Nu Online
Momenteel zijn er 195 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Farah Love...

8-4-2014 8:58:10
Aanstaande bruidjes, als je van plan bent om een jurk bij Farah Love te passen/kopen, lees toch maar even dit:
Mijn verhaal start begin oktober 2013. Samen met mijn partner gingen we voor de eerste keer naar een trouwbeurs, nadat we ons in augustus hadden verloofd. We hadden niet veel verwachtingen, maar gingen voornamelijk enkele ideetjes opdoen. Op de trouwbeurs kwamen we Farah Love tegen. In het begin leek het wel een interessante winkel: ze verkopen namelijk pakketprijzen, waarbij je voor de prijs van 1400 euro je bruidsjurk, schoenen, lingerie, enz. hebt. Aangezien we het budgettair niet al te breed hebben, dachten we dat dit een oplossing kon zijn om de uitgaven wat te beperken. Op de beurs wilde ik dus een afspraak maken. Toen al begonnen ze met hun opdringerige praktijken. Ik moest snel een afspraak maken, want de agenda was bijna volzet voor de 'beursklanten'. Ik kon maar één van mijn twee bruidsmeisjes bereiken toen, waardoor ik dan maar een afspraak heb gemaakt waarbij mijn ander bruidsmeisje niet aanwezig kon zijn...
Enkele weken later was het zover: ik ging voor het eerst bruidsjurken passen (tot op heden heb ik nog altijd spijt dat Farah Love mijn eerste bruidsjurkervaring was)! Aanvankelijk waren ze vriendelijk. Ik vroeg hen naar de optie van het huren van een bruidsjurk (omdat dit nog goedkoper uitkwam), maar dit moest ik volgens de eigenares absoluut niet doen! "Je zou dan héél de dag moeten opletten dat er niets aan de jurk gebeurd, anders zou je een 'boete' moeten betalen". Goed, ik nam dit maar aan en ging dan maar voor het 'pakket'. De medewerkster vroeg wat ik in gedachten had en ik zei dat ik nog nooit een bruidsjurk had gepast, maar altijd een zeemeerminmodel mooi heb gevonden. Natuurlijk kwam ze met enkel A-lijn modellen af. Uiteindelijk kwam de eigenares er bij en die zei dat ze de perfecte jurk voor mij in gedachten had. "Niet veel meisjes konden deze dragen, want daarvoor moet je een slank figuur hebben" (en ik ben inderdaad een erg slanke). Dit model was iets meer 'zeemeerminmodel' in de zin dat het lijfje langer was en tot over de heupen kwam. Ik vond de jurk wel mooi, maar was nog niet echt overtuigd. De eigenares probeerde me te overhalen met haar verkoopspraat: "je gaat nergens zo'n jurk nog vinden. Zij zijn de enige die dit merk (maar je mag absoluut het merk niet weten!!) verkopen aan deze prijzen. In een andere winkel vind je geen jurken onder 1400 euro, de jurk zelf kost al meer dan de pakketprijs, en blabla". Uiteindelijk vroeg ik of ik samen met mijn bruidsmeisje iets mocht gaan drinken om erover na te denken en daarna terugkomen. Dit kon niet, want dan zou ik mijn bon van de trouwbeurs verliezen, namelijk gratis verstellingen. Uiteindelijk heb ik me dus laten overhalen... Toen kwam ze met de schoenen en de juwelen af: die moest je ook meteen kiezen en mijn afspraak was bijna afgelopen (ze nemen 2 uur per klant; in mijn ogen echt bandwerk!). Ondertussen stond de volgende klant al in de winkel en moest bij mij dus alles héél snel gaan. De juwelen werden door mijn bruidsmeisje 'aangevuld' met een bijpassend armbandje dat ze cash betaalde (in het pakket zitten enkel oorbellen en ketting). Ik moest dan snel een voorschot van 600 euro betalen en 8 weken voor de trouw bellen. Dat was dan 'afgehandeld'. RESULTAAT: één dag later begonnen de twijfels toe te slaan. Ik was helemaal niet zeker of ik wel de juiste jurk gekozen had. Het was niet echt een zeemeerminmodel waar ik altijd van gedroomd had, maar van de jurken die ik gepast had, trok deze er wel het meeste op. Dus ik bel meteen naar Farah Love met deze boodschap. Ik kreeg de eigenares aan de lijn. Zij zei dat het jammer was dat ik twijfelde, maar dat ze daar niets meer aan kon veranderen. De jurk was immers al besteld (in oktober, terwijl ik in augustus ga trouwen...). Ik was verbouwereerd!!! Het gaat bij Farah Love duidelijk enkel om geld. Hoe bruidjes zich voelen, maakt hen helemaal niets uit! Ze zijn vriendelijk tot je bij hen hebt gekocht.
