Nu Online
Momenteel zijn er 104 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Muziek stadhuis

18-6-2008 15:51:50
Dag iedereen,

Gisteren naar het stadhuis in Lier geweest om onze datum echt gaan vast te leggen en ook een afspraak te maken voor de ondertrouw.

Nu kregen wij een vragenlijst mee waar vragen op staan zoals:

* Wilt u een rode loper? (de mevrouw raadde ons dat af want loper is ondertussen versleten en er is nog steeds geen nieuwe...)
* Een gewoon trouwboekje of een luxe-uitvoering?
* ...

Maar ergens onderaan staan ook twee vragen die ik echt niet had verwacht:
* Wilt eigen muziek spelen tijdens de ceremonie (zijnde bij het binnenkomen, het ondertekenen en het buitengaan)?
* Wilt u (of iemand anders) een tekst voorlezen?

Heeft iemand dat al eens meegemaakt? Ik dacht dat de ceremonie op het stadhuis volgens een bepaald stramien vastlag en dat daar niet van afgeweken wordt...?

Groetjes
Ines
3/10/2008

Ines
3-10-2008
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 1098

Daphne
20-9-2008
 Meld misbruik18-6-2008 16:04:45

Wij trouwen in het stadhuis van Gent en kunnen er ook een eigen invulling aan geven. Waarschijnlijk gaan te getuigen iets voorlezen. Voor de rest weet ik eigenlijk nog niet goed wat ik ga doen.

Groetjes,
Daphne

dennis
2-8-2008
 Meld misbruik18-6-2008 16:15:53

hoi!

wij trouwen ook in lier, op 2 augustus. Ik heb dat ook zien staan, maar omdat we daarna nog in de kerk trouwen heb ik daar eigenlijk niet zo echt bij nagedacht. Wij nemen ook geen rode loper, dat vond ik ook veeeel te duur voor dat versleten matteke. Ik zou gewoon eens bellen of dat nog eens vragen bij de ondertrouw, dan kan je nog zien wat je er mee doet he. Ik denk dat ik wel zoiets zou doen als ik niet voor de kerk zou trouwen, dat maakt het toch wat persoonlijker he... Wanneer trouwen jullie? Waar is jullie feest? Nog veel plezier met de voorbereidingen!

Vicky

dennis
2-8-2008
 Meld misbruik18-6-2008 16:16:43

ah, nu zie ik net dat het antwoord op mijn 1e vraag 3 oktober is :)

Patricia

Meld misbruik18-6-2008 16:32:44

Ik trouw ook in Gent, maar enkel voor de wet en daar mogen we ook een aantal dingen zelf kiezen (tekst laten voorlezen, muziekstukje spelen tussendoor).

Wij mogen echter bij de belangrijkste (vind ik toch) dingen niet zelf iets voorzien.
Dat is bij binnenkomst (en ik wilde met mijn papa op Butterfly kisses binnenkomen als laatste)en bij ondertekenen (wilde ik een heel mooi nummer laten spelen met een supermooie tekst).
Hier speelt het orgel de typische bruidsmuziek en nog andere muziek tijdens het tekenen.

Bij het binnengaan in de tweede ruimte waar de plechtigheid voltrokken zal worden kan er wel even muziek spelen, mr daar is het allemaal samen binnengaan denk ik, daar wordt dan een tekst voorgelezen door iemand en daarna de ambtenaar met de plechtigheden, wij gaan bij het geven van de ringen iets kort zeggen aan elkaar en dan wordt nog eens een tekst voorgelezen, daarna trouwboekje en felicitaties en bij buitengaan kunnen we wel een stukje muziek voorzien, maar heel kort en daarna speelt het orgel weer een typisch bruidsnummer.

Vind dat erg jammer, want net op die twee dingen vond ik dat een eigen muziekstukje veel beter past dan de standaardkoek.

Patricia
01-08-08

Patricia

Meld misbruik18-6-2008 16:34:20

Ohja, als je nog voor de kerk trouwt, hoef je die extra dingen niet te voorzien hé. Ik vermoed dat ze de keuze geven omdat niet iedereen meer voor de kerk trouwt.

Dan kun je zien of je daar nog je tijd in kunt/wilt steken om iets zelf te voorzien, anders zal het de standaard zijn.

Patricia

Ines
3-10-2008
 Meld misbruik18-6-2008 17:25:37

Hey iedereen,

Amai, bedankt voor de snelle antwoorden.
'k Was inderdaad vergeten te vermelden dat wij alleen maar voor de wet trouwen.

@Vicky
Ons feest geven wij in het Daemshof in Noorderwijk (Herentals). Wij zijn van de familie de enige die in Lier wonen, maar er zijn al 3 koppels die hun trouwfeest in Lier gegeven hebben: dat limiteert de zaken wel, vind ik.
Ik vind persoonlijk niet dat je je trouwfeest geeft daar waar iemand anders van de familie dat al heeft gedaan... Maar da's persoonlijk natuurlijk.

