Nu Online
Momenteel zijn er 134 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Teleurgesteld over de priester

  29-3-2012 21:38:50
Even iets van mij afschrijven.
Wij zijn een jaar geleden in de parochie onze datum gaan vastleggen. De priester van de parochie kan ons dan niet trouwen omdat hij dan in Afrika zit. Dus hebben we samen naar een andere priester gebeld (tweetalige : nederlands - italiaas) om te vragen of hij ons in onze parochie wou trouwen en de mis tweetalig wou doen. Zogezegd zogedaan, alles was in orde en vastgelegd. Gisteren belden we voor onze ondertrouw en kregen wij als antwoord : Ik trouw jullie niet. Ik trouw niemand buiten mijn parochie en als je toch wilt dat ik jullie trouw dan moet je dat in mijn parochie komen doen?????? EXCUSEER?
We hebben hem echt de hele uitleg moeten doen en overtuigen dat hij vorige jaar toegezegd had en kregen na veel discusieren als antwoord: ok, ik zal voor 1 x een uitzondering maken, maar ik doe de ondertrouw niet en het misboekje controleer ik ook niet. Ik trouw jullie enkel en meer doe ik niet??????? Hij was echt onbeleefd.
Nu moeten we dus bij de priester van onze parochie de ondertrouw doen, hij moet het boekje goedkeuren en de dag zelf krijgen wij een wildvreemde voor ons die een boekje aframmelt van voor tot achter... Ben ik nu abnormaal of is het normaal dat dit een grote teleurstelling is? Had graag toch geweten hoe de priester eruit ziet en dat hij ook weet wie wij zijn. Maak me nu echt wel zorgen :-(

Sandra
14-7-2012
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 1709


Shibby
3-8-2012
 Meld misbruik29-3-2012 21:41:30

Hoi Sandra,

dat is inderdaad helemaaal niet leuk, maar bekijk het van de positieve kant: je moet dus ook niet bij de onvriendelijke man gaan met je misboekje en er is dus minder kans dat er dingen afgekeurd worden... Vind het wel ook maar een rare gang van zaken, maar niet veel aan te doen zeker?



nancy
14-9-2012
 Meld misbruik29-3-2012 21:49:06

Hey Sandra,

Dat is echt niet leuk... Wat je misschien wel kan doen is eens een keertje naar een viering gaan in zijn gemeente en jullie even gaan voorstellen als de viering gedaan is. Misschien is hij dan wat milder en als het contact dan nog echt tegenvalt kan je nog een andere oplossing zoeken. Het is nog 3,5 maand hé,niet zo heel lang maar nog wel tijd om over een oplossing na te denken... In ieder geval veel succes!!

Groetjes,
Nancy



Lies
18-8-2012
 Meld misbruik29-3-2012 22:27:15

Hey Sandra, In jullie plaats zou ik eens contact opnemen met het bisdom of het overkoepelende parochiesecretariaat, Aan een kerk zijn meer mensen verbonden dan 1 priester, vaak heb je parochieassistenten en medewerkers die ere ook genoeg pap van gegeten hebben en je misschien wel verder kunnen helpen. Geef de moed niet op, en kijk eens wat je.kan vinden op kerknet, misschien is er wel iemand in zijn parochie die s met hem wil praten. Succes!



ellen
14-4-2012
 Meld misbruik30-3-2012 7:49:27

Hey,

Amai, dat zou ikzelf ook geen aangenaam nieuws vinden....

Ik zou hem toch jullie boekje bezorgen... zo kan hij het voorafgaand eens doornemen...
Als hij dat echt niet wil... dan is het zijn zaak, maar dan hebben jullie hem toch de kans gegeven het voorafgaand eens door te nemen....

contact opnemen met overkoepelende instanties is altijd een beetje gevraarlijk... stel dat hij hierdoor op de vingers wordt getikt en hij hierdoor de viering niet wil geven, moeten jullie opzoek naar een andere priester....

Wel kan je eens nahoren of er geen andere priester zijn die ook Italiaans kunnen....

Er zijn wel regelmatig priesters die meerdere talen kunnen, onze vorig priester kon zo een 10 talen vermoed ik.... (en vrij vloeiend spreken...)

Veel succes

Groetjes Ellen



frida
6-2-2010
 Meld misbruik30-3-2012 8:18:42

Hey, Als ik jullie waren zou ik gewoon eens contact opnemen met het bisdom..


Frida



Melodie
4-6-2011
 Meld misbruik30-3-2012 10:58:39

Hoi Sandra,


wij zijn in een andere parochie getrouwd (was mooier en intiemer kerkje + dichter bij de locatie waar ons avondfeest was). Het contact met de pastoor verliep altijd heel positief tot de dag ervoor ik de bloemen moest gaan brengen. Toen kreeg ik een grote uitbrander wie ik wel niet dacht dat ik was om zijn planning zo in de war te gooien (lang verhaal, maar goed, wij rijden 45 minuten naar die kerk, dus ik kon de dag voor de trouw niet op het uur er zijn dat hij wou, telefonisch maakte hij daar helemaal geen probleem van, tot we daar toekwamen). 

Maar goed, pastoor mega lastig en dat was dan de man die ons de dag nadien zou moeten trouwen ... Ik ging met een bang hartje naar het altaar want had eigenlijk geen zin om de man nog ooit terug te zien. Gelukkig hadden wij een heel persoonlijke mis (daar ging hij mee akkoord), waarbij de pastoor eigenlijk weinig heeft moeten zeggen en vooral wij en familie aan het woord kwamen. Dat heeft het voor ons echt gered. Iedereen vond het spectaculair hoe persoonlijk de mis was door alle 'getuigenissen' van mensen die ons echt kennen en geen pastoor die iedereen maar 1 keer te zien krijgt in hun leven. 

Lang verhaal, maar mijn advies: maak een heel persoonlijk misboekje waarbij je je familie en vrienden zo veel mogelijk laat zeggen. Dan valt de rol van de pastoor zelf niet meer op én geniet jij des te meer van je mooie misviering!

Succes ermee en niet mee inzitten. zelf al sta je met een chagrijnige pastoor vooraan zoals bij ons (die mijn man trouwens 3 x toe met verkeerde naam - Frank ipv Kristof! heeft aangesproken!!), op die dag kan je dat niet schelen hoor ;-)



Sanne
11-8-2012
 Meld misbruik30-3-2012 18:13:50

Ik had ook problemen met onze vorige priester (we hebben alleen toevallig een huis gevonden en zijn verhuisd dus t was zo opgelost) maar ik heb toen de dekenij gebeld. Gewoon doen zou ik zeggen.
En als je het echt niet ziet zitten: vraag eventueel een andere priester... je kan dat ook vragen aan de deken of aan het bisdom maar ik zou ze zeker bellen.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info