Nu Online
Momenteel zijn er 132 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Viering in feestzaal: heb jullie mening nodig!

  16-11-2012 12:11:53
Beste mede-bruidjes!

Heb jullie mening nodig. Wij trouwen niet in de kerk maar doen een viering in de feestzaal zelf.

Deze zou beginnen om 16u en dan om 17u30 receptie. We zitten nog met een halfuurtje speling zodanig dat iedereen nog eventjes kan rusten voor alles begint. Nu ik zou graag onze viering doen in intieme kring dus dichte familie en goeie vrienden maar hoe maken we dit nu duidelijk op de uitnodiging. Want ik denk dat als we op onze uitnodigingen vermelden dat er een viering is in de feestzaal zelf dat er daar heel veel mensen gaan op af komen. Mijn vriend zijn idee was dan om het gewoon niet op onze uitnodigingen te vermelden en gewoon persoonlijk de mensen op de viering uit te nodigen die wij erbij willen.

Wat denken jullie hiervan? Hoe zouden jullie dit oplossen?

Stéphanie

Meld misbruik



Reacties: 9 | Gelezen: 936


Vanessa
31-8-2013
 Meld misbruik16-11-2012 13:15:12

Als je niet iedereen op je viering wil, zou ik het idd niet vermelden op je uitnodiging maar apart met kaartjes ofzo te werken en derbij steken voor de mensen die je er wel bij wil.



Karen
13-7-2013
 Meld misbruik16-11-2012 15:14:44

Wij zitten met dezelfde vraag... Denk dat het idd beter is van aparte kaartjes ofzo te maken.
Bij ons zouden er anders 120 mensen aanwezig zijn op de viering, en dat lijkt mij toch een beetje teveel.



Stéphanie

 Meld misbruik16-11-2012 16:05:17

@ Karen: ja inderdaad bij ons zou dat ook zo zijn en dat vind ik ook te veel, maar het ding is natuurlijk wel dat de kosten van de drukker dan wel hoog oplopen met die extra kaartjes want er zijn ook al extra kaartjes voor avondfeest en receptie bij ons



kelly
13-7-2013
 Meld misbruik16-11-2012 16:10:29

Oei ik wil wel iedereen erbij bij onze viering.... Denk je dat het niet haalbaar is?



Stéphanie

 Meld misbruik16-11-2012 16:14:17

@ Kelly: het gaat hem bij mij niet echt om haalbaarheid, ik wil gewoon niet zoveel volk op onze viering . het is een moment dat ik wil delen in rust en met alle mensen die mijn echt nauw aan het hart liggen



kelly
13-7-2013
 Meld misbruik16-11-2012 16:20:06

Ah oef oke ik kreeg al een lichte paniekaanval....
Ik vind het leuk dat iedereen erbij zal zijn daarom doe ik het niet in de kerk maar op locatie want naar de kerk wil tegenwoordig niemand meeer komen!



Vanessa
31-8-2013
 Meld misbruik16-11-2012 16:22:24

Zo zie je maar dat iedereen verschillend is he.
Ik zou het ook leuk vinden als er veel volk is op onze viering.



Eva
13-9-2013
 Meld misbruik16-11-2012 16:31:20

Wij hebben hetzelfde. Wij werken ook met aparte kaartjes, maar enkel voor de viering en niet voor andere dingen. We hebben een uitnodiging voor familie waarop staat dat ze vanaf 18 uur welkom zijn voor het avondfeest, en een uitnodiging voor kennissen waarop staat dat ze vanaf 21 uur kunnen aanschuiven aan het dessertbuffet. En de kaartjes steken we dan tussen de uitnodigingen van de mensen die we bij de viering willen.



sofie
15-8-2023
 Meld misbruik18-11-2012 12:40:31

hoi hoi

wij hebben onze viering in de tuin van de feestzaal gedaan, we hadden schitterend weer we hadden het als volgt opgelost we hadden verschillende beginuren op onze uitnodiging gezet zodat de mensen zelf konden beslissen naar waar ze kwamen of vanaf wanneer ze kwamen.

17.45: verwelkoming
18.00: vrijzinnige plechtigheid met aansluitend receptie
19.15: dansfeest met dessertenbuffet

ik werk immers in een rusthuis dus mijn collegas werken in ploegen, er waren dus mensen die enkel naar de plechtigheid konden komen en mensen die enkel naar het dansffest konden komen. Het merendeel van de mensen kwam wel naar bede gelegenheden. Bij ons was iedereen voor alles uitgenodigd omdat iedereen dit ook mooi en leuk vindt om naar te kijken, door het op deze manier te doen koos iedereen echt heel bewust of ze wilde komen naar de plechtigheid of niet. ook hadden wij voor onszelf een lijstje gemaakt wie er naar welke gelegenheid kwam zodat we wisten hoeveel volk er op de plechtigheid zou zijn (makkelijk voor stoelen ;-) ) wij hadden 230 mensen uitgenodigd, uiteindelijk waren iets van een 100 mensen op de plechtigheid en een 155 op het dansfeest.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info