Nu Online
Momenteel zijn er 40 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Eerste lezing..

  31-3-2011 8:22:19
Nog 100 dagen te gaan! Nu komt het wel plots heel dichtbij!
En er moeten nog zovele details geregeld worden... Maar alles
komt goed! Heb er het volste vertrouwen in!
Momenteel bezig met de laatste aanpassingen aan ons misboekje.
Werd redelijk goed bevonden door de pastoor. Enkel de eerste
lezing en het slotgebed.. Voor de eerste lezing had ik mooie tekst,
maar de pastoor wil perse dat we erbij vermelden uit wat en door
wie de tekst geschreven is.. En net bij die tekst vind ik dit niet
terug.. Dus nu nog op zoek naar een nieuwe tekst en ik lijk hem
maar niet te vinden.. Dus alle suggesties zijn welkom!
Ook voor het slotgebed, want hier ging ik normaal een tekst
voorlezen aan mijn ventje gericht, maar pastoor zegt dat een gebed
zich altijd tot God moet richten..

Graag jullie reacties!

Groetjes
Sofie

sofie
9-7-2011
Meld misbruik



Reacties: 4 | Gelezen: 1764


Liselotte
25-6-2011
 Meld misbruik31-3-2011 12:00:50

Voor de eerste lezing, staat bij ons ook waar dit uit komt.
Heb een mooie, bijbelse tekst, misboekjes staat thuis op de pc, kzal het straks kopieren en plakken :)

Voor het slotgebed, tjah, niets aan te doen, als de priester zegt dat het aan god moet gericht worden, dan moet je dat doen. Wat wij wel doen is een dankgebed: ik zou dat voorlezen en mijn dan-al-man bedanken, maar ook de aanwezigen en de familieleden en vrienden die overleden zijn.



sofie
9-7-2011
 Meld misbruik31-3-2011 12:27:01

Bedankt Liselotte!
Ik denk inderdaad ook te werken met slotgebed en dankgebed,
want vond het tekstje dat ik nu had zo leuk! En dat kan ik
dan nog uitbreiden naar alle aanwezigen.

Mercikes!



Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik31-3-2011 18:57:01

Wij hadden als eerste lezing 'Saartje zoekt de liefde' van Isabel Abedi (maar de tekst was niet uitgeschreven, enkel een kort fragmentje).

Slotgebed

God,

Omring Véronique en Robby met vriendschap van vrienden en collega’s die behulpzaam met hen op weg gaan.

Omring Véronique en Robby met de toewijding van hun ouders die hun kinderen ook nu ze getrouwd zijn in hun hart blijven dragen.

Omring Véronique en Robby met heel veel liefde voor elkaar en maak hen levenslang elkaars steun en toeverlaat zodat zij elkaars dromen kunnen blijven waarmaken







A.
23-7-2011
 Meld misbruik31-3-2011 21:51:22

SLOTGEBED

Vandaag vertrekt een schip uit de haven. Waarheen, dat weten wij ongeveer wel.

Wat er tijdens de reis zal gebeuren, weet niemand. Kalm of stormachtig?

Niemand weet hoe hard het zal worden, niemand weet hoe mooi!

We kunnen alleen maar vertrouwen, geloven in het schip, geloven in de bemanning,

geloven en vertrouwen op elkaar en weten dat de liefde een veilige haven is bij storm.

Eerste lezing.. hebben wij een tekst maar hier staat ook niet bij vanwaar die komt.. ben benieuwd 11 april want dan moeten we naar pastoor voor ondertrouw en ons misboekje! Ik hoop dat hij het volledig goedkeurd want ben er veel mee bezig geweest



Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info