Nu Online
Momenteel zijn er 178 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Kerk en Suite -- Verschillende vragen!

  7-6-2011 13:54:44
Dag iedereen!

Het komt dichterbij, nog maar 17 dagen -- Woehoe...
Tjah, ik heb enorm veel stress en ben bang dat het op niets ga trekken...
Wij hebben geen ceremoniemeester, we hebben aan een vriend gevraagd of hij dat een beetje in goede banen wil leiden, maar daarom heb ik wel de jusite info nodig...

Hier volgen mijn vraagjes:

* de volgorde van de suite bij het binnenkomen en buitengaan: (is dit juist?)
BINNEN:
- Broer Bruidegom & Vriendin
- Getuige Bruid & Vriend
- Getuige Bruidegom & Vrouw
- Papa Bruidegom & Mama Bruid
- Mama Bruidedom & Bruidegom
- Bruidskindjes
- Papa Bruid & Bruid
BUITEN:
- Broer Bruidegom & Vriendin
- Getuige Bruid & Vriend
- Getuige Bruidegom & Vrouw
- Mama & Papa Bruidegom
- Mama & Papa Bruid
- Bruidegom & Bruid

* Waar gaat de suite zitten tijdens de kerkdienst?
- Vrouwen links, mannen rechts?
- Familie Bruid achter de Bruid en Familie Bruidegom achter de Bruidegom?

* Wij trouwen eerst voor de wet. Gaan daar gewoon naar binnen en buiten, niets speciaals! Maar, vinden jullie het kunnen dat bruid & bruidgeom in dezelfde auto arriveren aan de kerk?

Anders tips die we aan onze ceremoniemeester kunnen geven zijn altijd welkom

Groetjes
Liselotte


Liselotte
25-6-2011
Meld misbruik



Reacties: 5 | Gelezen: 1642


vicky
10-9-2011
 Meld misbruik7-6-2011 14:45:15

wij hebben ook geen ceremoniemeester op onze dag maar denk wel het buiten en binnengaan overal dat wij dat ook in die volgorde gaan doen en bij ons in de kerk zal de familie van bruid achter bruid zitten en van bruidegom achter bruidegom (zo hebben we het toch op foto's gezien) en wij gaan ook samen in de auto aan de kerk arriveren. want mijn toekomstig schoonbroer zal ons zelfs die dag overal naartoe brengen.



Greet
15-7-2011
 Meld misbruik7-6-2011 15:13:55

Dag Liselotte,

onze ceremoniemeester vertelde ons het volgende:
* eerst getuige bruid, dan getuige bruidegom,
* dan broer/zus bruid, dan die van bruidegom
dit is etiquette, maar als je dat wil kan je eerst de familie komt en dan de getuigen dan gaat dit ook (wij doen het ook zo)
* als jullie samen binnenkomen dan nog eerst ouders bruid en dan ouders bruidegom
* de familie en getuigen van de bruid zitten links en die van de man rechts
* de vrouwen staan altijd links van de man
* onze ceremoniemeester gaf ons volgende tips:
-toon op voorhand aan iedereen de volgorde van binnenkomen en waar ze moeten zitten, dan gaat dit vlot
- geef iemand de taak om de mensen bij het binnen komen een misboekje te geven: als je ze op voorhand op de stoelen legt heb er veel over en moet de ceremoniemeester ze soms ophalen om opnieuw uit te delen

Ziezo, hopelijk helpt dit wat.
Groetjes
Greet



Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik7-6-2011 18:22:18

Bij het buitengaan liepen wij als koppel wel eerst! Zij krijgen ook de rijst op zich! De ouders van de bruid lopen achter het bruidspaar, dan de ouders van de bruidegom, dan de getuigen. Zo kan de suite nadien naast jullie komen staan voor de foto.
In de kerk ging de familie van de bruid (ouders+getuigen) links zitten (bruid zit ook links) en de familie van de bruidegom rechts. Dit is gezien met het gezicht naar het altaar.



Sharon
20-8-2011
 Meld misbruik7-6-2011 18:50:41

Hey hallo,

Wij gaan ook eerst naar buiten, zowel in gemeentehuis als op onze ceremonie... En ik dacht dat de getuigen van de bruid dichtst bij de bruid lopen... En de ouders van de bruid ook dichter bij de bruid dan de ouders van de bruidegom...

Wij gaan dus samen buiten komen in het gemeentehuis maar terug in aparte auto's (ik met mijn pa en mijn ventie met zijn ma)...

Succes
Vooral genieten die dag!!!! Ook al heb ik zelf nu al een beetje stress... het komt uiteindelijk allemaal goed... Gewoon genieten die dag.



aurélie
16-7-2011
 Meld misbruik7-6-2011 19:03:12

bij naar buiten gaan is idd eerst bruid en bruidegom, dan de rest van de suite

qua plaats in de kerk: achter de bruid zit normaal de familie van de bruid (ouders, broers, zussen, ev. grootouders), achter bruidegom zit familie van bruidegom

qua auto's... als jullie in suite naar binnen gaan mss idd beter dat bruid bij vader zit en bruidegom bij z'n moeder? maar op zich zou ik me daar niet té veel van aantrekken, als jullie samen in een auto willen, moet je dat gewoon doen!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info