Groetjes
Ines
3/10/2008

sanderijn

Meld misbruik20-6-2008 12:12:52

Hallo Ines,
mocht je toch voor live muziek kiezen op het stadhuis dan mag je me gerust contacteren via tantrijn@hotmail.com. Ik ben professioneel pianiste/violiste en kan gerust voor passende muzikale omlijsting zorgen.
Mvg,
Sanderijn Verstraeten
Je

Kimberley
12-9-2008
 Meld misbruik20-6-2008 14:06:34

Hey Ines,

wij trouwen ook in Lier en zijn al in ondertrouw gegaan. Wij nemen eigen muziek mee. Ze hebben wel gezegd dat als het een gekopieerde cd is je vantevoren nog eens langs moet komen met de cd om te zien of hun apparatuur het kan lezen(ze hebben dit al eens meegemaakt dat het niet ging). Wij laten niemand iets voorlezen. EN volgens mij kan je tussen de trouwboekjes niet meer kiezen(bij ons stond daar een streep door).
Geniet nog van de voorbereidingen!

Groetjes!!

Kimberley
12/09/2008

annet

Meld misbruik24-6-2008 21:11:29

fiogf49gjkf0d
Beste Ines,
Het is fantastisch als je straks het stadhuis binnenkomt en er wordt voor jullie 'Oh Happy Day' gezongen..
Live muziek is 'the finishing touch' tijdens de ceremonie!
Graag verwijs ik je naar onze site...www.vocalpower.nl
Met muzikale groetjes. Vocal Power

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Muzikant nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
weddingpianist De romantische toets voor jullie huwelijk! in
Aan de piano verzorg ik de muzikale ondersteuning van recepties en huwelijksvieringen. Om jullie feest nog meer klasse te geven, is er een draagbare vleugel ter beschikking. Is een lied voor jullie bijzonder, dan zal ik dat graag voor jullie spelen. Meer info
LiveMuziek.net Gevarieerd aanbod aan zangers, zangeressen & muzikanten te boeken in duo, trio of band in Ternat
Maak jullie huwelijk nóg specialer door te kiezen voor live muziek! Ontdek snel het geschikte duo, trio of band voor jullie huwelijksmis, ceremonie, receptie, openingsdans of avondfeest. Uitgebreid repertoire, speciale verzoeknummers zeker ook mogelijk! Meer info
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Muziek-Huwelijk LIVE MUZIEK OP JE HUWELIJKSVIERING – BRUILOFT – RECEPTIE – TROUWFEEST in Burcht
Professionele zangers en muzikanten met ervaring. Live muziek & zang tijdens jullie ceremonie, huwelijksviering in de kerk, huwelijksreceptie, of tijdens het avondfeest. Breed repertoire en mogelijkheid tot liedjes van eigenkeuze. Uiteenlopende genres. Meer info
DSO MUSIC Coverband and live band on higher level in Deurne
Deze coverband profileert zich enkel naar het hogere niveau bij huwelijksfeest en trouwfeest in België. De samenstelling begint vanaf 3 multimuzikanten tot maximum 6. Het zijn beroepsmusici waarvan zangeres en zanger in 5 talen zingen.ENG-FR-N-SP-IT Meer info
MUSINC LIVE MUZIEK & DJ in Schelle
MUSIC INCLUSIVE ARE REALLY EXPERIENCED, DEDICATED & HARD WORKING PARTY PROVIDERS Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Canape De muzikale toets voor jullie perfecte dag! in Gentbrugge
Laat live muziek een meerwaarde zijn op jullie mooiste dag. Vertrouw op twee professionele muzikanten. Een warme, zwoele en gevoelige stem begeleid door een live pianist. Wij spelen jullie favoriete nummers tijdens de viering, receptie of avondfeest. Meer info
Jozefien Sings De perfecte noot voor uw mooiste dag! in Heusden
Zijn jullie op zoek naar net dat tikkeltje meer? Jozefien Sings brengt muziek die je kippenvel bezorgt en de perfecte ondersteuning is van de mooiste dag van je leven. Want trouwen... Dat doe je maar 1 keer! Meer info
Zangeres Elphy Prachtige, ontroerende zang voor uw onvergetelijk moment in Dendermonde
* Een zeer ruime ervaring met huwelijksceremonies, -recepties en -feesten. * Een prachtige muzikale omlijsting die volledig op maat is van jullie wensen. * Alles is mogelijk: live zang solo, in duo of met band. * Sterke prijs-kwaliteitsverhouding. Meer info
muziek trouw stijlvolle muziek voor uw huwelijk in berlare
Ben je nog op zoek naar stijlvolle, professionele muzikale omlijsting van jullie huwelijksviering of huwelijksfeest, dan ben je aan het goede adres!! Verschillende combinaties en stijlen zijn mogelijk: klassiek, pop, folk.. Meer info
Good Vibrations ! Er zit muziek in jullie dag ... in Zwalm
Wij zijn Good Vibrations, een fonkelend muzikaal live duo dat bestaat uit zangeres Ilona en gitarist Matthieu. We brengen jullie favoriete songs met hart en ziel zodat jullie huwelijksdag nog net iets onvergetelijker wordt ! Meer info