Nu Online
Momenteel zijn er 45 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

evangelie

  9-4-2012 18:47:47
Hallo bruidjes,

Welk evangelie hebben jullie gekozen want ik raak er niet meer zo goed aan uit :)

groetjes

Stefanie

Stefanie
8-9-2012
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 1541


Sandra
14-7-2012
 Meld misbruik9-4-2012 19:08:19

Dit is het onze:

Evangelie volgens Matteus

En Jezus sprak:

"De schepper van hemel en aarde, van zon en maan, van bloemen en vogels, van dieren en mensen, heeft van het eerste begin af de mens als man en vrouw geschapen zodat ze op een bepaalde dag hun ouders verlaten om zich aan elkaar te binden en één te worden. Dan zijn ze niet langer twee maar één. De band die hen samenhoudt, de sterke band van de liefde, zal door geen mens verbroken worden."

Zo sprak Jezus en zijn woorden maakten de mensen stil.





tima
8-9-2012
 Meld misbruik9-4-2012 22:28:21

Evangelie
Mattëus 25, 34-40
Kom en wees deelgenoot van mijn leven,
want jij hebt mij ontmoet en bemind in alles en allen.
Ik was in nood
en jij had tijd om mij te onthalen in het drukste van je werk.
Ik benadeelde je
en jij vergaf me en hield geen wrok in je hart.
Ik was ziek
en jij luisterde naar mij met je bloemen en je warme lach.
Ik stond alleen
en jij stond op en kwam naar mij als een echte vriend.
Ik werd geminacht
en jij bleef mij liefhebben, heel mijn persoon zoals ik was.
Toen dwaalde ik af
en jij kwam me vinden met je schone liefde elke dag.
Kom en wees deelgenoot van mijn leven,
want jij hebt mij ontmoet en bemind in alles en allen



Peter
14-7-2012
 Meld misbruik10-4-2012 7:47:33

Johannes 15, 9 – 27


Weet je wat ik graag zou hebben, héél graag? Dat jullie van elkaar zouden houden – net zoals ik van jullie hou. Alleen als je je helemaal aan iemand geeft, houd je van hem. Dat is pas liefde. Dus niet: ik hou van je, maar . . . .Niets te maren.

Dat is wat ik van jullie verlang. Dan pas kunnen jullie echt vrienden worden.
Jullie zijn niet minder dan ik: ik heb jullie alles verteld wat ik van de Vader gehoord heb. En ik heb jullie uitgekozen om te doen wat Hij vraagt.
Ik heb jullie de taak gegeven mensen lief te hebben: mensen gelukkig maken is het enige doel. Als je daarvoor kiest, zal God je geven wat nodig is. hij zal geven op jullie vragen. Van elkaar houden, dat is dus wat ik wil.
Daardoor zullen jullie enorm blij worden. Soms zelfs volmaakt gelukkig.
Maar aan de andere kant: het zal niet allemaal koek en ei zijn, niet allemaal zo rooskleurig. Soms zal de wereld jullie haten om wat je doet. Omdat jullie niet kiezen voor wat de wereld kiest, maar omdat jullie voor de liefde kiezen.
Wie niet wil houden van de mensen, wie hun geluk niet nastreeft, die maakt zich schuldig. Wie verzuimt te doen, wat hij moet doen, die keert zich af van God. Die is geen vriend van God.
Wie mensen haat, haat ook God.
Wie onverschillig is voor een ander, is onverschillig voor God.
Wie de ander niet wil zien of horen, kan ook God niet zien of horen.
Dit is jullie taak: jullie moeten ervan getuigen dat God van jullie houdt zoals jullie zelf van de mensen houden. God is maar thuis bij jullie als de mensen bij jullie mogen thuiskomen.




Stefanie
28-7-2012
 Meld misbruik10-4-2012 12:07:25

Evangelie ​(Johannes 15,9 – 13)

Jullie dromen van een nieuwe wereld, jullie dromen van vreugde en geluk.
Wel luister, houd van elkaar, zoals Ik houd van jullie.

Zo moeten jullie houden van elkaar, met een groot hart en vrije handen.
Geen grotere liefde kan iemand hebben, dan Hij die zijn leven geeft voor zijn vrienden.

Ik heb jullie uitverkoren en jullie de taak gegeven op tocht te gaan door het leven, vruchten voort te brengen die blijvend zijn.

Dit is mijn gebod: “Heb elkander lief”.




Sanne
11-8-2012
 Meld misbruik10-4-2012 12:28:57

In de zesde maand zond God de engel Gabriël naar de stad Nazaret in Galilea, naar een meisje dat was uitgehuwelijkt aan een man die Jozef heette, een afstammeling van David. Het meisje heette Maria. Gabriël ging haar huis binnen en zei: ‘Gegroet Maria, je bent begenadigd, de Heer is met je.’ Ze schrok hevig bij het horen van zijn woorden en vroeg zich af wat die begroeting te betekenen had. Maar de engel zei tegen haar: ‘Wees niet bang, Maria, God heeft je zijn gunst geschonken. Luister, je zult zwanger worden en een zoon baren, en je moet hem Jezus noemen. Hij zal een groot man worden en Zoon van de Allerhoogste worden genoemd, en God, de Heer, zal hem de troon van zijn vader David geven. Tot in eeuwigheid zal hij koning zijn over het volk van Jakob, en aan zijn koningschap zal geen einde komen.’
Maria vroeg aan de engel: ‘Hoe zal dat gebeuren? Ik heb immers nog nooit gemeenschap met een man gehad.’ De engel antwoordde: ‘De heilige Geest zal over je komen en de kracht van de Allerhoogste zal je als een schaduw bedekken. Daarom zal het kind dat geboren wordt, heilig worden genoemd en Zoon van God. Luister, ook je familielid Elisabet is zwanger van een zoon, ondanks haar hoge leeftijd. Ze is nu, ook al hield men haar voor onvruchtbaar, in de zesde maand van haar zwangerschap, want voor God is niets onmogelijk.’ Maria zei: ‘De Heer wil ik dienen: laat er met mij gebeuren wat u hebt gezegd.’ Daarna liet de engel haar weer alleen. (LC. 1, 26-38)



Sanne
11-8-2012
 Meld misbruik10-4-2012 12:33:06

Wat de Evangelies betreft trouwens:

Marcus, Matheus en Lucas lijken heel erg op elkaar. Marcus heeft nogal een beknopte stijl. Lucas leest over het algemeen het vlotst.

Johannes is een buitenbeentje: dit is moeilijker om te lezen want het is theologischer (en later geschreven overigens). Het is zeer mooi allemaal vind ik zelf maar vaak moeilijker te begrijpen.

Je kan ook altijd kijken naar de betekenis achter de tekst. Wij hebben gekozen voor de verkondiging van de geboorte, dit lijkt gek maar deze tekst gaat over het maken van een moeilijke keuze maar daar dan toch helemaal voor gaan. Je leven invullen naar God en ook kinderen welkom heten. In deze zin paste het wel bij ons. Deze verhalen en de uitleg vind je zeker op het net terug, hoor :-) en anders een neuzen in de bib?



lien

 Meld misbruik2-6-2012 20:19:56

Wij kozen voor het evangelie: de Bruiloft van Kana uit het Johannes evangelie


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info