Nu Online
Momenteel zijn er 134 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

tweetalig misboekje (NL-FR)

  17-4-2012 6:00:07
Hallo bruidjes,

Dit onderwerp is al vaker aan de orde geweest, maar ik kan geen recente anwoorden vinden.

Ik en mijn familie zijn Nederlandtalig en mijn verloofde en zijn familie zijn Franstalig. We willen de misboekjes daarom graag tweetalig maken, zodat alle gasten de mis kunnen volgen.

Heeft er iemand een voorbeeld van zo'n tweetalig misboekje?

Groetjes Eelke
23-06-2012

Eelke
23-6-2012
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 1300


Sarah
17-8-2013
 Meld misbruik17-4-2012 12:26:43

Hey Eelke,
Ik heb ook graag zo voorbeeldjes, want heb geen flauw idee hoe ik eraan moet beginnen en wat er in moet staan. Ik trouw maar volgend jaar, wie weet kan ik wat later jouw voorbeeldje opvragen.

Dus ik volg even mee,
groetjes Sarah.

Iemand die een vb wil doorsturen mag gerust ook doorsturen naar sarah.smekens@telenet.be .



Evi
18-8-2012
 Meld misbruik17-4-2012 13:05:35

hallo!

ik heb geen voorbeeld maar ben wel al eens naar een tweetalige trouw geweest en daar hadden ze gewoon aan de linkerkant de duitse versie en aan de rechterkant de nederlandse versie en zo heel het boekje door.
mijn vriend is ook ooit naar zo'n trouw geweest en daar hadden ze alles in het engels.
groetjes!
Evi & Lex



Nadine
19-5-2012
 Meld misbruik17-4-2012 14:02:03

Dag Eelke,

Ik zit met hetzelfde probleem. Maar bij mij is ook een deel van mijn familie franstalig.
Ik ben nog volop bezig met mijn misboekje.
Van de pastoor mochten we een paar teksten in het frans voorzeggen of door iemand laten voorzeggen. Zoals de verwelkoming, vergevingsmoment, 1ste lezing en nog andere teksten, en ook wanneer we de ringen geven, dit mag ook in het frans. Dus bij ons is het niet echt een vertaling.
Het is een misboekje met zowel teksten in het nederlands als in het frans.
Maar jij wil de vertaling van de teksten of zoiets in die aard.
Daar kan ik u spijtig genoeg niet mee helpen, ik kan u wel een site geven waar ik gekeken heb voor franstalige teksnten.
Veel SUCCES met je voorbereidingen.

Groetjes,

Nadine



Lies
18-8-2012
 Meld misbruik17-4-2012 18:44:49

Mijn tante en nonkel zijn zo getrouwd, maar dan Spaans-Nederlands, en zij hadden op de linkerladzijden niet Nederlandse en rechts het Spaanse!.. Misschien is dat een optie?



Eelke
23-6-2012
 Meld misbruik17-4-2012 23:44:30

Bedankt voor jullie reacties zover! We willen inderdaad graag links de Nederlandse tekst en rechts de Franse (of andersom). Ik heb een aantal teksten gevonden in het Nederlands, maar nu zou ik graag dezelfde teksten vinden in het Frans. Nadine, zou u de site kunnen geven met de franstalige teksten?

Verder willen wij ook graag een paar teksten in het frans voorzeggen. Ik zou echter wel graag ook de vertaling in het boekje hebben.

Voorbeelden van tweetalige misboekjes zijn nog steeds erg welkom!

Groetjes,
Eelke
vanrooij_e@hotmail.com



Jennifer
7-6-2013
 Meld misbruik6-2-2013 15:10:46

Hey, kan iemand mij een voorbeeldje opsturen van misboekje in het NL met enkele stukken in het Frans?

Ons volledig misboekje is nu in het Nederlands, maar ik had er graag toch een paar zinnen in het Frans bij gezet aangezien een stuk van mijn familie geen Nederlands verstaat.

In ruil kan ik wel een volledig misboekje in het NL opsturen (volledig goedgekeurd door de pastoor :-))

Thx, d_jen2000@hotmail.com



ludivine
13-9-2013
 Meld misbruik14-3-2013 20:50:45

Hoi Zit met dezelfde uitdaging heeft er iemand een boekje met Franse teksten in? Zou me enorm vooruit helpen? Ludivine.debaere@hotmail.be


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info