Nu Online
Momenteel zijn er 193 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

zelf zingen in kerk

30-7-2008 11:46:02
Beste bruidjes-in-spé,
Ik zit met het idee in mijn hoofd om zelf een liedje te zingen in de kerk (zonder dat mijn vriend er iets van weet), maar ik weet niet of ik dit wel durf. Ik zing gewoon (niet vals, maar zeker niet super), denk ik, en ben eigenlijk nogal onzeker, maar zou dit wel als een leuke en persoonlijke verrassing voor mijn vriend vinden. Ik ken iemand die me wil begeleiden op piano. Zijn er nog bruidjes die dit aangedurfd hebben, zonder dat ze professionele zangkwaliteiten hebben, of zouden jullie dit afraden? Zijn er originele en leuke liefdesliedjes, die toch niet supermelig overkomen (mijn vriend en ik zijn beiden fan van Stubru, dus vooral zachte rock).
Alvast bedankt voor dit extra ruggesteuntje!!!
Gwen
25 april 2009

Gwen
25-4-2009
Meld misbruik

Reacties: 14 | Gelezen: 648

Amber
9-8-2008
 Meld misbruik30-7-2008 12:28:04

Hey Gwen,
Ik zou dat persoonlijk niet doen:
Als je al onzeker bent, dan ga je misschien extra zenuwachtig zijn op de dag zelf. Het zou zonde zijn als je er niet van kan genieten... Wanneer je zelf geen ervaren zangeres bent is het ook niet makkelijk, denk ik. Je zal veel moeten oefenen, ook in de kerk zelf want dat klinkt toch altijd anders dan in de karoake :-)
Niets is zo erg als een bruidje zien afgaan op haar grote dag!

xxx
www.thierry-amber.bruiloftsite.nl

sylvia
9-5-2009
 Meld misbruik30-7-2008 12:41:02

Knap als je dat kan maar ik zou het ook niet doen, je eigen trouw is nog altijd iets anders je bent veel emotioneler en het zou jammer zijn moest je door de zenuwen niet zo goed zingen of stokken door de traantjes, je kan eventueel wel op het feest een liedje zingen om je ouders te bedanken of om je schat te zeggen hoe graag je hem wel niet ziet. maar in de mis zou ik het niet doen.
groetjes sylvia

eva
26-10-2008
 Meld misbruik30-7-2008 13:03:55

Een vriendin van mij heeft dit gedaan op haar huwelijk. Ze zingt zelf in een koor en dat koor heeft haar ook bij het liedje dat ze zong begeleid.
Het was inderdaad minder goed gezongen dan ze normaal zingt door de emoties, maar haar vriend/man vond het wel geweldig en het was zeker een emotioneel moment tijdens de viering.
Zij zong I will follow you.

groetjes,
eva

Els

Meld misbruik30-7-2008 13:18:45

Een vriendin van me zong als verrassing voor iedereen een liedje in in een studio dat achteraf afgespeeld werd in de Kerk. Heel mooi! Zo kun je het zonder zenuwen inzingen...

Wouter

Meld misbruik30-7-2008 13:24:28

Hey,

Ik ben een freelance muzikant alsook de gitarist/pianist van Duas (www.duas.be )

Ik werk regelmatig samen met een bruid of bruidegom die dit als verrassing inkaderen tijdens de huwelijksviering.
Dit valt altijd zeer goed mee en geeft een extra persoonlijke toets aan de viering.

Meer info kan je via www.duas.be aanvragen.

Groetjes

Wouter
Duas

Severien

Meld misbruik30-7-2008 13:41:08

Ik ben het eens met Amber. Het is een zeer leuk en origineel om zelf iets te zingen. Maar als de bruid 'afgaat' op haar dag, dan is dat iets waar ze lang over zal piekeren en eventueel een domper kan zetten om de feestvreugde.

Tenzij je nog kans ziet om veel te oefenen (in de kerk zelf) met een objectieve luisteraar in de buurt (moeilijk te vinden denk ik) zou ik het niet doen.

