Nu Online
Momenteel zijn er 71 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Huwelijk met God als onze getuige!!

  9-2-2012 16:45:14
Ik wil toch even graag meedelen dat wij wel in de kerk trouwen!! Wij geloven beide in God, ookal zijn er de laatste tijd zo schandalen geweest rond de kerk... Ik dank God nog iedere avond dat wij elkaar zijn tegen gekomen en vind dat wij op zijn minst dan in Zijn huis met Zijn zegen elkaar het ja-woord moeten geven.

Misschien geloof jij niet in God, maar God gelooft wel nog in jou!!

Bo
18-1-2013
Meld misbruik



Reacties: 23 | Gelezen: 1040


jeff
27-8-2011
 Meld misbruik9-2-2012 16:53:11

Is dit eigenlijk een melding waard op wij trouwen forum?????
Proberen die ons te bekeren of zo??



Jana
5-5-2012
 Meld misbruik9-2-2012 16:55:34

wtf??? hebben wij u iets misdaan ofzo?



Chantal
16-6-2012
 Meld misbruik9-2-2012 16:57:54

Hmm, ieder zijn/haar eigen mening, maar ik vind dit berichtje toch ook net iets 'te bekerend' overkomen.

Als je in God gelooft mij goed...maar ik geloof er niet in en ik geloof dan ook niet dat er 'een god' dat in mij gelooft...

Het enige waar ik in geloof is mijzelf en de liefde tussen mij en mijn ventje. Ik geloof niet in een soort van 'opperwezen' dat ons allen moet beschermen of samenbrengt, of zorgt dat er dingen wel of niet gebeuren.. . Naar mijn mening zorg je daar zelf voor.

Wat ik jammer vindt is dat 'gelovigen' hun geloof dan ook zo zwaar moeten opdringen aan diegene die niet geloven. Laat iedereen toch gewoon zijn, ik zeg ook niet tegen iemand dat iemand moet stoppen met geloven in God als hij/zij daarin gelooft. Ik respecteer dat iedereen anders is en andere waarheden heeft.



Melissa
11-8-2012
 Meld misbruik9-2-2012 17:03:19

Ben blij dat ik niet de enige ben die dit las met gefronste wenkbrauwen...



Jana
5-5-2012
 Meld misbruik9-2-2012 17:04:54

Ik geloof ook, ik geloof dat iedereen vrij is van mening kwa geloof! das ni gezond zenne zoveel hosties!! ge ziet, ge begint er van te freaken :) int vervolg maar eentje he !



Sandra
14-7-2012
 Meld misbruik9-2-2012 17:45:51

euh... Wij trouwen ook voor de kerk maar ik begin toch mijn bedenkingen te krijgen als ik zo'n dingen lees...



Lien
7-7-2012
 Meld misbruik9-2-2012 17:50:44

haha, sandra, niets van aantrekken :-)
Ik heb toch nog eens goed kunnen lachen vandaag...



Sandra
14-7-2012
 Meld misbruik9-2-2012 17:55:25

Ik zal nu wel naar de hel gaan zeker nadat ik getwijfeld heb..? :-) hahahaha



Jana
5-5-2012
 Meld misbruik9-2-2012 17:58:27

oei dan ga ik ook naar de hel :) heb gevloekt! kzal het maar ni tege onze priester zegge! :)



Sandra
14-7-2012
 Meld misbruik9-2-2012 18:03:07

Als gij zwijgt over mijn twijfels zal ik zwijgen over uw gevloek... :-)



Elien
21-4-2012
 Meld misbruik9-2-2012 18:12:04

Dag Bo,

Als dit berichtje er is omdat je rare blikken kreeg toen je zei dat je koos voor een kerkelijk huwelijk ben je zeker en vast niet de enige.
Ook wij hebben gekozen voor een kerkelijk huwelijk en kregen heel wat opmerkingen en dan vooral van leeftijdsgenoten.
Ook al waren/zijn er schandalen, wij hebben er bewust voor gekozen.
Maar het blijft een keuze die iedereen moet kunnen respecteren, omgekeerd zou dit dus ook zo moeten zijn.
Nog veel succes!
Groetjes
Elien



Jana
5-5-2012
 Meld misbruik9-2-2012 18:16:09

deal sandra :) kzalt ni verklappe :)



ellen
14-4-2012
 Meld misbruik9-2-2012 18:28:50

Hallo,

Tevens zoals Elien aangeeft hebben wij ook openlijk gekozen voor een kerkelijk huwelijk. Dit zoals u zelf aangeeft met de intense overtuiging dat God die dag aanwezig zal zijn...
Maar ik begrijp ook dat er veel koppels zijn die een ander gevoel overhouden aan het kerkelijk huwelijk of die hieromtrent een ander mening, gevoel delen...

Ik zelf denk niet dat u melding op wij trouwen als aanvallend of kwetsend bedoelt is, maar veel mensen zijn binnen deze tijdgeest niet meer zo betrokken op God en daar moeten wij als sterkere gelovigen ook respect voor opbrengen....

Ik deel alvast u idee, maar begrijp ook de verontwaardiging van vele bruidjes hierboven .

Veel groetjes en nog heel veel voorbereidingsplezier!

Groetjes Ellen



Sandra
14-7-2012
 Meld misbruik9-2-2012 18:44:42



Ik als 'minder gelovige' trouw toch voor de kerk. En dit als respect naar mijn en zijn ouders toe voor hun geloof. Begrijp me zeker niet verkeerd, wij willen dit zelf ook en hebben hier dus ook zelf voor gekozen omdat we dan ook beiden Katholiek zijn opgevoed.

