Nu Online
Momenteel zijn er 37 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Bokrijk/Ten Eikenen

  18-8-2012 16:24:31
Dag medebruidjes,

Wij dachten eraan om te trouwen in het kerkje van het openluchtmuseum van Bokrijk.
Na nog eens zijn te gaan kijken, twijfel ik echter of dit doenbaar is. Het is zo klein dat ik zelfs niet weet waar je mensen kan plaatsen als je ze iets wilt laten voorlezen in de viering. Heeft hier iemand ervaring mee?

Als alternatief dacht ik aan het kerkje van ten Eikenen in Zonhoven. Weet er iemand met wie je contact moet opnemen en of daar alternatieve vieringen mogen plaatsvinden (de Goede Herder)?
Of weet er nog iemand een goed alternatief?

Alle hulp is welkom want ik weet het momenteel even niet meer...

Alvast bedankt,

Kathleen

Kathleen
15-6-2013
Meld misbruik



Reacties: 10 | Gelezen: 2986


Inge
23-5-2009
 Meld misbruik18-8-2012 21:34:55

Ik dacht dat het niet geldig is voor de kerk als je in Ten Eikenen trouwt. Een ex-collega is daar getrouwd, en die zei dat altijd. Weet niet met wie je contact moet opnemen, mss eens horen bij de parochie in Zonhoven?



Lien
28-9-2013
 Meld misbruik19-8-2012 0:45:14

Dag Kathleen,
Wij zitten ongeveer met hetzelfde dilemma.
We hebben wel al een uur en datum vastgelegd om voor de kerk in Ten eikenen te trouwen. (is inderdaad via de parochie van zonhoven). Ik heb geïnformeerd of we gebonden waren aan de pastoor maar de costeresse zij mij dat we perfect ook een andere pastoor mochten zoeken. Sowieso zou dit moeten voor mensen die niet van de gemeente zonhoven zijn. Je betaalt dan wel sowieso 250 euro voor de huur van het kerkje.
Vanaf januari is er echter een nieuwe pastoor in Zonhoven en we gaan eerst eens bij hem dan informeren of we ook een viering zonder eucharistie door hem kunnen laten doen.

Hebben jullie al geïnformeerd voor het kerkje in bokrijk? Klopt het dat je dan voor iedereen een inkomticket voor het openluchtmuseum moet kopen? en komen daarbuiten nog kosten?
Hoeveel mensen denk je dat er maximum in dat kerkje kunnen?
Het lijkt me wel heel mooi en romantisch om de trouw daar door te laten gaan maar als je denkt dat het te klein gaat zijn is dat misschien ook een overweging waard..

Groetjes en nog veel succes met de beslissing!



Kathleen
15-6-2013
 Meld misbruik19-8-2012 9:03:11

Dag Lien,

Bedankt voor je antwoord. Heb je misschien contactgegevens van de parochie van Zonhoven? Al vrees ik dat ik er nu mss wat te laat bij ben...

Voor het kerkje in Bokrijk betaal je ook 250 euro. Daar zitten dan wel 40 toegangskaarten bij en ze zetten bepaalde gebouwen open voor de fotoshoot. Er zouden volgens hen 75 personen in het kerkje kunnen, maar ik denk dat je toch best rekent op een 45 à 50 man.
Maar het is vooral het stukje vanvoor aan de kerk, waar de viering plaats zou vinden dat ik zeer klein vind... Maar het heeft notuurlijk wel veel sfeer en romantiek...

Jij ook nog succes met de beslissing!

Kathleen



Lien
28-9-2013
 Meld misbruik19-8-2012 11:28:21



Ik heb toen naar deze nummer gebeld 011 74 00 13. Ik denk niet dat je al te laat bent hoor.. ze doen vieringen op verschillende uren van de dag..

Ik ga toch ook eens mijn licht opsteken in bokrijk. De mensen die lezen die zitten toch gewoon tussen de mensen in de kerk? En om te lezen is er geen plaats voorzien langs het altaar? Ik denk toch dat daar de romantiek wint aan het 'plaatsgebrek' ;)
Succes met je keuze!

