Nu Online
Momenteel zijn er 164 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

zegening kruisje?

  30-8-2011 9:42:38
Gisteren zijn we de muziek gaan testen in de kerk en toen vroeg de koster ineens of we al een kruisje hadden om in de viering te laten zegenen? Ik wist niet wat ik hoorde!
De koster zei dat het gebruikelijk was om een kruisje (wat later in huis opgehangen wordt) in de viering te laten zegenen en dat daarbij dan nog een tekst gelezen wordt.
Ik zei tegen hem dat de pastoor daar helemaal niets over gezegd had en dat hij ons misboekje al goed gekeurd had. Daarop zei hij doodleuk "oh dan is de pastoor dat zeker vergeten te zeggen".
Ik heb mijn boekje al helemaal klaar, het moet enkel nog gedrukt worden. Moet ik dit nu nog aanpassen?
Zijn er nog die dit doen? Kunnen jullie mij daar een tekst over bezorgen?

Ik ben totaal nog niet zenuwachtig, maar nu slaat de paniek toch even toe...

Groetjes
Elke

Elke
17-9-2011
Meld misbruik



Reacties: 6 | Gelezen: 2000


Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik30-8-2011 9:49:23

Bij mijn neef was dat ook! Zal eens kijken of ik hier ergens zijn boekje vind en dan post ik het wel!



Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik30-8-2011 9:52:02

Heb het boekje al gevonden... Zij deden daar geen bepaalde tekst bij. In het boekje staat enkel:

'Offergang met zegen van het huwelijkskruisje'

Als je geen offergang doet, zou ik dit bij de zegening van de huwelijkskaars doen.



Sofie

 Meld misbruik30-8-2011 9:53:21

En misschien voor alle zekerheid nog eens naar de pastoor bellen?



Inge
17-9-2011
 Meld misbruik30-8-2011 10:26:10

Onze pastoor heeft hier ook van gesproken,kruisje kregen we via hen zei hij,dus hebben we het in ons boekje vlak onder zegening huwelijkskaars,zeging van het kruisbeeld gedaan
Met een heel klein tekstje bij de pastoor zegt

Zegening van het Kruisbeeld

Heer,zegen dit kruisje dat straks een plaatsje zal krijgen in het huis van Inge en Kevin.

Maak van hun huis een thuis waar liefde een grote bron van geluk zal zijn en waar iedereen altijd welkom is

Maar dit was zeker niet verplicht zei onze pastoor nog
groetjes




Elke
17-9-2011
 Meld misbruik30-8-2011 11:21:39

alvast bedankt voor de reacties. Ik zal de pastoor daarover toch maar eens contacteren.



Charlotte
1-6-2011
 Meld misbruik30-8-2011 12:32:47

Inderdaad, best eens contacteren. Onze priester liet de keuze aan ons... We hebben ons kruisje laten zegenen door de priester en het ook gebruikt bij de offerande, maar er stond geen tekst bij in het boekje.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info