Nu Online
Momenteel zijn er 132 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

kerk en gemeentehuis

  13-3-2012 11:37:40
hoe lang van te vore kun je de kerk en het gemeentehuis vast leggen?

bedankt

stephanie

Meld misbruik



Reacties: 4 | Gelezen: 979


tine
19-5-2012
 Meld misbruik13-3-2012 12:31:06

Hoi Stephanie,

Het gemeentehuis kan je 6 maand vooraf officieel vastleggen,
maar in heel wat gemeentes kan je de datum wel langer op voorhand reserveren.

de kerk, dat weet ik niet, sorry!

Hebben jullie al een datum?

groetjes, Tine



Melissa
30-6-2012
 Meld misbruik13-3-2012 12:40:46

Hoi Stephanie

Ik denk dat die regeltjes van stad tot stad afhangen... In Hasselt konden wij vanaf vanaf 1 juli 2011 de datum en uur vastleggen op het gemeentehuis (voor alle huwelijken in 2012 trouwens). Vanaf 6 maanden vooraf kun je dan officieel bevestigen.

Kerk weet ik niet precies... wij trouwen niet voor de kerk...

Groetjes
Melissa



Mieke
27-4-2013
 Meld misbruik13-3-2012 14:20:15

Hey Stephanie,

Met de kerk kan ik je ook niet helpen, wij trouwen ook enkel voor de wet.
Onze datum (en uur) voor het burgerlijk huwelijk ligt reeds vast. Wij hebben hiervoor enkel een mailtje naar onze gemeente moeten voor sturen en zij hebben bevestigd. Zij gingen ons ook verwittigen wanneer we moeten langsgaan om alles in orde te brengen voor de ondertrouw.
Dit hangt inderdaad wel af van gemeente/stad tot gemeente/stad.
Best eens kijken op de website van jou woonplaats of eens bellen.

Groetjes



Sabrina
8-6-2013
 Meld misbruik13-3-2012 20:42:08

Hallo,

Ik heb vorige week gewoon even naar de gemeente gebeld omdat wij de feestzaal al hadden vasgteled voor volgende zomer en ik mocht ineens datum en uur zeggen. Daar was ik ookweer niet op voorbereid dus daarna nog effe teruggebeld om het uur ook ineens te kiezen. Hangt dus echt af van de gemmente, maar bel of mail even en dan weet je het direct.

groetjes


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info