Ik heb er enkele weken over laten gaan en betrapte mezelf erop dat ik naar andere bruidsjurken aan het kijken was. Ik heb dan enkele afspraken gemaakt bij andere bruidszaken en dat was een héél ander verhaal. Daar waren ze helemaal niet opdringerig, gaven ze eerlijke adviezen (zonder verkoopspraat), namen ze ruim de tijd voor je (sommigen zelfs een hele voormiddag), enz. Wat had ik spijt dat ik deze winkels niet eerder had gedaan!!! Ik kon een tweede bruidsjurk echter niet betalen... Maar alleen al om de ervaring ben ik blij dat ik dit gedaan heb!! Zo weet ik ten minste dat Farah Love niet de standaard is.
Mijn verhaal gaat echter nog verder. In januari belde ik naar Farah Love dat ik mijn jurk graag eens wilde laten zien aan mijn ander bruidsmeisje (in de hoop dat ik dan toch wat meer overtuigd geraakte). "De jurk was wel nog niet binnen" kreeg ik te horen (maar ik kan ze wel niet meer omruilen voor een ander model...). Uiteindelijk kon ze me een afspraak ergens in februari geven om half 10 's morgens. Ze zou me maar een half uurtje geven, want om 10u had ze de 'beursafspraken'. Opnieuw werd het duidelijk dat nieuwe potentiële klanten belangrijker zijn dan klanten die reeds iets gekocht hadden. Waarom kreeg ik maar een half uurtje?? Ik ben toch ook klant?? De bewuste dag stond ik om 9u20 aan de deur van Farah Love. Ik heb nog voor een gesloten deur gestaan tot 9u50. Ik ging binnen en zei dat ik een afspraak had om half 10. Ze hadden dit niet opgeschreven, want ze werkten nu enkel met de 'beursagenda'. Enfin, ik had dus 10 minuten om mijn jurk nog eens te passen. Ik sprak hen vervolgens aan over mijn steeds terugkomende twijfels. Opnieuw kreeg ik de boodschap dat ze daar niets meer aan konden veranderen en kreeg ik bovendien nog te horen "dat zij hun klanten altijd zelf laten kiezen en hen helemaal niet onder druk zetten" enz. Ik was woedend!! De klant van 10u kwam binnen terwijl ik van mijn oren aan het maken was en toen waren ze opeens weer vriendelijk. Toen kon er wel plots een oplossing gevonden worden e.d. (al was het maar enkele aanpassingen aan de jurk waardoor die iets meer op een zeemeerminmodel leek). Ik sprak hen vervolgens ook aan over het feit dat mijn ander bruidsmeisje een armbandje had gekocht (en cash betaald) tijdens de eerste afspraak en dat dit niet op de bon stond. De eigenares zei dat dit niet kon omdat ze dan altijd de maat van het armbandje mee opschrijven (ze betichten hun klanten dus van liegen...). Omdat de andere klant er al bij stond, heeft ze me dan maar een armbandje 'gratis' cadeau gegeven op de bon (terwijl mijn bruidsmeisje dit wel degelijk betaald heeft). Tenslotte vroeg ik of ik mijn bruidsschoenen reeds vroeger kon hebben, aangezien ik in april danslessen zou gaan volgen. Ze zouden ervoor zorgen dat ik die tegen dan in mijn bezit heb. Ik vroeg dit toen reeds, omdat ik de schoenen ook wilde laten kleuren en dacht dat hier misschien wel wat tijd overging.
Je kan het waarschijnlijk al raden.... Ik bel vorige week (exact 2 maanden na mijn afspraak in februari) en ik krijg de boodschap dat mijn schoenen nog niet binnen waren. Bovendien moesten ze daarna nog opgestuurd worden om te kleuren. Resultaat: ik mag nog eens 5 weken wachten om mijn schoenen te gaan halen en kan dus danslessen gaan volgen zonder trouwschoenen...
Ik hou mijn hart vast voor wat nog komen gaat, maar ik vrees dat ik tot op de dag van mijn trouw door Farah Love stress ga ervaren. Trouwen en de voorbereiding erop zouden leuk moeten zijn...

