Nu Online
Momenteel zijn er 254 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Prijs DJ voor ceremonie én dansfeest

6-11-2011 14:22:07
Hey meiden,
ik ben vanmorgen nogal van mijne stoel gevallen door de offerte van onze DJ (voor een vriendenprijsje!!! ).
Aangezien wij een ceremonie doen in de tuin van onze feestlocatie zouden we al een beroep willen doen op een DJ/zijn materiaal vanaf 14u. Hiervoor hebben we eigenlijk gewoon een versterker, micro en cd-speler nodig. Dan zouden we om 17u30 gaan eten en moet er dus gewoon een cdtje als achtergrondmuziek worden gedraaid. S'avonds hebben we dan een receptie, dessertenbuffet en dansfeest. Nu is in onze feestzaal reeds een installatie aanwezig maar blijkbaar is deze (volgens verschillende DJ's) verouderd en niet echt werkbaar maar hiervoor betalen we dus wel verplicht 300€. Nu de offerte van onze DJ kwam neer op 740€ om aanwezig te zijn vanaf 12u tot 3u.
In totaal zijn we dus wel over de 1000€ aan het betalen voor muziek ! Ik vind dit echt te veel geld of zijn dat nu eenmaal de prijzen? Wat betalen jullie voor de combinatie avondfeest + ceremonie?
Thanks,
Stefanie

Stefanie
25-5-2012
Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 1610

Evelien
14-4-2012
 Meld misbruik6-11-2011 14:36:55

Hey Stefanie,
das inderdaad veel geld, maar niet abnormaal veel als je rekent dat jullie DJ al vanaf 12u s middags aanwezig is.
Wij hebben een DJ vanaf het avondfeest (19u) tot 3u ongeveer en betalen 750€... maar 't is een hele goeie DJ (hebben hem al aan het werk gezien op een trouwfeest van vrienden), dus hebben het er wel voor over... Maar 't blijft veel geld natuurlijk...

Groetjes,
Evelien

inge
15-9-2012
 Meld misbruik6-11-2011 14:37:51

Ik weet het niet. Wij nemen een dj voor het avondfeest en live zang in de kerk. Onze dj vraagt 300 euro en 170 euro voor een lichtinstallatie. Dat is muziek tot vier uur. Vanaf dan 50 euro per uur bij. Wat ik wel raar vind is dat je 300 euro moet betalen voor een installatie die je niet gebruikt??

Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik6-11-2011 14:49:15

Hey, wij betalen 300 euro voor onze dj tot 04.00 uur... Misschien is het voor jou voordeliger om enkel de dj voor het avondfeest te boeken en de materialen voor de ceremonie t huren en zelf muziek te laten draaien? Ik zou toch zeker nog enkele offertes rondvragen om zeker te zijn wat de prijzen gemiddeld zijn. Ah jah wij hebben ook een geluidsinstalatie bij onze feestzaal, deze iscwel gratis bij ons. Groetjes Alessia

sofie
15-8-2023
 Meld misbruik6-11-2011 15:56:50

wij hebben dj dilano ne all in prijs voor zo lang je wil voor 399 euro

Marijke
15-12-2012
 Meld misbruik6-11-2011 16:23:10

wij hebben bij 2 dj's waarvan we zeker weten dat ze goed zijn prijs gevraagd en toevallig vragen ze allebei hetzelfde, namelijk € 795 all in, vanaf 19u tot einde feest.

Ze zorgen zelf voor licht en geluidsinstallatie omdat de zaal dit niet heeft. Niet goedkoop, maar we willen zeker zijn dat we een goede dj hebben. Dit is voor ons één van de belangrijkste zaken van de dag. Als je avondfeest goed is en er veel sfeer is/goeie muziek, dan is je avond goed vind ik.

Op zich vind ik de prijs van je dj niet extreem veel aangezien hij al vanaf 12u aanwezig zal zijn. Het is vooral jammer dat je met onnodige kosten zit owv die installatie van de zaal.

WWW.DISCOVIDEO.BE

Meld misbruik6-11-2011 16:38:56

Wat is "veel"?

Wat is je eigen nettoloon?

