Nu Online
Momenteel zijn er 162 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Trouwbeloftes

  21-3-2011 21:34:41
Hey bruidjes,

Onz pastoor had graag dat we onze trouwbeloftes zelf schreven maar we weten niet goed hoe we hier moeten aan beginnen?
Iemand sugesties of voorbeelden?

Anke
13-8-2011
Meld misbruik



Reacties: 4 | Gelezen: 2042


Ellen
9-7-2011
 Meld misbruik21-3-2011 21:59:12

Ik weet niet of het goed is, maar wij schrijven eerst op WAAROM we net elkaar graag zien (karakterkenmerken die we niet zouden willen missen=deel 1).
Daarna verwoorden we de verplichte zinnen = deel 2.

Deel 2:
Bieke, omdat ik van je hou, wil ik je vrouw zijn en je nemen zoals je bent. Ik wil met jou op weg gaan en beloof je trouw te blijven in goede en kwade dagen, in armoede en rijkdom, in ziekte en gezondheid. Ik beloof een goede mama te zijn voor onze kindjes en een lieve echtgenote voor jou. Ik wil je liefhebben en waarderen alle dagen van mijn leven.



Leen
28-5-2011
 Meld misbruik22-3-2011 7:16:27

Mijn vriend vond dit ook heel moeilijk (hij kan zijn gevoelens niet goed uitleggen en zeker niet voor andere), hij is vertrokken van "brainstomen" hij heeft woordjes/gevoelens opgeschreven die bij hem opkomen als hij aan me denkt. Hier heeft hij dan een tekst mee gemaakt. Ik ben gewoon beginnen schrijven en geloof me, als je eenmaal bezig bent, dan komt het allemaal vanzelf!



Kim
11-6-2011
 Meld misbruik22-3-2011 13:22:25

Wij schrijven onze geloften ook zelf, mijn vriend is daar zelf mee afgekomen verassend genoeg :)

De pastoor heeft ons enkel gezegd dat er zeker de zin 'ik beloof je trouw te blijven' moet instaan.

Ik heb nog een goede 2maand en half dus ben er nog niet echt aan begonnen, maar denk er af en toe is aan, en ik denk als je er echt aan begint dat je het moet inkrimpen :)

In de loop van volgende maand ga ik er aan beginnen se.



Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik22-3-2011 18:34:28

Wij hadden die gebaseerd op de klassieke geloften.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info