Tanya
9-8-2014
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 1615

Kim
4-10-2014
 Meld misbruik8-4-2014 9:11:12

Ocharme! Dat is echt wel erg...

Gelukkig heb je inderdaad de ervaring in een andere winkel kunnen opdoen... Ben ik blij dat ik daar niet geweest ben!
Succes nog xxx

Elke
7-6-2014
 Meld misbruik8-4-2014 12:21:52

Pfff Wat een verhaal!!!!!!! En ik dacht dat het bij mij slecht was.....Ik heb hier eerder al een bericht over gepost maar ik vrees dat ook ik tot op de dag ik mijn jurk mag gaan afhalen ga stress hierover hebben. Heb mijn bruidsjurk al in november gekocht en heb de eerste werkdag erop ook gebeld om mijn twijfels te uiten en nog eens terug te gaan maar inderdaad ook te laat:-) Moest dan al na 4 jurken elimineren, véél te snel natuurlijk als ge niet weet wat je wilt:-) Mocht voor bh en schoenen pas in januari teruggaan, blijkt dat ze niks hebben om te kunnen passen en dat eens je iets besteld hebt je verplicht bent om schoenen of bh aan te kopen (zeggen dit pas nadat je eerste paar besteld hebt en het dus te laat is)Eerste paar schoenen te groot, zelfde paar besteld in kleinere maat (januari)en mag nu pas die schoenen én bh (deze voor eerste keer)passen met eerste pas kleed. Stel je nu voor dat die schoenen echt niet goed zitten en bh is niet echt een goed model voor mijn borsten dan moet ik die alle 2 verplicht nemen. Stel je voor schoenen en bh die je niet kan aandoen maar wel moet aankopen. Ik sta dan nog in twijfel of ik kleed ga laten afdoen, want de ene zegt hiervoor 100 euro extra en de andere zegt 200 euro extra:-)D
Ben benieuwd naar zaterdag naar mijn eerste pas. Stel je voor dat er niks goed zit......

Jessica
26-7-2014
 Meld misbruik8-4-2014 17:30:52

Elke, hou je ons op de hoogte?

Annick
26-4-2014
 Meld misbruik8-4-2014 21:56:13

Hey Tanya,

Heel jammer van dit te lezen! Ik trouw binnen drie weken in een trouwkleed van Farah Love en ik heb er tot nu toe geen klagen over. Steeds vriendelijk bediend.

Hopelijk kan je de stress wat van je af zetten want dat hoort inderdaad niet.

Groetjes,

Annick

T_ke
9-8-2014
 Meld misbruik9-4-2014 12:13:09

Dag Elke,

Wat erg! Ik voel echt met je mee. Hou je me op de hoogte hoe het bij jou afloopt?

Elke
7-6-2014
 Meld misbruik9-4-2014 22:38:32

Ik hou jullie op de hoogte!!! De winkel ga ik hier niet bij naam noemen maar het was NIET Farah Love. Maar collega en nicht waren wel héél content van de winkel dus er zullen er altijd voor en tegen zijn + rekening houdende met het feit dat ik moeilijke borsten en voeten heb:-) En zoals altijd heb ik anders grote mond maar als het erop aankomt......idem dito voor mijn moeder:-)uit beleefdheid zwijgen hé

Kunnen jullie geloven dat ik nu al zenuwen heb voor eerste pas? Het kan niet anders of ik ga weer teleurgesteld buitenkomen.........

kelly
13-7-2013
 Meld misbruik11-4-2014 19:35:19

Lieve schatten, laat je niet overhalen tot je je ECHT ECHT goed voelt bij je keuze!!!! achteraf twijfelen is normaal maar dit verhaal is niet normaal! oooh zo jammer! pffff

