Nu Online
Momenteel zijn er 133 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Hoe vul je een kerk?

  12-10-2011 12:27:23
Lieve bruidjes en bruidegommen!
Zoals hierboven al in mijn titel vermeld, hoe vul je een kerk?
Het is niet om te zeggen dat ik zoveel katholieke vrienden heb,
ik weet zelf dat er al veel niet gaan komen omdat ze er totaal tegen zijn!
Dus kunnen jullie mij helpen met goede raad om toch te maken dat de kerk niet leeg is,
want het is nogal een grote kerk en dat zou echt niet mooi zijn!
Maar ik heb geen enkel idee hoe je kan weten wie er naar de kerk komt,
of eventueel hoe je mensen kan overtuigen...
Groetjes Rivolino

Rivolino
10-11-2012
Meld misbruik



Reacties: 15 | Gelezen: 1780


Severine
26-5-2012
 Meld misbruik12-10-2011 12:32:10

hey,

Wij trouwen ook voor de kerk en bij ons verwachten we wel dat de vrienden gaan komen. Wij gaan tenslotte ook naar hun trouws. We hebben een aantal vrienden die echt niet katholiek zijn maar die komen ook , ze slaan dan de communie over enzo. Wij gaan op onze uitnodiging ook enkel maar het uur van de kerk vermelden ( jullie worden vriendelijk uitgenodigd om getuige te zijn van het ja-woord van Thomas en Severine op 26 mei 2012 om 14u in de Sint pauluskerk te Hansbeke).

groetjes



Ellen
5-5-2012
 Meld misbruik12-10-2011 12:32:36

Hey,

Normaal staat het uur van de mis op de uitnodiging, maar ik denk niet dat je daar enig idee kan van hebben wie er zal komen. Wij hebben ook een grote kerk en ik hoop dat er nogal wat mensen komen naar de kerk. De familie zal normaal wel allemaal komen, dus dat is al wat 'vulling'. Je kan ook een beetje navragen wie zou komen, dan heb je al enig idee...
Je kan hen ook eens zeggen dat het een grote eer zou zijn als ze naar de mis komen, ze zijn tenslotte ook uitgenodigd voor het avondfeest,...
Wij hebben een redelijke vriendenkring, brandweer, dienst 100,... dus ik hoop dat er wat volk zal komen...

groetjes

Ellen



Emy
30-6-2012
 Meld misbruik12-10-2011 12:36:45

Wij gaan op onze uitnodiging zeker vermelden dat we graag zouden hebben dat de mensen naar de kerk gaan komen. Op die manier hoop ik toch wat 'vulling' te hebben. ;o)
grtjs

Emy



hanne
3-9-2011
 Meld misbruik12-10-2011 12:42:04

Wij hebben onze receptie doen aansluiten op de viering. Onze kerk zat vol, omdat mensen zich geen 2 keer moesten verplaatsen.

Groetjes,

Hanne



WWW.DISCOVIDEO.BE

 Meld misbruik12-10-2011 12:46:02

Je hebt dit helaas niet in de hand...
Toch...gelovig of niet, als ze willen komen, doen ze het toch.
Je zou hiervan soms schrikken, wie er zo allemaal aanwezig is.
Ze uitnodigen op een positieve manier, is het enige wat je nog rest.
grtz



Melodie
4-6-2011
 Meld misbruik12-10-2011 13:14:03

Hey,


wij hadden een kleine kerk en was zelf moeilijk om vol te krijgen. Probleem was dat de locatie van de receptie toch een 25 minuten rijden was van de kerk + wij hadden tussentijds onze fotoshoot. Moest ik het opnieuw mogen doen, zou ik een kerk dichterbij zoeken bij de receptie en receptie vlak achter trouwmis laten aansluiten. Ik denk dat dat echt de beste garantie is om zoveel mogelijk volk bij elkaar te krijgen. 

