Nu Online
Momenteel zijn er 10 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

wanneer muziek in de kerk?

  12-3-2013 20:49:08
Bruidjes

wanneer voorzien jullie telkens muziek in de kerk?
ik denk aan intrede, uitrede, ondertekenen register.


Maja

Meld misbruik



Reacties: 10 | Gelezen: 1149


Karolien
2-8-2013
 Meld misbruik12-3-2013 22:08:15

Hoi Maja,

Wij hebben ook nog muziek na het voorlezen van een aantal teksten (bezinningstekst, parabel, bijbelverhaal). Ook tijdens de communie hebben we muziek en ook nog na het aansteken van de huwelijkskaars.

Groetjes,

Karolien




candy
20-7-2013
 Meld misbruik13-3-2013 0:31:31

Het hangt natuurlijk af hoe u viering is of je met een communie of zonder
wij hebben zonder en wij hebben muziek bij intrede, uitrede, ondertekening,
bij de eerste lezing dat is al 4in totaal. moest je toch nog twijfelen vraag het na aan u pastoor die kan u daar ook mee verder helpen



Maja

 Meld misbruik13-3-2013 8:18:28

We hebben inderdaad een gewone gebedsdienst, dus er vallen wel stukken uit, maar toch moeilijk te weten welke stukken essentieel zijn en wanneer er muziek moet zijn.
We willen sowieso niet teveel muziek.



Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik13-3-2013 8:39:32

Wij hebben een gebedsdienst en voorzien muziek:
intrede bruidegom en suite
intrede bruid
na de eerste lezing (en dus net voor het evangelie)
bij het ondertekenen van het huwelijksregister
uittredelied

We hebben met opzet niet teveel liedjes gekozen omdat ik me herinner van huwelijken waar ik zelf naar toe ben geweest dat het nogal langdradig durft te worden voor de gasten. Door te moeten kiezen voor slechts 5 liedjes hebben we dan ook echt nagedacht en de voor ons beste 5 gekozen.



Nadia
5-10-2013
 Meld misbruik13-3-2013 8:54:39

wij doen hetzelfde als Rebecca, alleen twijfelen we nog tussen erg veel nummers ;-)



Tineke
11-5-2013
 Meld misbruik13-3-2013 9:26:36

Wij hebben het als volgt:

Intrede (twee nummers), tussenzang (tussen de eerste lezing en het evangelie), ondertekening van het huwelijksregister, offerande, communie en uittrede.

Wij hebben dus in het totaal zeven nummers, maar het is logisch dat je tijdens de offerande en de communie een muziekje neem, vind ik :)



Maja

 Meld misbruik13-3-2013 11:23:34

intrede bruidegom
intrede bruid
na de eerste lezing (en dus net voor het evangelie)
bij het ondertekenen van het huwelijksregister
uittredelied

dit lijkt me wel iets, alleen weet ik niet of wij twee liedjes moeten voorzien bij de intrede aangezien wij geen suite hebben?
al is het misschien wat triestig indien de bruidegom zonder muziek moet binnenkomen.



Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik13-3-2013 12:19:16

Goh, zo heeft de bruidegom ook zijn moment de gloire :)



Tineke
11-5-2013
 Meld misbruik13-3-2013 15:15:20

Rebecca, en dan vooral ook de schoonmama, die je daarmee ook even in de belangstelling laat staan (ook altijd belangrijk) :)



Charmy
25-5-2013
 Meld misbruik19-3-2013 11:17:46

welke muziek nemen jullie voor de intrede van de bruidegom en suite?
Groetjes
Charmy


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info