nina
22-9-2013
 Meld misbruik5-6-2014 13:28:22

Wat ik hier allemaal lees....mijn maag draait ervan !! ik ben dan toch blijkbaar niet de enige die dit meemaakt...FARAH LOVE een echte ramp...bruidsjurk gaan kiezen samen met zus, mama en getuige...na enkele pasbeurten had ik mijn droomjurk gekozen...goedgekeurd door de dames die ik had meegebracht...enige tijd later moest ik mijn "droomjurk" nog eens gaan passen...ik kom daar binnen en ze zegt " uw bruidsjurk hangt al klaar" ik keek...en zei met een bibberende stem...maar dat is niet het kleed dat ik heb gekozen??? o jawel zegt ze uwen bon hangt eraan...en trouwens die bon die geeft hebt staat trouwens de nr ook op....ja hallloooo kan ik zien aan de nummer op mijn bon of die overeen stemt met het kleed dat ik heb gekozen??? het ging allemaal zooo snel...op het moment zelf nog naar mijn ma, zus en getuige gebeld op speaker en hen gevraagd of ze konden beschrijven hoe het kleed eruit zag dat ik had gekozen...blijkt dat het inderdaad helemaal niet overeen stemde met het kleed dat daar klaar hing!! GGRRR.. en nog wou de verkoopster niet toegeven dat ze een fout had gemaakt!!!met resultaat dat ik alles heb afgeblazen daar en wel mijn voorschot kwijt was....heb er maanden niet goed van geweest....en dan durft ze nog te zeggen dat ze dat ik jaaaaren nog niet heeft meegemaakt...ik weet ondertussen wel beter!! 1 ding is zeker mij zien ze daar niet meer en zal het ook alle toekomstige bruidjes AFRADEN !!!

Anouk
17-6-2017
 Meld misbruik10-7-2017 22:32:10

Nooit kopen bij farah love! Tot de dag van vandaag slechte service!! Mijn kleed hadden ze 4 maten te groot besteld en tot 4 dagen voor de trouw hadden ze er niets aan gedaan! Zelfs na de eerste pasbeurt 2 maanden daarvoor! En als uitvlucht zeggen ze dat ik dan waarschijnlijk was afvallen.. omdat ze dit zoveel moesten verkleinen was mijn bh aan de achterkant een stukje zichtbaar. Ze schepen je zo snel mogelijk af vanaf het moment je een voorschot betaald hebt. Schandalig hoe ze je daar behandelen. Ze vonden het maar normaal dat je de dag voor je trouw je kleed zou ophalen, dat dan hopelijk past, want mijn afmetingen hebben ze nooit genomen. Ze meten op het zicht. Stress tot de dag zelf had ik door farah love! Dit wens ik geen enkele bruid toe

Ann
1-9-2018
 Meld misbruik26-2-2018 23:38:34

Ik ben net bij Farah Love geweest om trouwjurken te passen en ik vond het allesbehalve een aangename ervaring.
Ten eerste sta je gewoon halfnaakt in het midden van de winkel, er hangt slechts en dun gordijntje tussen de twee ruimtes waar je gewoon door kunt kijken. De verkoopster eiste ook dat ik op een gegeven moment mijn bh zou uitdoen (bij een jurk die ik niet eens wou passen, ik had op voorhand gezegd dat ik geen strapless jurk wou). Bij andere bruidszaken was het voldoende als ik gewoon mijn bandjes liet zakken.
Ten tweede is hun verkoopstijl erg opdringerig. Ik moest en zou de dag zelf beslissen, anders was mijn jurk zeker niet meer op tijd (bij andere winkels hebben ze daar allesbehalve een probleem van gemaakt). Ik moest ook snel beslissen zodat ze mij het volledige pakket konden aansmeren, want dat zou heel voordelig zijn (je maakt mij echt niet wijs dat de jurk die ik misschien wou kopen op zich al €1500 was, vergeleken met andere jurken uit die prijsklasse stelde ze niet veel voor). Je kunt echter de lingerie en de schoenen die ze erbij verkopen niet eens passen. Ligt het aan mij of ben ik niet de enige die dit graag toch even op voorhand past? Niet elke bh en elk paar schoenen zit even goed hè, en dat is op zo'n dag wel erg belangrijk.
Tenslotte was de manier waarop de eigenares mij hielp om de jurken te passen allesbehalve aangenaam. De jurken werden snel snel over mijn hoofd getrokken en de stof aan de binnenkant zat bijna nooit goed. Bij het uitdoen had ze ook regelmatig mijn haar mee.
Om mijn ervaring compleet te maken ging ik ook nog buiten met een joekel van een blauwe plek door de extreem hoge opstapjes waar je op moet gaan staan. Geen idee waarom die zo hoog moeten zijn.
Zoeteke hier en schatteke daar, mij zien ze daar toch niet meer terug. In plaats van tranen van vreugde voelde ik een paar keer andere tranen prikken, het was echt geen leuke ervaring. Ik ging buiten en had even geen zin meer om te trouwen, dat is toch niet de bedoeling denk ik.
Op naar een andere en hopelijk betere ervaring.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info