Succes ;-)



Evelien
4-6-2011
 Meld misbruik12-10-2011 13:57:32

Je kan mensen niet verplichten om naar de kerk te komen (spijtig genoeg)

Je kan wel je ceremoniemeester vragen de aanwezigen zo veel mogelijk naar voor in de kerk de laten plaatsnemen. Wij hebben dit zo ook gedaan en zo staan er op de foto's meestal volle rijen mensen.
Wij hadden een eerder kleine kerk. Redelijke opkomst (hebben kleine familie, kleine vriendenkring... ) in de kerk (40-50 aanwezigen) en door de hulp van de cereminiemeester haden we een prachtig "gevulde" kerk



Katleen
24-9-2011
 Meld misbruik12-10-2011 14:06:35

Mijn schoonzus deed haar receptie aansluitend na de mis. Dat was dan uiteraard voor iedereen die een aankondiging kreeg.

Bij goed weer ging het door op het kerkplein, in geval van slecht weer hadden ze het parochiezaaltje aan de overkant van de straat gehuurd. Voor de receptie hadden ze gevraagd om de aanwezigheid te bevestigen en zo konden ze ongeveer ook inschatten hoeveel volk er zou komen naar de kerk. De kerk zat stampvol!

Wij hadden op de uitnodiging vermeld dat iedereen na de viering een glaasje champagne kreeg aangeboden (enkel bij mooi weer) en ook wij hadden best een volle kerk (maar niet zo vol als bij een receptie). Wij kozen niet voor een receptie omdat dat te lang duurt en ook veel meer geld kost en vonden dit dan wel een leuk alteratief.



ellen
14-4-2012
 Meld misbruik12-10-2011 15:04:13

Hey,

Ikzelf denk wanneer je de parochie goed kent vanwaar je bent... Dat er ook zeer regelmatig parochianen komen kijken naar de viering...

Bij ons in de gemeente is dat toch zo.

Verder kan je ook uitnodigingen aan mensen geven (zoals buren, verre kennisen... die enkel over de misviering gaan, met de aankondiging dat jullie gaan trouwen voor de kerk).

Veel succes en groetjes Ellen



Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik12-10-2011 15:27:52

Je kan dat idd niet op voorhand weten, maar ik kan je zeggen: de mensen willen dat écht niet missen, hoor! Wij trouwden op een vrijdag en toch zat onze kerk goed gevuld:


Familie, vrienden, collega's, mensen op de parochie, buren, buren en collega's van de ouders,...



Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik12-10-2011 15:29:03

Oh ja, en in de zijbeuken vooraan zaten ook nog mensen (kan je niet zien op de foto)!



kelly
3-9-2011
 Meld misbruik13-10-2011 10:31:10

Hallo Ik ben getrouwd nu 5 september . Er zat toch wel zeker bijna 50 mensen in de kerk bij ons en zowel buiten als we toekwamen en als we buiten kwamen stond er veel volk vond ik toch.Ik had nooit verwacht dat er zo veel gingen komen.De helft van de mensen wist ik niet van dat ze gingen komen zoals tantes en nonkels sommige , maar ik heb op voorhand veel mensen gevraagd als ze wouden komen naar de viering en heb ook de receptie direct aangesloten op de mis zodat ze niet meer naar huis moesten;

veel succes nog groetjes



kelly
3-9-2011
 Meld misbruik13-10-2011 10:31:58

oeps klein typ foutje 3 september



Rivolino
10-11-2012
 Meld misbruik13-10-2011 11:40:56

Bedankt voor de vele reacties,
maar zoals er velen van jullie zeiden om de receptie aan te sluiten op de huwelijksviering,
gaat echter niet omdat wij om 10u voor de kerk trouwen en 's middags foto's gaan nemen...

Groetjes Rivolino



Sanne
11-8-2012
 Meld misbruik14-10-2011 23:24:23

dat is voor velen dan helaas weer een argument om de boel over te slaan... misschien kan je er gewoon over praten en duidelijk maken dat het voor jullie wel erg belangrijk is en dat je het dus echt heel erg zou vinden als ze niet komen ik bedoel maar voor je vrienden moet je toch wat over hebben? Vrienden van mij zijn absoluut niet gelovig integendeel;: ze zijn anti-kerk maar op de begrafenis van mijn mama waren er er wel ik heb het zelfs niet moeten vragen...


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info