Groeten,

Lien



Catherine
20-10-2012
 Meld misbruik19-8-2012 12:53:01

Hallo,

wij trouwen in de kapel van 'Ten Eikenen'.
Wij trouwen met een klassieke viering, maar een viering zonder eucharistie was ook mogelijk. Voor alternatieve vieringen weet ik niet goed hoe het zit, maar dat zou toch ook moeten lukken denk ik.
Verder kunnen er ongeveer 130 mensen in de kapel.
Het nummer dat Lien hierboven geeft, is het nummer van de pastorij in Zonhoven. Daar is het secretariaat en normaal is daar wel iemand aanwezig tijdens de kantooruren.
Op dit moment is er inderdaad een pastoorswissel, op 1 september stopt pastoor Jans en treedt er een nieuwe pastoor aan, maar uitleg gaan ze je altijd wel kunnen geven.

Veel succes!



Kathleen
15-6-2013
 Meld misbruik19-8-2012 15:08:30

Allebei heel fel bedankt voor de info. Ik heb intussen ook al een mailtje gestuurd naar de parochie, en zal ook eens bellen als ik geen reactie krijg. Ik ben er gewoon zelf ook eens naar een trouw geweest en vond het ook wel een heel mooie kapel.

Catherine, de viering is een alternatieve viering, maar met de Goede Herder, dus het is wel nog kerkelijk en geldig voor de Kerk enzo, dus ik hoop dat dat dan geen probleem is...

Lien, ga zeker maar eens kijken in Bokrijk dan, en laat me weten wat je er van denkt
Het is voornamelijk de plaats langs het altaar waar ik het over heb, en ik vind het zo wat raar om mensen achter het altaar te zetten om iets te laten voorlezen... Als je je e-mailadres geeft wil ik ook wel even de info die wij kregen doormailen...



Lien
28-9-2013
 Meld misbruik31-8-2012 11:47:29

Dag Kathleen,

Sorry voor de late reactie. Ik hoop dat je dit nog gaat lezen.
Zou je dit in een privébericht hier op het forum willen posten?
Ik vind geen exacte contactgegevens voor mensen die me kunnen verder helpen hiermee in Bokrijk. Ik wou hen ook de vraag stellen of het mogelijk is om dan na de viering in dat cafétje van het openluchtmuseum iets te drinken en iets kleins te eten.

Groetjes,

Lien



Kathleen
15-6-2013
 Meld misbruik31-8-2012 17:32:26

Dag Lien,

Ik heb je een bericht gestuurd met de info.
Denk je eraan je trouw in Bokrijk te doen dan?

Groetjes



Lien
28-9-2013
 Meld misbruik5-9-2012 8:12:23



Dag Kathleen,

Ik denk daar inderdaad aan. Het enige wat we nog moeten bekijken is: wat als het regent? Blijkbaar zijn geen auto's toegelaten en ik zie mezelf niet tot daar wandelen met mijn kleed in de regen (er is vaak modder). Daarnaast wou ik nog gaan informeren of het dan mogelijk is om er tegenover in dat caféétje een kleine receptie te doen.

Het lijkt me gewoon superromantisch en 'speciaal'.. :)

Jullie al een keuze kunnen maken?

Groeten,

Lien



Kathleen
15-6-2013
 Meld misbruik5-9-2012 23:00:36

Dag Lien,

Wij gaan voor Ten Eikenen gaan.
We vonden het ook romantisch, maar voor ons maakte het gewoon alles moeilijker:
- Wat als het regent? (Een koets gaat natuurlijk wel, maar wat dan met de gasten?)
- Met de rolstoelen (grootouders) is het moeilijk er te geraken
- Klein ruimte vanvoor
-....
De problemen wogen niet meer op tegen de voordelen. Vooral omdat Ten Eikenen ook nog vrij was op onze dag...
Nu moeten we alleen nog een priester regelen..

Groetjes en succes nog met jullie keuze,

Kathleen


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info