Hanne

Meld misbruik30-7-2008 16:15:51

Doen! doen! doen ! doen!

dat is echt zo geweldig.
en al zing je vals, en al weet je de tekst niet meer .. wat zou dat geven!.. de mensen en je vriend/man gaan dat SUPER vinden!!!!
Waar ik wel op zou letten is dat je een goed pianist neemt, .. en niet eentje die jouw liedje kan begeleiden, maar dan alleen als het netjes wordt gezongen 'zoals het hoort'. Je moet een pianist nemen die je kan volgen, die je kan sturen, die een steun is in je rug en die kan improviseren als je even uitvalt.
neem gewoon een lied dat niet moeilijk is... hou een blad bij met de kernwoorden (niet de hele tekst, kan je toch niks in terugvinden als je zenuwachtig bent, en gewoon doen!!
Denk gewoon als je oefent aan je ventje en laat je gewoon gaan die moment.
Je kan altijd zeggen in de micro: mensen , als ik uitval, begin dan gewoon mee te zingen hé... wie weet hoe leuk wordt dat nog..

Ik zou écht niet kijken naar: wat als het misloopt en 'dompertoestanden' enzo...
als je een positief ingesteld iemand bent, kan dat toch sowieso niet mislopen. Je zal eerder spijt hebben als je het niet doet dan wanneer je het wél doet en je zingt zo vals als een kat!

ik sta volledig achter je!!!!!

Kim
2-5-2008
 Meld misbruik30-7-2008 18:00:58

oei, nee, ik vind toch beter van niet te doen!! zeker als je van jezelf weet dat je een "middelmatig" zangeres bent... vergeet niet dat je de hele tijd tot aan de mis ermee in je hoofd gaat zitten en dat zo kostbare momenten aan je voorbij zullen gaan! ook een deel van de viering gaat zo in de zenuwen als een roes voorbij gaan (en da's sowieso al voor een groot stuk het geval...). Ik zou zeggen: neem een tussenoplossing zoals hieronder aangeboden: op voorhand inzingen of op minder intens moment zingen dan in de viering.
da's natuurlijk maar mijn mening.
groetjes
Kim

Vanessa

Meld misbruik30-7-2008 21:53:04

ik zou zeggen: ga ervoor! volg desnoods wat zangles om gewoon het nummer wat tot zijn recht te brengen. EN JE VENTJE ZAL GELUKKIG ZIJN!!

Patricia
14-2-2009
 Meld misbruik31-7-2008 9:59:23

Ik ken je vocale kwaliteiten niet natuurlijk, maar ik moet direct denken aan Idool & consoorten waar alle deelnemers ook denken dat ze kunnen zingen. Als ik 1 tip mag geven: zing eerst eens iets voor een vriend(in) waarvan je weet dat hij/zij eerlijk zal zijn...

Kris

Meld misbruik21-8-2008 9:59:25

Beste Gwen,

Surf vrijblijvend naar www.art-times.be , onder de rubriek educatie en "vocal coaching".
Onze vocal coach heeft reeds mensen gecoacht die wilden zingen tijdens een ceremonie, en die ervoor nog nooit hadden gezongen, met succes.
Zij zou je ook kunnen helpen ivm de songkeuze, en de songs in de juiste toonaard te plaatsen waarin jouw stem het beste uitkomt.
Dit is natuurlijk geheel vrijblijvend.

Vriendeliljke groeten,

Kris

Gwen
25-4-2009
 Meld misbruik21-8-2008 10:26:30

Ben er nu nog altijd niet uit, eigenlijk. Heb alleszins nog niets ingeoefend of nagedacht over het liedje...Jullie reacties zijn zowel bemoedigend als ontmoedigend, dus de keuze zal zowiezo moeilijk zijn!
De vriend die me wil begeleiden speelt piano bij Delavega, hij kan dus wel een goed stukje pianospelen en improviseren als het moet. Heb ook al gedacht om vb met zijn 2en te zingen, zodat niet alles op mij alleen ligt (vb de pianist in het midden en dan wij met zijn 2en elk naast hem op de pianobank, lijkt me wel leuk).
Man, man, man, wat zijn keuzes maken toch moeilijk!!!!!!!!!!!
Toch alvast al heel bedankt voor jullie reacties!!!
Gwen

Tamara
4-10-2008
 Meld misbruik4-9-2008 16:06:03

Doen, zou ik zeggen! Zelf ga ik ook één liedje zingen in onze huwelijksmis, het allerlaatste, voor het slotgebed. De muziek tijdens de viering wordt verzorgd door een aantal vrienden van ons, en tijdens dat laatste liedje zullen zij allemaal naar voor komen en de backing vocals doen. Zo sta ik daar ook niet op m'n dooie eentje vooraan. Ik heb wel bewust een makkelijk te zingen liedje gekozen. :-) We hebben dit al eens gerepeteerd, en wat ik toen ook merkte, is, dat een zangmicro ongelooflijk flatterend klinkt - mijn stem klonk plots veel mooier dan normaal! Kan je het niet eens op voorhand uitproberen met de pianist en zien hoe het klinkt?

