Nu Online
Momenteel zijn er 204 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Ontgoocheld in Linx Leuven

14-3-2014 12:34:54
We hadden al veel gehoord over Linx in Leuven.

Nu blijkt het dat als je je bruidskleed wenst te passen (om meer op maat af te stemmen), dat je daarvoor enkel in de week bij hen terecht kan. Blijkbaar werken de naaisters daar niet in het weekend.

Is dat ook zo in andere winkels? Het is zeer lastig om telkens een dagje verlof te moeten nemen om iets aan uw kleed te retoucheren. Het zou een service zijn om dit in het weekend ook te doen, toch?

Een bruidskleed kopen in het weekend is geen probleem, maar voor de rest ben je blijkbaar nog alleen in de week welkom. Jammer vind ik.

abra

Meld misbruik

Reacties: 17 | Gelezen: 1249

Kelly
17-5-2014
 Meld misbruik14-3-2014 13:00:13

Hallo

Ik heb net hetzelfde probleem. Toen mijn jurk in de winkel was en ik voor mij eerste echte pas moest gaan ging dit ook enkel in de week.
Ze was vrij direct en zei me dat op een zaterdag het veel te druk is met bruidjes die nog een jurk moeten kiezen. Mijn mond was snel gesnoerd.
Persoonlijk vind ik ook dat dit geen service is. Ik werk ook elke dag in de week.
Nu voor mijn volgende pas moet ik mij ook weer een halve dag verlof nemen.

Precies of er komen elke week 100 bruidjes passen.
Op nog geen half uur was de jurk weer uit en was hij omgespeld waar de retouches moesten gebeuren.
Je spendeert er dan duizenden euro's en voor je er even bij te nemen op een zaterdag hebben ze geen tijd. Mijn mama, schoonmama en schoonzus hebben er dan ook hun kleed gekocht.

Soit het is mijn droomjurk en dat is wat nu telt.

Groetjes
Kelly

Evelyn
6-6-2014
 Meld misbruik14-3-2014 13:18:23

dat is idd overal zo, behalve waar ik mijn kleed haal, want dat is rechtstreeks in het atelier. Dus heb ik het voordeel dat ik de zaterdag kan gaan passen. Het is natuurlijk vervelend als je verlof moet nemen om enkel te gaan passen.

abra

Meld misbruik14-3-2014 13:24:51

We vinden het op die manier ook wel zo overkomen van dat ze ons geld toch al hebben en dat wij nu maar bijkomstig zijn en ons hoeven aan te passen aan de momenten dat het hun goed uitkomt. Ze geven nu de voorkeur aan nieuwe klanten die in het weekend komen passen en waar ze dan ineens veel geld aan kunnen verdienen. De retouches kosten minder, dus nu zijn we maar van ondergeschikt belang. Zo komt het echt over.
Voor een winkel en zeker voor zo'n winkel vinden we dit een ondermaatse service.
Bij de aankoop van het kleed zeiden ze nog dat ze nog zouden terugbellen om een afspraak te maken. Uiteraard zeiden ze er dan niet bij, dat dit nooit in een weekend kon en dat je er dan maar vakantie voor moet nemen. Als puntje bij paaltje kwam moesten we dan nog zelf bellen naar hen voor die afspraak te maken, want dat hadden ze ook niet gedaan in de periode die ze gezegd hadden. Dan hadden we op een zaterdag gebeld, dan hadden ze geen tijd hiervoor, ze gingen zelf terug contact opnemen. Niemand meer gehoord.... Enfin, toch wel beejte teleurgesteld eigenlijk.
Als je klantvriendelijkheid hoog in het vaandel draagt kan dit niet eigenlijk.

Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik14-3-2014 13:48:34

Ik was er van uit gegaan dat dit in de week moest maar bij Conny in Aalter kon dit ook in het weekend. Probeer anders tijdens de middagpauze te gaan (als het in de buurt ligt) of na het werk?

Marie-Constance
16-8-2014
 Meld misbruik14-3-2014 13:50:26

Ik mag ook gewoon op zaterdag gaan... is bij Cermo... ze hebben me wel op het einde van de dag gezet maar heb ik helemaal geen probleem mee!

Chantal
3-5-2014
 Meld misbruik14-3-2014 14:18:26

Ik denk niet dat je dit mag zien als 'geen service'. Dit gaat er gewoon om dat in het weekend enkel de verkoopsters aanwezig zijn in hun zaak en niet de naaisters. Als die mensen ook in het weekend zouden werken en moeten betaald worden, dan zijn de jurken misschien nog een stuk duurder (de loonkost in België is niet niks!). In de winkels waar het wel kan, is er misschien een verkoopster extra opgeleid om ook te kunnen afspelden en zo zodat de naaisters op maandag aan de slag kunnen.
Ik probeer hen hier niet te verdedigen en ik begrijp jullie reactie wel, want uiteindelijk zijn ons aantal vakantiedagen beperkt, maar denk ook eens aan de keerzijde van het verhaal.

Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik14-3-2014 14:19:04

Euh, dt is dus niet overal zo. Ik ben elke keer op zaterdag langsgeweest bij Moderna in Schepdaal en werd daar telkens met de glimlach geholpen.

Sofie
6-6-2014
 Meld misbruik14-3-2014 14:32:34

Hier ook enkel passen tijdens de week.

wouter

Meld misbruik14-3-2014 14:34:17

Ik denk ook niet dat je dit kan zien als "geen service",
je werkt zelf ook niet op zaterdag, dit betekent niet dat je geen goed werk levert.
En winkel die zijn personeel respecteert lijkt me?

Annekatrien
14-6-2014
 Meld misbruik14-3-2014 19:08:15

Bij Couture Elena in Deinze kan ik ook altijd in het weekend gaan. Ze maken daar totaal geen problemen van.

krista
9-8-2013
 Meld misbruik14-3-2014 19:08:43

bij Youniek in Turnhout is dit niet zo...
Ik kan je alleen vol lof Youniek in Turnhout aanbevelen.
@ Wouter, ik werk wel op zaterdag en ik vind dit geen service... Qua personeel respecteren vind ik er over. Ze verkopen wel op zaterdag..
Dus de verkoopsters zijn minderwaardig tov de naaister dan???

evy

Meld misbruik14-3-2014 20:28:35

Hier ook enkel tijdens de week en maak er niet echt een probleem van. Probeer om die dag nog vanalles in te plannen voor de trouw... Dan is het nog goed ingepland.

Kiekske
14-6-2014
 Meld misbruik14-3-2014 20:31:49

Als je in de verkoop (kledingwinkel) zit, weet je toch dat daar weekendwerk bij hoort.
Sluit dan desnoods een extra dag in de week zodat alle personeel zowel zondag als die dag thuis is.

Ik vind het toch ook getuigen van "wel de centen willen, maar niet de 'last'".

Mijn ouders zijn zelfstandige en die zouden es tegen iedereen die een nieuwe bril bij hen koopt moeten zeggen "een bril kopen op zaterdag kan, maar herstellingen ... daar neem je maar verlof voor en kom je tijdens de week voor". Benieuwd hoeveel klanten ze nog overhouden ...
(Mijn ouders zijn bovendien tijdens de week 's avonds tot 7 uur open - speciaal opdat mensen die werken ook nog zouden kunnen langskomen. En dus ook op zaterdag. Maar ze sluiten naast de zondag dan ook op maandagochtend, zodat ze zelf ook nog hun boodschappen kunnen doen.)

kelly
14-6-2014
 Meld misbruik14-3-2014 21:26:37

Ik mag altijd op zaterdag en heb een vaste naaister in de winkel... Het is telkens zij die alles doet... Prima service!
Geen gemakkelijk kleed om te retoucheren en ik vind het tot nu toe dik in orde!

Lien
13-9-2014
 Meld misbruik14-3-2014 22:41:42

Bij Jagré in Deurne kan het ook in het weekend, daar pasten zij zich zelfs aan mij aan om een goede datum en tijdstip te vinden. Het is inderdaad jammer als je verlof zou moeten nemen om enkel te gaan passen maar ik denk dat het toch beter is dat de naaisters er bij zijn want als de verkoopsters het allemaal moeten doorgeven aan de naaisters kan er al eens iets mislopen en dat wil je ook niet he

brenda
7-7-2014
 Meld misbruik15-3-2014 7:16:25

Ik ben zelfs nog om 8 uur 's avonds mogen gaan!

samantha
3-5-2014
 Meld misbruik20-3-2014 11:52:23

Hallo
ik ben ook bij Linx is gaan zien en vond ze daar wel beleeft maar voor passen enzo konde inderdaad alleen in de week gaan
en uiteindelijk heb ik mijn jurk in het bruidsparadijs gekocht in het weekend
daar is alles onder 1 dak :-)
zowel voor de bruid als bruidskinderen als voor de man als versiering echt alles tot het laatste puntje
dat is wel in merksem maar op gebied van vriendelijkheid en service op en top tot in de puntjes verzorgd
heb er daar toen 20 stuks aan gehad en die mensen hebbe altijd met een breede glimlach geholpen :-)
het enigste is wel dat je een afspraak moet maken om daar jurken te passen omdat het daar zo groot is dat ze zeker tijd hebben voor u

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info