Nu Online
Momenteel zijn er 141 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

extra betalen voor aanpassingen aan kleed!?

  1-6-2011 21:40:59
Hoi bruidjes, ik heb het kleed van mijn dromen al een tijdje geleden gevonden. De eerste pas is ook al achter de rug. Nu mag ik op 1 juli mijn kleed afhalen en we trouwen op 23 juli. Tijdens de eerste pas werden er overal speldjes gestoken en werd alles op maat gemaakt. Eigenlijk viel het nog heel goed mee want er moest niet zoveel aangepast worden. Er werd mij wel gezegd dat ik nog extra moet betalen voor deze aanpassingen, rond de 100 euro. Ik vind dit eigenlijk wel erg, want mijn kleed kost al behoorlijk veel (en heb ik al volledig betaald). Is dit overal zo???

lieselot
23-7-2011
Meld misbruik



Reacties: 19 | Gelezen: 1884


Els
5-8-2011
 Meld misbruik1-6-2011 21:47:49

In de winkel waar ik ga (NL) is dit ook het geval,

ik heb mijn kleed in september gekocht, 3 weken voor de trouw moet ik nog eens tot daar om het te laten aanpassen, ze vertelde me er al meteen bij dat dit me nog rond de 50-100euro extra ging kosten (heb ook al het volledige bedrag betaald)

tja, ze steken er tijd in natuurlijk... die 100euro op een trouwkleed maakt het ook niet meer vind ik

misschien is dit in andere winkels niet zo maar betaal je waarschijnlijk uiteindelijk evenveel...






lieselot
23-7-2011
 Meld misbruik1-6-2011 21:58:53

nee, dat is wel waar, het komt niet op die 100 euro en ze steken er inderdaad tijd in. Maar ik dacht dat dat al in de prijs inbegrepen zat, want de eerste keer hebben ze hier niets over gezegd.



Evelien
9-7-2011
 Meld misbruik1-6-2011 22:00:12

Nja ik moet ook nog bijbetalen... Geen idee hoeveel dat gaat zijn...
Ik vond dat ook wel raar want daar hadden ze niets over gezegd toen ik mijn kleed bestelde.

Toen ik mijn budget doorgaf hebben ze ook een kleed genomen dat 200 boven mijn budget lag (en dat het uiteraard geworden is! prachtige jurk!). Als daar nog eens 100 euro bijkomt, vind ik dat toch wel erg vervelend :s



Filipa
23-7-2011
 Meld misbruik1-6-2011 22:54:53

Hoi Lieselot,

In de bruidswinkel waar ik mijn jurk besteld heb, zei ze dat de retouches en eventuele veranderingen aan versiering enzo inbegrepen waren...
Maar blijkbaar hangt dit van winkel tot winkel af...
Filipa



Sarah
16-7-2011
 Meld misbruik1-6-2011 23:16:31

bij mij werden die ook aangerekend. Maar die vielen weg omdat ik daar alles kocht...



karine
23-7-2011
 Meld misbruik1-6-2011 23:19:03

hey, ik heb deze week mijn kleed al mee naar huis mogen nemen en trouw ook op 23 juli 2011!! Heb het ook op maat laten maken, 1e pasbeurt was gratis en ook de 2e pasbeurt!! Ze hadden van in het begin gezegd dat alles inbegrepen was en nu hangt het al bij mijn mama thuis, een week voor de trouw moet ik het nog even aandoen en moest er nog iets aan gebeuren mag ik steeds "gratis" terugkomen!! 100 euro vind ik wel veel aangezien een kleed toch al genoeg kost hé



Sweety
3-9-2011
 Meld misbruik1-6-2011 23:25:10

Heyla

In de winkel waar ik mijn bruidsjurk heb gekocht hebben ze me (alvorens ik had betaald) eerlijk gezegd dat ze een vaste 50€ vragen voor de retouche. Het maakt niet uit hoeveel werk ze eraan hebben. Nu, 50€ vind ik nog te doen, meer als dat zou ik erover vinden. De jurk is al zeker niet goedkoop.. als je dan nog daarbovenop nog zo'n 150-200€ extra moet betalen (zoals een kennis van mij) zit je al snel boven je budget he.



Cindy
17-9-2011
 Meld misbruik1-6-2011 23:25:50

Ik moet ook bijbetalen voor de aanpassingen aan m'n kleed (bij Le Chapeau gekocht) daar hebben ze me van de eerste keer gezegd dat het 20euro per uur zal kosten ... dus ben ook benieuwd hoeveel het uiteindelijk zal worden.
Evengoed rekenen ze 5u aan terwijl ze er maar een uur aan bezig zijn ... nuja een beetje vertrouwen en die 100euro komt bij de rest van de onverwachte extra kosten :s

Persoonlijk vind ik het wel normaal dat je daar moet voor bijbetalen. In vele kledingzaken moet je ook bijbetalen voor retouches en dan gaat het meestal om gewoon een broek inkorten.

