Nu Online
Momenteel zijn er 139 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

twijfel trouwjurk verkopen of bijhouden.

  12-6-2011 14:31:15
Ik zit met een twijfel.
Ik ben op 28 mei getrouwd en het was een zalige dag.
Mijn trouwjurk heb ik maandag 30 mei al naar de droogkuis gedaan en ik ben hem vrijdag terug mogen gaan halen.
Maar wat moet ik nu doen met mijn trouwjurk?

Ik had een trouwjurk van atelier diagonal nieuwprijs 1300 euro. Zou ik hem verkopen of niet?
Of zou ik hem gewoon bijhouden. Maar dan hangt die daar maar zielig te wezen in die zak.
Je kan die nooit meer aandoen.

Of zou ik mijn trouwkleed laten hermaken en verven tot een galakleed?

Iemand tips?

voor foto's van mijn kleed:
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.1015021042634...



Sofie
28-5-2011
Meld misbruik



Reacties: 9 | Gelezen: 1803


Bruidje
3-9-2011
 Meld misbruik12-6-2011 17:10:15

Hey Sofie

Het is en blijft natuurlijk jouw beslissing maar ik zou mijn jurk niet willen verkopen. Voor mij gaat dat één van de mooiste herinneringen aan de mooiste dag van mijn leven zijn en ik zou de mogelijkheid willen hebben om hem bijvoorbeeld na 10 jaar ofzo nog eens aan te trekken :)
Trouwens, je twijfelt nog, dat is ook niet ideaal om het te verkopen hé. Stel dat je het nu verkoopt maar er later spijt van krijgt..
Als je het laat hermaken kan je het natuurlijk ook nog eens aantrekken. Dat is jouw persoonlijke keuze.
Ik zou zeggen, denk er nog eens goed over na. Zodra je er zeker van bent dat je het niet meer wilt kan je het natuurlijk wel verkopen of laten hermaken.

Groetjes



Kim
21-5-2011
 Meld misbruik12-6-2011 19:16:01

Ik zou ze persoonlijk ook nooit verkopen (denk dat er trouwens veel meer aanbod is dan vraag naar 2dehands trouwkleedjes) .. Mijn kleedje hangt mooi te wezen op een paspop :) Ik zie 't dus nog iedere dag :) Ik ga het ook zeker nog 1x aan doen op de trouwfuif van de bruidswinkel in november, dan wordt iedereen verwacht in zijn/haar trouwkledij (super leuk!) ..



Sofie
9-7-2011
 Meld misbruik12-6-2011 19:18:49

Ik kan je foto's niet zien als ik de link gebruik.

Ik weet ook nog niet goed wat ik nadien met mijn kleedje ga doen. Ik denk erover om er kleertjes van te maken voor de dochter (er zit veel tule aan en dat is wel leuk onder kleinemeisjesrokjes).

Anderzijds lijkt t me inderdaad wel leuk om ze over tien jaar nog eens te kunnen passen :)



Ann
21-7-2012
 Meld misbruik12-6-2011 20:12:18

Ik zou het niet verkopen... Ik ga ook op zoek naar een paspop en ga het dan ergens zetten waar ik het vaak zie en altijd terugdenk aan onze (hopelijk) mooie dag.



Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik13-6-2011 11:19:06

Ik zou het ook niet over mijn hart krijgen... Gelukkig kan ik mijn kleed elk jaar nog 1x aandoen als we op kasteelklassen gaan! Want wat is er nu 'prinses'achtiger dan een prinsessentrouwkleed? ;-)
En zoals gezegd: het aanbod is meestal groter dan de vraag, want je moet dan al een bruidje vinden die ongeveer dezelfde maat én dezelfde lengte als jou heeft. Je mag dan al dezelfde maat hebben, als je van lengte 5cm of meer verschilt, gaat dat ook niet, hé...



Noëlla
15-10-2011
 Meld misbruik13-6-2011 13:51:41

hey Sofie,
ik ben al eens een keertje getrouwd geweest en mijn kleed heeft er gewoon wezen hangen en heb het uiteindelijk weggegooid (na mijn scheiding).
op 15/10 trouw ik opnieuw en ben nu van plan om het een tijdje op een paspop te zetten in mijn slaapkamer. daarna zie ik wel. je trouwdatum is nog maar pas voorbij; laat het even rusten en kijk dan wat je wil doen.
groetjes
Noëlla



Nienke
2-9-2011
 Meld misbruik13-6-2011 19:15:25

Hey

Ik zou mijn trouwkleed niet kunnen verkopen. Je gaat het niet meer dragen maar het is en blijft een herinnering aan een speciale dag. Mijn bedoeling zou zijn om na het huwelijk een paspop te kopen en deze als decoratie in de living te zetten.



Ine
26-5-2012
 Meld misbruik13-6-2011 20:50:18

Hoi

Persoonlijk zou ik het kleed ook niet verkopen. Een vriendin van mij heeft onlangs haar trouwjurk gebruikt om een doopkleedje te maken voor haar eerste kindje. Ze is ook van plan om, als er nog kleintjes bijkomen, dat kleedje te blijven gebruiken. (Ik zeg doopkleedje maar eigenlijk was het meer een "jasje" met een kapje eraan...) Misschien een ideetje voor later?

Groetjes
Ine



Sofie
28-5-2011
 Meld misbruik14-6-2011 18:53:02

Ik wou ook eerst een paspop kopen en mijn kleed erop spelden. Maar dat gaat zo stoffig worden. Hoe lossen jullie dat op?


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info