Ruim x 2 vermenigvuldigd om een brutoloon te hebben,

+ een percentage voor weekend en nachtwerkuren,

de dj zijn 15 werkuren telt,

zijn wagen, vervoers- en brandstofkosten rekent,

zijn muziek, geluids en lichtmaterialen die duur zijn in aanschaf,

mogelijke defecten en schade door transport en gebruik,

reservematerialen die hij bij moet hebben,

zijn verzekeringen, en andere onkosten,...

Ja dan kom je wel aardig in de buurt...

grtz

www.discovideo.be

Elke
13-7-2012
 Meld misbruik6-11-2011 18:15:33

Dag Stefanie

Wij komen ook aan 900 euro voor onze dj die vanaf de receptie (18u30) tot het einde van ons feest zal spelen. Daarbij zit ook de verplichte huur van de muziekinstallatie in van onze feestzaal (ook 300 euro). Ik was er echt niet mee opgezet dat we verplicht waren om die muziekinstallatie te huren bij onze feestzaal, want er zijn wel dj's die een heel stuk goedkoper zijn (bijv. 450 euro met installatie inbegrepen). Die optie hebben wij dus niet. We waren wel meteen verkocht toen we onze feestzaal bezochten, dus dat is dan een keuze die je maakt...

Tania
21-10-2011
 Meld misbruik6-11-2011 18:20:15

Wij hadden ook DJ Dilano en die heeft dat supergoed en professioneel gedaan voor een prijsje vergeleken met andere DJ's. Hij vroeg naar onze wensen en heeft ze allemaal vervuld, en meer zelfs want achteraf bezorgde hij ons nog een hele hoop foto's.

Dirk

Meld misbruik6-11-2011 21:24:00

Het gebeurt meer en meer dat niet enkel de dansavond muzikaal ingevuld moet worden maar dat ook ervoor dit op een manier wordt verwacht. De klant blijft koning maar uiteraard gaan prijzen hiermee de hoogte in.
Hier wordt er gevraagd om ruimschoots op voorhand de installatie te brengen en dat de DJ ook 3 uur extra 's middags aanwezig blijft. Waarschijnlijk moet hij extra heen en weer rijden en als dat een lange afstand is, betekent dit ook extra tijd en kost. Een meerprijs valt dus wel te verwachten. All-in prijzen kunnen ne eenmaal dit soort extra prestaties niet omvatten.
Je kan het tegenwoordig zo gek niet bedenken waarvoor, waar en wanneer een DJ nog moet bijspringen. Leuk allemaal maar het blijven extra inspanningen die geleverd moeten worden.
Het is nog gezegd, kwaliteit en prijs gaan veelal samen, al vragen de echte duurdere discobars er los over waar je dan ook weer vragen bij kan stellen. Als er een clienteel is die dit wil betalen echter...

Partygreets!
Dj Dirk
www.db-allmusic.be

Brenda
10-9-2011
 Meld misbruik6-11-2011 22:18:50

onze DJ was 300 euro, we hebben hem 350 gegeven omdat hij iets langer dan voorzien gedraaid heeft en we super tevreden waren
het materiaal... wegens tijdsgebrek is dat via een vriend gekomen en hebben we geen offerte gevraagd . Detail :die vriend zit in de evenementensector dus die firma heeft de hele zaal met LED verlichting volgezet (super discreet tot ze hadden ook stapels shooters met zilveren papiertjes erin meegebracht en die zijn er allemaal doorheen gejaagd, de prijs per stuk was denk ik ook niet fout...
We lagen bijgevolg achterover toen de rekening kwam : 1300 euro... bovenop die 350 van de dj.
Dat was even slikken.
Maar 't zag er wel geweldig mooi uit allemaal ;o)

