Nu Online
Momenteel zijn er 96 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

gebed/bezinning na communielied

  9-4-2011 19:17:24
hey trouwertjes

Ik had ons misboekje terug gekregen van de pastoor en nu blijkt dat er een deel ontbreekt, namelijk het gebed na de communie. heeft er iemand daar een voorbeeld van ? ik zelf heb wel iets gevonden maar het gaat niet over Jezus en ik merk dat onze pastoor dat toch wel zou willen. Dus als er iemand iets heeft waar verwezen wordt naar Jezus of God dan mag je het mij laten weten.

en zoals onze pastoor het zegt: nog een goede voorbereiding en een vredige paastijd, die er nu snel aankomt.

suzy
6-8-2011
Meld misbruik



Reacties: 3 | Gelezen: 1893


Mieke
30-4-2011
 Meld misbruik9-4-2011 19:31:34

Na de communie hebben wij het slotgebed.

God, mogen Mieke en Jan, proberen op de meest eenvoudige
manier gelukkig te zijn. Maak hun liefde en genegenheid zichtbaar, tastbaar en
voelbaar in de vele kleine dingen van elke dag. Een glimlach, een goed woord,
een bloem, een compliment. Een verrassing op tafel, een dankbare zoen, een spontane
omhelzing. Dan zullen duizend onverwachte vreugden als sterren uit de hemel
vallen. Dit alles vragen wij U , door Jezus
Christus, uw Zoon en onze Broeder.Amen.

Tgaat niet volledig over jezus :) Succes!

Groetjes,
Mieke



suzy
6-8-2011
 Meld misbruik10-4-2011 9:47:27

zoiets als wat jij nu schrijft heb ik staan bij zending en zegening. pff ik vind het moeilijk om iets te vinden op dit moment heb ik er nu dit staan:

Wat het mooiste is,

Wat het diepste is,

Waarom zij hem kiest,

Waarom hij haar kiest,

Waarom zij “ja” zeggen tegen elkaar,

Ik kan het niet zeggen.

Kijk maar,

Hoe ze van elkaar houden,

Hoe ze met elkaar omgaan,

Hoe ze om elkaar geven.

Kijk maar,

Dat ze elkaar een zorg zijn,

Dat zijn zorg haar zorg is,

Dat haar vreugde zijn vreugde is.

Kijk maar,

Hoe een oogopslag,

Hoe een klein gebaar

Voldoende voor hen is

En meer zegt dan welk woord ook.

Kijk maar,

Hoe twee mensen van elkaar houden

En vraag hen niet waarom.

Het is net te zeggen,

Maar wel het mooiste

Wat hen ooit overkwam.
maar dit is natuurlijk ook niet over god of jezus. en ik weet niet juist wat de pastoor bedoelt.




Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik10-4-2011 11:20:55

Ne de communie hadden wij een bezinningstekst als dank aan onze ouders (het verhaal van de tak die dan een fluit wordt) en daarna het slotgebed. De zending en zegen is een laatste woordje van de pastoor aan jullie gericht. Dus misschien kan je jouw zending en zegen als slotgebed gebruiken en iets anders zoeken voor de zending?


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info