J
19-4-2008
 Meld misbruik18-9-2008 8:51:12

Ik heb het zelf niet gedaan, want kan absoluut niet zingen (!) maar twee vriendinnen van mij hebben het wél gedaan en ik kan je verzekeren dat de hele kerk zat te snotteren en dat ze een staande ovatie hebben gekregen (elk apart dan, twee verschillende vieringen) (ik krijg al weer de tranen in mijn ogen... en het is al vijf jaar geleden!). Geen van hen was een professionele zangeres, ze zingen gewoon graag en gewoon okee. Het was zeker niet perfect, maar dat hoeft toch niet? Het is het feit dat je dat wil doen voor je ventje en het zal de viering zeker speciaal, uniek en persoonlijk maken! Ga ervoor!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Muzikant nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
weddingpianist De romantische toets voor jullie huwelijk! in
Aan de piano verzorg ik de muzikale ondersteuning van recepties en huwelijksvieringen. Om jullie feest nog meer klasse te geven, is er een draagbare vleugel ter beschikking. Is een lied voor jullie bijzonder, dan zal ik dat graag voor jullie spelen. Meer info
LiveMuziek.net Gevarieerd aanbod aan zangers, zangeressen & muzikanten te boeken in duo, trio of band in Ternat
Maak jullie huwelijk nóg specialer door te kiezen voor live muziek! Ontdek snel het geschikte duo, trio of band voor jullie huwelijksmis, ceremonie, receptie, openingsdans of avondfeest. Uitgebreid repertoire, speciale verzoeknummers zeker ook mogelijk! Meer info
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Muziek-Huwelijk LIVE MUZIEK OP JE HUWELIJKSVIERING – BRUILOFT – RECEPTIE – TROUWFEEST in Burcht
Professionele zangers en muzikanten met ervaring. Live muziek & zang tijdens jullie ceremonie, huwelijksviering in de kerk, huwelijksreceptie, of tijdens het avondfeest. Breed repertoire en mogelijkheid tot liedjes van eigenkeuze. Uiteenlopende genres. Meer info
DSO MUSIC Coverband and live band on higher level in Deurne
Deze coverband profileert zich enkel naar het hogere niveau bij huwelijksfeest en trouwfeest in België. De samenstelling begint vanaf 3 multimuzikanten tot maximum 6. Het zijn beroepsmusici waarvan zangeres en zanger in 5 talen zingen.ENG-FR-N-SP-IT Meer info
MUSINC LIVE MUZIEK & DJ in Schelle
MUSIC INCLUSIVE ARE REALLY EXPERIENCED, DEDICATED & HARD WORKING PARTY PROVIDERS Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Canape De muzikale toets voor jullie perfecte dag! in Gentbrugge
Laat live muziek een meerwaarde zijn op jullie mooiste dag. Vertrouw op twee professionele muzikanten. Een warme, zwoele en gevoelige stem begeleid door een live pianist. Wij spelen jullie favoriete nummers tijdens de viering, receptie of avondfeest. Meer info
Jozefien Sings De perfecte noot voor uw mooiste dag! in Heusden
Zijn jullie op zoek naar net dat tikkeltje meer? Jozefien Sings brengt muziek die je kippenvel bezorgt en de perfecte ondersteuning is van de mooiste dag van je leven. Want trouwen... Dat doe je maar 1 keer! Meer info
Zangeres Elphy Prachtige, ontroerende zang voor uw onvergetelijk moment in Dendermonde
* Een zeer ruime ervaring met huwelijksceremonies, -recepties en -feesten. * Een prachtige muzikale omlijsting die volledig op maat is van jullie wensen. * Alles is mogelijk: live zang solo, in duo of met band. * Sterke prijs-kwaliteitsverhouding. Meer info
muziek trouw stijlvolle muziek voor uw huwelijk in berlare
Ben je nog op zoek naar stijlvolle, professionele muzikale omlijsting van jullie huwelijksviering of huwelijksfeest, dan ben je aan het goede adres!! Verschillende combinaties en stijlen zijn mogelijk: klassiek, pop, folk.. Meer info
Good Vibrations ! Er zit muziek in jullie dag ... in Zwalm
Wij zijn Good Vibrations, een fonkelend muzikaal live duo dat bestaat uit zangeres Ilona en gitarist Matthieu. We brengen jullie favoriete songs met hart en ziel zodat jullie huwelijksdag nog net iets onvergetelijker wordt ! Meer info