kris

Meld misbruik7-11-2011 11:12:44

met zoveel wensen en vooral zoveel uren gaat de prijs inderdaad de hoogte....vind het persoonlijk dat je er nog goedkoop vanaf komt.
Een andere opmerking is: als die dj er al van in de middag zit en hij blijft daar rond hangen om dingen te moeten doen waarvoor je eigenlijk geen dj moet zijn: voor de ceremonie enkel de schuiver van de micro omhoog doen en een paar nummerkes van begin tot einde spelen (play drukken en laten uitspelen....), tijdens het eten een cd met achtergrond muziek opleggen play drukken en laten uitspelen. Redelijk borring jobke eigenlijk. Als diezelfde man, die zich waarschijnlijk de hele namiddag verveeld heeft en allicht zal moeten blijven tot het avondfeest begint, er dan 's avonds "fris en monter (????)" een geweldige lap moet opgeven....ik weet het zo niet hoor? Ik hoop dan dat ze met 2 zijn: eentje die den techniek komt doen voor ceremonie en eten (= technieker en geen dj) en eentje die wel uitgerust is en die het avond/dansfeest doet (= dj!). Dit zou ideaal zijn. En dan is dat bedrag zeker niet te veel gevraagd.
Als je tijdens je leven al ervaring hebt gehad met echte "stielmannen", zal je ook weten wat de huidige prijzen per uur zijn voor een echte stielman! Wel, dit kan je ook doortrekken naar de "dj". Reken daarbij nog de kosten van de huur van het materiaal (moet je ook effe gaan nachecken bij een bedrijf dat geluid en licht doet) en je zal al boven die prijs zitten. OF, je moet op zoek gaan naar een dj (gewoon telefoonboek nemen en dj's opbellen met 1 vraag: hoeveel vraagde gij?) die zo stom is om geen inlichtingen te winnen en die er prat op gaat dat hij maar 1 prijs heeft, meestal een belachelijke prijs, iets van 300 Euro. Het er ooit zo eentje liggen gehad: heb die vent 48 uur aan een stuk 'in den draai' gehouden, hij morde maar kon er niet onderuit! In ieder geval eentje die in het vervolg beter zal nadenken en de moeite zal doen om professioneel inlichtingen te winnen alvorens te gaan opscheppen met een "vaste" prijs.

Stefanie
25-5-2012
 Meld misbruik7-11-2011 15:09:13

Hoi,

alvast hartelijk dank voor al jullie reacties. Ik was in eerste instantie gewoon enorm verschoten van de prijs. Er zijn zoals jullie hebben gezegd, een heel deel zaken die de DJ wel zou doen (en dus ook aanrekent), maar waar we eigenlijk geen DJ voor nodig hebben. We zullen het dus nog eens herbekijken en terug met de DJ samenzitten om de offerte te overlopen.

Eline
7-7-2012
 Meld misbruik7-11-2011 20:24:42

Hey,
Is die installatie in de zaal zo slecht dat hij zelfs voor de ceremonie niet goed genoeg zou zijn? Toch eens heroverwegen, want als je hem wel daarvoor kunt gebruiken hoeft de dj enkel naar het avondfeest te komen...