Succes :)

Cindy



Brenda
10-9-2011
 Meld misbruik1-6-2011 23:35:48

ik moet ook bijbetalen. zal inkorten zijn en eventueel het bovenstuk iets breder maken, ze zei dat dat waarschijnlijk maximaal rond de 75 euro zal zijn.



Elke
9-7-2011
 Meld misbruik2-6-2011 8:46:46

Ik moet zelfs 120 euro betalen bij Koonings in Deurne. Maar na mijn eerste pas bleek dat er enkel twee neepjes gelegd moesten worden in mijn bovenstuk. De rok was prima. Als er bij de tweede pas geen veranderingen zijn, zal ik daar wel op een nette manier iets van zeggen!



Nele
28-4-2012
 Meld misbruik2-6-2011 14:06:30

Ook bij mij hebben ze van het begin gezegd dat de prijs van de jurk exclusief aanpassingen was ... Dus ik denk dat dat normaal is ..
Btw: HEY CIENEMIE !!!!! xXx



Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik2-6-2011 15:30:16

En ook ik moest de retouches nog bijbetalen: 75 euro, wat ik goed te doen vond, want ze moesten nog een halter aan mijn bustier zetten, lussen voorzien zodat de sleep omhoog gestrikt kon worden,... En ik was super tevreden over die retouches! (Bruidshuis)
Ik betaal liever deze kosten apart, dan dat ze er op voorhand al 200 euro bij lappen, terwijl ze die kosten misschien helemaal niet maken...



Veerle
4-6-2011
 Meld misbruik2-6-2011 17:40:18

ik zal rond de 100 euro moeten bijbetalen, is per retouche afzonderlijk, ik geloof 45 voor het inkorten, 20 euro om bovenaan in te nemen, 25 euro om een extra stuk in mijn bustier te steken (ben aangekomen omdat ik zwanger ben) en dan nog iets voor het lusje...

ik vind het ook niet zo erg want het is wel heel veel werk en mijn jurk kost enkele honderden euro's minder dan in de meeste zaken
mijn zus kreeg haar retouches voor haar suitekleed wel gratis omdat ik er mijn jurk heb gekocht




A.
23-7-2011
 Meld misbruik2-6-2011 17:52:49

Ben mijn jurk in November gaan kopen en heb volgende week mijn 3de pas!
Wou niet zo'n standaard jurk uit de rekken dus heb er verschillende dingen aan veranderd. Volgende week zou alles in orde zijn.. zoniet moet ik van die mevrouw nogmaals terug gaan. En dit allemaal gratis. Ook vond ik de bloemen op de jurk zo 'gewoon' en heb er zelfs 4 andere erbij gekregen die normaal gezien 50 euro het stuk kosten!! Dus volgens mij is dit echt van winkel tot winkel verschillend.



Katrin
18-6-2011
 Meld misbruik2-6-2011 22:27:29

Ik moest € 50 betalen, € 40 om aanpassingen aan de zijkant te laten doen (breder maken) en € 10 om de halter in te korten.
Dit was via de bruidswinkel. Ik vond dit goed meevallen, want er zijn toch heel wat aanpassingen gebeurd.



Sarah
3-9-2011
 Meld misbruik3-6-2011 16:43:19

ik moet ook bijbetalen, maar vind dat eigenlijk maar normaal (anders zit het gewoon in de kost van je kleed in, en betaal je voor de retouches van een ander mee). Ik heb een lang kleed gekocht dat ik tot knielengte laat innemen, dus het zal og wel wat kosten :). Gelukkig was het kleed zelf zo duur (naar verhouding) nog niet



liesbeth
6-8-2011
 Meld misbruik3-6-2011 19:30:51

ik moet zelfs nog 140 betalen voor het inleggen van de rok en 40 voor het inleggen van mn bovenstukje... is nog180 euro retouches, wat ik toch wel veel vind, maar ja... niks aan te doen zeker...



Mireille
2-7-2011
 Meld misbruik3-6-2011 21:41:51

Ik schrok ook wel toen ik vernam dat ik voor de retouche moet bijbetalen. Mijn jurk komt van Linx in Leuven en kost naar mijn gevoel heel veel geld.
Ik haal het dinsdag af en ben heel benieuwd hoeveel ik zal moeten bijbetalen!



Caroline
20-7-2012
 Meld misbruik7-2-2012 21:08:13

en heb je veel moeten bijbetalen?


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info