Maar als we dan toch diepzinnig aan het doen zijn, vraag ik me toch af waarom ik €250 voor Gods aanwezigheid moet betalen? Heb het nog steeds niet terug gevonden in de bijbel...




Melissa
11-8-2012
 Meld misbruik9-2-2012 18:49:13

Haha Sandra! Die laatste is wel een goeike ;)
Sorry...kon ik toch niet laten om op te reageren! :)



Bo
18-1-2013
 Meld misbruik9-2-2012 19:00:55

Oei... Dit was helemaal niet de bedoeling :-) Hahaha
Ik ondervind dat het voor sommige mensen moeilijk is om in deze wereld nog uit te komen voor je geloof, en wou degenen die nog twijfelen over een kerkelijk huwelijk een steuntje in de rug geven... Dat ze zeker niet de enige zijn die wel in God geloven...
Bedankt Elien en Ellen voor jullie berichtje, het doet mij echt plezier!! Mijn excuses voor degenen die zich aangevallen voelen...




Tabita
22-9-2012
 Meld misbruik9-2-2012 19:54:05

Ik ben van mening dat de mensen zich niet aangevallen moeten voelen :-)

Iedereen heeft zijn eigen mening, en mag deze ook uiten. Heb veel bewondering voor mensen die dit doen en volhouden!

Groetjes



sarah
13-10-2012
 Meld misbruik9-2-2012 21:58:51

zou hij ook nog in mij en mn vriendin geloven??? wij gaan ook trouwen en oeps! wij mogen niet trouwen in kerk...enkel een viering doen die zoals hierboven ergens vermeld geld kost...onze ringen zegenen mag zelf niet! Wie gelooft hier in wie??



sofie
21-4-2012
 Meld misbruik10-2-2012 7:09:12

ieder zijn mening hè...



Jana
5-5-2012
 Meld misbruik10-2-2012 8:48:50

Wij trouwen ook voor de kerk, maar ik ben van mening en ik hoop ooit dat iedereen daar zouden mogen trouwen! ik vind dat holebi's daar ook een kans voor moeten krijgen! mijn beste vriendin heeft ook al jaren een vriendin, het zijn supermensen! ik hoop echt ooit dat de kerk daar zijn mening voor herziet! wij trouwen in de kerk uit respect voor mijn ouders en zijn ouders! Maar ik betwijfel ook soms of er een god is of niet hoor! soms denk ik dat hij beter mijn rekeningen zou betalen of de daklozen warmte geven! armoede stijgt hier alleen maar! criminelen doen wat ze willen! waar is God dan???
Maar wat ik nu zeg dat is Geloven! ge verliest soms het geloof in god en soms krijg je het terug! en dat is geloven! uw eigen weg volgen! iedereen zijn eigen leven leiden en vooral LATEN leiden! Dus aan alle bruidjes die gelijk ook welk geloof hebben of zelf geen! je bent en je blijft steeds jezelf en iedereen is uniek! en ik geloof ook dat onze verloofden in ons geloven! op elk potje past een dekseltje! :) geniet van alle voorbereidingen lieve bruidjes en gommen!



Sanne
11-8-2012
 Meld misbruik10-2-2012 9:47:57

Persoonlijk ben ik ook zeer gelovig en ga ik ook voor de kerk trouwen. Het is niet zo dat alle gelovigen hun geloof opdringen aan anderen! Wat wel een modetrend is geworden (en waar ik me soms een beetje aan erger) is dat overal mag geschreven worden dat geloven belachelijk is en dat gelovigen niet deugen maar dat berichten zoals deze (die ws met de beste bedoelingen gepost worden ook al moet ik toegeven dat ik het er ook wat over vind) op dergelijke reacties onthaald worden. Vrijheid van mening moet aan twee kanten mogelijk zijn, hé.



Bo
18-1-2013
 Meld misbruik10-2-2012 15:09:03

Vind het echt heel erg jammer voor jullie Sarah!! Ik denk dat God wel in jullie huwelijk gelooft!! En ookal staat het niet op papier, hij zal het wel zegenen!! En hopelijk zal de volgende paus wat moderner zijn en dit zal veranderen!! Ik denk ook dat er misschien priesters zijn die hier wel voor open staan en die jullie misschien onofficieel willen helpen... zij zullen het een eer vinden dat jullie toch, ondanks de tegenwerking, jullie geloof niet hebben verloren.

En bedankt aan de rest voor jullie reacties!! ;-)



sarah
3-8-2013
 Meld misbruik20-2-2012 17:08:20

Wanneer ik trouw kijk ik juist het meeste uit daar de kerkdienst , de zegen vragen aan God over ons huwelijk met alle mensen als onze getuigen wel daar kijk ik naar uit.
Ik ben wel overtuigd dat God je huwelijk ook zegent wanneer dit niet in een kerk is met honderden mensen.

Groetjes sarah
ps: over het geld, ik ben zelf Evangelisch Christen en geloof nooit dat ze bij ons in de evangelische kerk geld voor gaan vragen maar gok dat bij katholieke kerk de reden van het geld vooral voor de onkosten is (zo'n kerk opwarmen bijvoorbeeld lijkt me al niet goedkoop, enz) God zegent u huwelijk in ieder geval niet harder omdat je daar geld aan geeft hoor


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info