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Disc-Jockey nodig?
Disco Cooldown Altijd op jouw ritme! Specialiteit van huwelijksfeesten. in West-Vlaanderen
Jarenlange ervaring, een uitstekende service en een hoge kwaliteitsfactor zijn belangrijke troeven die Disco Cooldown bezit. Wij streven op elk feest de perfectie na, en staan garant dat uw feest een knaller van formaat wordt! Meer info
Lable.be Lable.be - De discobar waar het koppel centraal staat in Beerse
Dj Lable is al meer dan 10 jaar all-round DJ. Zoek je dus iemand die een hele avond allerlei soorten muziek aan elkaar kan draaien dan zit je hier goed. Lable.be staat garant voor een mooie discobar met een hoogwaardige licht- en geluidsinstallatie. Meer info
Mixdj in Opwijk
Proficiat, u heeft de tijd en de perfecte reden gevonden om een feest te organiseren. U bent op zoek naar een allround dj die van uw feest een echt feestje kan maken? Stop met zoeken, u bent aan het juiste adres! Because the music sounds better with You! Meer info
DSO MUSIC Coverband and live band on higher level in Deurne
Deze coverband profileert zich enkel naar het hogere niveau bij huwelijksfeest en trouwfeest in België. De samenstelling begint vanaf 3 multimuzikanten tot maximum 6. Het zijn beroepsmusici waarvan zangeres en zanger in 5 talen zingen.ENG-FR-N-SP-IT Meer info
DJ LUCKY ENTERTAINMENT Professional Party DJ Services - Allround Trouw & Feest Deejay in regio Zuiderkempen
Met Dj Lucky Entertainment haal je de ervaring in huis van sfeervol feesten. Je huwelijksfeest of fuif professioneel omkaderd met swingende dj show en muziek voor iedereen. Moderne discobar met color leds & lasers. Info: www.dj-lucky.be Meer info
MUSINC LIVE MUZIEK & DJ in Schelle
MUSIC INCLUSIVE ARE REALLY EXPERIENCED, DEDICATED & HARD WORKING PARTY PROVIDERS Meer info
DJ HANS Allround party DJ, eerlijke prijzen, ambiance inbegrepen! in Schoten
Allround party DJ bekend van oa 10j exclusieve DJ residentie op Pré Soirée Café Local in Antwerpen (2003-2014), Modeste, Moosebar, Jack's (Schoten) & Oever. Muziek van vroeger tot nu in alle genres, aangepast aan uw wensen. Eigen installatie mogelijk Meer info
party dj wim Feesten in stijl in Kessel-Lo
Bij ons kan je voor elke soort feest terecht.Gaat het nu om een trouwfeest,bedrijfsfeest,inkleding,bloemen,lounge dan kunnen wij dit aanbieden aan de beste prijzen. Wij hebben alles zelf in beheer en werken zelden met toeleveranciers. Meer info
discobar nillies MUSIC IS THE SOUNDTRACK OF OUR LIVES in west - vlaanderen
Professionele dj van 35 jaar gooit voor u recente hits, party classics & diverse stijlen naar jullie keuze door elkaar in de mix. Verwacht bij mij géén dj die mee zingt of ieder nummer aankondigt in de microfoon. Meer info
sonatek uw perfecte dansfeest, daar maken we werk van. in Oost- en West- Vlaanderen
Met meer dan 10 jaar ervaring als all-rond DJ kan ik stellen dat trouwfeesten veruit mijn voorkeur dragen. Hippe dansmuziek afgewisseld met klassiekers... Na voor 2 gerenommeerde DJ teams te hebben gewerkt kijk ik er naar uit om ook uw dansfeest te maken! Meer info
INFINITY.be fun op je dansvloer ----- DJ's ----- 0496 51 14 14 -- http://infinity.be/ in Diksmuide en Zaventem
http://infinity.be/vraaghetaan/ (vrijblijvend info) Meer info
Genievents A brand of magic never fails in Menen
We zijn een familiebedrijf dat zich bezighoudt met eventmanagement in de ruimste zin van het woord. We gaan tot het uiterste om elke wens van onze klanten te vervullen en ze het huwelijk van hun dromen te bezorgen. Meer info
ALLMUSIC Pro allround Dj op je feest of fuif ! Reeds 18 jaar partytime! in heel Vlaanderen
Uw huwelijksfeest, je trouwfuif, jullie bedrijfsfeest of jouw verenigingsfuif heeft een ervaren professionele DJ nodig! Dat kunnen we voor u regelen! Enkel als Dj-set of met een complete geluid en licht installatie! En dat voor een eerlijke prijs! Meer info
PARTYSOUND Van Gala tot Party in Wetteren
PartySound is al meer dan 25 JAAR een vertrouwde partner en een begrip voor de muzikale omlijsting van bijeenkomsten en feesten zoals verjaardagsfeestjes, fuiven,huwelijks-party's en gala-avonden...Kortom: Eender welk feest, PartySound doet uw feest slage Meer info
Studio Happy Music De kwaliteit van uw feest is het allerbelangrijkste voor ons in Aalter
Studio Happy Music bestaat al sinds 25 jaar en heeft hierdoor een rijke ervaring opgebouwd. Sedert jaren vormen wij onder leiding van Dierk Van Paemelen dan ook een vaste waarde in de 0ost- en West-Vlaamse regio en daarbuiten. Meer info
DISCOVIDEO DJ - VIDEOGRAAF - VIDEOSCHERM in Vlaanderen - Antwerpen - Limburg
Bezoek onze site www.discovideo.be Meer info