Nu Online
Momenteel zijn er 181 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Tips voor evangelie gevraagd

  10-9-2011 18:40:14
Hoi iedereen,

Ons misboekje is zo goed als klaar, alleen geraken we er maar niet uit voor het evangelie, we vinden niets dan ons 100% aanstaat.
Zijn er bruidjes die ons zouden willen helpen door hun tekstje door te geven?

Alvast hartelijk bedankt!

Groetjes,
Lindsy

Lindsy
25-5-2012
Meld misbruik



Reacties: 6 | Gelezen: 1570


joke
13-8-2011
 Meld misbruik10-9-2011 18:50:05

Dit hadden wij...

Ze kwamen een eind achterop, Jezus en Petrus.
Het was een stille avond en fris langs het meer.
Jezus vroeg: ‘Petrus, je houdt toch van mij?
Je vriendschap is niet zomaar een woord?”
“Neen” zei Petrus, “anders zou ik toch niet al die jaren…”
“ Dat is waar ” zei Jezus.
En een eind verderop “ Je meent het toch, Petrus? “
“ Waarom zo aandringen “ dacht die. “ Dat weet U wel beter “
zei hij. En nog na een tijd,“ Hou je echt van mij, Petrus? “
Petrus stond stil, het schokte hem. Die vraag drong tot in het merg.
Hij knikte. Hij veegde met de rug van zijn hand over zijn voorhoofd.
“ Dan vertrouw Ik je ze allemaal toe “ zei Jezus “ hen daar,
en allen die in mij zullen geloven, als je echt van mij houdt
zal je ook van hen houden. “
God heeft mensen aan mensen toevertrouwd, overal waar zij elkaar liefhebben.

veel succes joke



tiffanie
28-7-2012
 Meld misbruik11-9-2011 1:06:27

Dit hebben wij gekozen:

Volgens Johannes 14, 15 –21:

Als gij Mij liefhebt, zult ge mijn geboden onderhouden.

Dan zal de Vader op mijn gebed u een andere Helper geven om voor altijd bij u te blijven: de Geest van de waarheid, voor wie de wereld niet ontvankelijk is, omdat zij Hem niet ziet en niet kent.

Gij kent Hem, want Hij blijft bij u en zal in u zijn.

Ik zal u niet verweesd achterlaten: Ik keer tot u terug.

Nog een korte tijd en de wereld ziet Mij niet meer; gij echter zult Mij zien, want Ik leef en ook gij zult leven.

Op die dag zult gij weten, dat Ik in mijn Vader ben en gij in Mij en Ik in u.

Wie mijn geboden onderhoudt, die hij heeft ontvangen, hij is het die Mij liefheeft. En wie Mij liefheeft, zal door mijn Vader bemind worden; ook Ik zal hem beminnen en Ik zal Mij aan hem openbaren.



Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik11-9-2011 14:03:34

Wij hadden:

Evangelie

(Mattheus, 19)

En Jezus sprak:

"De schepper van hemel en aarde, van zon en maan, van bloemen en vogels, van dieren en mensen, heeft van het eerste begin af de mens als man en vrouw geschapen zodat ze op een bepaalde dag hun ouders verlaten om zich aan elkaar te binden en één te worden. Dan zijn ze niet langer twee maar één. De band die hen samenhoudt, de sterke band van de liefde, zal door geen mens verbroken worden."

Zo sprak Jezus en zijn woorden maakten de mensen stil.




Laurence
31-3-2012
 Meld misbruik6-10-2011 21:44:12

Wij hebben momenteel dit in gedachten:

Kom en wees deelgenoot van mijn leven,
want jij hebt mij ontmoet
en bemind in alles en allen.
Ik was in nood, en jij had tijd
om mij te onthalen in het drukste van je werk.
Ik benadeelde je en jij vergaf me
en hield geen wrok in je hart.
Ik was ziek en jij genas mij
met bloemen en een warme lach.
Ik werd geminacht
en jij bleef me liefhebben,
heel mijn persoon zoals ik ben.
Kom en wees deelgenoot van mijn leven,
want jij bent mij lief in alles en allen.



Lauren
15-9-2012
 Meld misbruik20-11-2011 12:00:55

1 Korintiërs 13

1 Al sprak ik de talen van alle mensen en die van de engelen – had ik de liefde niet, ik zou niet meer zijn dan een dreunende gong of een schelle cimbaal. 2 Al had ik de gave om te profeteren en doorgrondde ik alle geheimen, al bezat ik alle kennis en had ik het geloof dat bergen kan verplaatsen – had ik de liefde niet, ik zou niets zijn. 3 Al verkocht ik mijn bezittingen omdat ik voedsel aan de armen wilde geven, al gaf ik mijn lichaam prijs en kon ik daar trots op zijn – had ik de liefde niet, het zou mij niet baten.

4 De liefde is geduldig en vol goedheid. De liefde kent geen afgunst, geen ijdel vertoon en geen zelfgenoegzaamheid. 5 Ze is niet grof en niet zelfzuchtig, ze laat zich niet boos maken en rekent het kwaad niet aan, 6 ze verheugt zich niet over het onrecht maar vindt vreugde in de waarheid. 7 Alles verdraagt ze, alles gelooft ze, alles hoopt ze, in alles volhardt ze.

8 De liefde zal nooit vergaan. Profetieën zullen verdwijnen, klanktaal zal verstommen, kennis verloren gaan – 9 want ons kennen schiet tekort en ons profeteren is beperkt. 10 Wanneer het volmaakte komt zal wat beperkt is verdwijnen. 11 Toen ik nog een kind was sprak ik als een kind, dacht ik als een kind, redeneerde ik als een kind. Nu ik volwassen ben heb ik al het kinderlijke achter me gelaten. 12 Nu kijken we nog in een wazige spiegel, maar straks staan we oog in oog. Nu is mijn kennen nog beperkt, maar straks zal ik volledig kennen, zoals ik zelf gekend ben. 13 Ons resten geloof, hoop en liefde, deze drie, maar de grootste daarvan is de liefde.




Vanessa
15-6-2012
 Meld misbruik28-2-2012 14:17:27

Beste,

De tekst van de Korintiërs kan je blijkbaar niet nemen als evangelie, wel als eerste lezing.
Moet zelf ook terug op zoek

Groetjes
Vanessa


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info