Nu Online
Momenteel zijn er 82 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Hoe verloopt zo'n ondertrouw?

  16-2-2011 15:16:24
Dag "collega's"

Binnekort hebben we een verlovingscursus en vanaf dan mogen we een datum vastleggen bij de priester voor de ondertrouw en om het misboekje te bespreken.
Hoe verloopt zo'n ondertrouw? Moet je (naast je misboekje) iets voorbereiden?

Groetjes
Ellen

Ellen
9-7-2011
Meld misbruik



Reacties: 9 | Gelezen: 1117


Kelly
4-6-2011
 Meld misbruik16-2-2011 15:25:56

Wij hebben geen verlovingscursus moeten doen en gisteren hadden we ondertrouw:
HILARISCH! Onze pastoor is ne rustige, moderne priester. We hebben serieus aant lachen geweest! hihi
"Praten in een relatie is zeer belangrijk, maar seks ook he, hoe meer hoe beter!" haha
mijne verloofde: stoemp met van die ogen, ziede wel, heb het altijd al gezegd he! GRAPPIG!

Dien heeft mijn papier van ondertrouw mee ingevuld zodat ik niet "gebuisd" kon zijn zei hij. En misboekje heeft hij vlug doorbladerd: meiske das echt goe gedaan, en daarbij het is jullie dag en ik pas me aan!





Ellen
9-7-2011
 Meld misbruik16-2-2011 15:36:05

Super!
Maar wat moet je invullen op dat papier?



Ellen
9-7-2011
 Meld misbruik16-2-2011 15:46:27




Kelly
4-6-2011
 Meld misbruik16-2-2011 15:48:56

Eerst de algemene gegevens van uzelf en partner
en dan "vragenlijstje":
welke waarden belangrijk? eerlijk - trouw - ...
waar waarden gekregen? ouders
voorbereiding ondertrouw? wij moesten bij pastoor invullen
reden kerkelijk huwelijk? gelovig

en dan waren er nog een paar vragen die je enkel met ja en nee moest beantwoorde en onze pastoor: overal ja zetten, anders zijde gebuisd! haha

En dan opt laatste nog handtekenen.

Dus bij ons was het iets om u zeker niet druk over te maken.



Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik16-2-2011 17:08:31

Dat loopt inderdaad wel los, hoor! Is zeker niet iets om ongerust over te zijn!
Wel moesten wij ook de trouwboekjes van onze ouders meenemen, omdat daarin onze doopgegevens stonden. Zo kon hij gemakkelijker al onze gegevens opvragen.



Ellen
9-7-2011
 Meld misbruik16-2-2011 17:14:48

Moet je dan niet biechten ofzo?
En stelt zo'n priester dan geen bijvragen?



rafa
6-5-2011
 Meld misbruik16-2-2011 20:11:17

wij moesten onze doopakten meenemen.. mijne vriend niet omdat die in die kerk ook gedoopt is, dus die gegevens had de pastoor, maar ik moest mijn doopakte meenemen, trouwboekske van mijn ouders was niet voldoend...

en voor rest is het eigenlijk vrij snel gedaan hoor,
hadde ook wel ne goeie pastoor, zei op voorhand al tegen ons "kzal maar overal ja invullen zeker" dus ik heb geen idee eigenlijk wat die vragen waren... (erg he)

succes



Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik16-2-2011 20:20:14

Biechten... haha! Nope! :-)



Yicke
26-2-2011
 Meld misbruik18-2-2011 17:44:31

Je doopgegevens zijn inderdaad belangrijk, al kan je priester dat ook opzoeken of opvragen. Je moet dan wel weten waar je juist gedoopt bent (en liefst wanneer).

Onze pastoor heeft de papieren ingevuld en we hebben de vragen mondeling besproken. Ik vond dat het nog meeviel, alleen de 'kinderen?' was moeilijk, want eigenlijk willen we er geen, of alleszins toch nu nog niet... Maar ja, voor de kerk is dat de reden van het huwelijk. Daar zijn we dus wat rondgefietst en alles bleek goed in orde.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info