,
Omring Véronique en Robby met vriendschap van vrienden en collega’s die behulpzaam met hen op weg gaan.
Omring Véronique en Robby met de toewijding van hun ouders die hun kinderen ook nu ze getrouwd zijn in hun hart blijven dragen.
Omring Véronique en Robby met heel veel liefde voor elkaar en maak hen levenslang elkaars steun en toeverlaat zodat zij elkaars dromen kunnen blijven waarmaken.


Groetjes,

Véro



Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik7-10-2009 21:10:53

Bezinningstekst

Sofie: Herinner je het nog?
Binnenkomen uit de ijzige kou en als een mot aangetrokken worden door het licht van het vuur. Met je rug naar het vuur gekeerd, aftasten hoe dicht je kan.
Je trui voelen opwarmen en het weefsel voelen branden op je huid. Je handen dicht op elkaar, wrijvend, verlangend naar meer …

Herinner je het nog?
Het kampvuur op de weide. Hout sprokkelen, stapelen en het vuur proberen aan te steken met kranten, lucifers, …
Zou het aanwakkeren? Moeten we nog wat hout toevoegen? En wij, gezellig ingeduffeld in onze warme jas, genietend van een warme kop chocomel of jenever, doelloos starend naar die knetterende vuurhaard …

Herinner je het nog?
De kaarsen op jouw taart, een wens maken en de kaars hard uitblazen.
Het etentje bij kaarslicht, gedempte lichten, heerlijk romantisch en alle tijd van de wereld om bij te praten. Het vuurwerk, samen genietend van de kleurrijke spetteringen in de lucht.

Herinner je het nog?
De vurige blik
Gloedvolle woorden
Aanstekelijk gezelschap


Herinner je het vuur nog?



Slotgebed

Priester: Heer,
Als mensen elkaar bevestigen en ja-woorden van liefde spreken, als mensen elkaars geluk en vrijheid koesteren, wordt uw menslievendheid hartverwarmend onder ons zichtbaar.
Wij danken U voor alle liefde, die Gij ooit in mensen hebt ontstoken. Laat haar tot ontplooiing komen in Carolina en Bart en in ons allen die hun vrienden willen zijn. Blijf ons allen vervullen met liefde en vrede, opdat wij allen uw warmte uitstralen en dat wij een bron van vreugde mogen zijn voor elkaar.
Geef hen zo vele jaren geluk met elkaar, met hun kinderen en met alle mensen die zij ontmoeten op hun levensweg,
door Christus onze Heer,
Amen.



Zegen en zending

Priester: Draag de woorden, die hier vandaag weerklonken, blijvend in jullie hart. Want vandaag hebben jullie uitgesproken, dat jullie heel jullie leven warmte, licht en vuur voor mekaar willen zijn. Het zal jullie de kracht geven om dat liefdesvuur nooit te laten doven. Het zal helpen jullie liefde zo sterk te maken dat ze aanstekelijk werkt.

Want vandaag is een dag om nooit te vergeten en als het even moeilijk gaat, denk dan aan wat jullie hier allemaal hebben meegekregen.

Carolina en Bart,
Mogen jullie hier nu samen vandaan gaan met een rijke voorraad aan Liefde, Hoop, Vertrouwen en Tederheid voor elkaar en voor de mensen om jullie heen.

In de naam van de Vader de Zoon en de Heilige Geest, Amen.



Dit is het einde van onze mis.

Groetjes, Carolina


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info