Nu Online
Momenteel zijn er 155 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Viering

  4-2-2011 10:51:16
Hallo,
De diaken heeft contact met ons opgenomen om de ondertrouw te regelen. Nu was de vraag of we een gebedsviering of een eucharistieviering willen. Wat doen jullie? Ik weet het nog niet. Een gebedsviering is iets korter en denk ik persoonlijker. Ik kan mijn eigen koor dan ook misschien wat meer laten zingen. Maar ja een eucharistie is vollediger.
Groetjes,
Kim

Kim
19-8-2011
Meld misbruik



Reacties: 5 | Gelezen: 1044


Anika
9-4-2011
 Meld misbruik4-2-2011 11:07:57

Wij doen een eucharistie. Voor ons hoorde dat erbij. Ik weet niet of een mis zonder eucharistie persoonlijker is dan eentje met; uiteindelijk bepaal je veel teksten zelf, wie ze leest, de muziek,... Het is wat je er zelf van maakt :)




Jessica
26-8-2011
 Meld misbruik4-2-2011 11:22:40

Wij doen ook een eucharistie. Wij mogen alle teksten zelf kiezen, alleen de tekst van het evangelie, wil de priester dat het over Jezus gaat (maar ook hier mogen we kiezen uit 10 à 15 teksten) en in de huwelijksbelofte moet op een of andere manier instaat 'in goede en kwade dagen, in armoede en rijkdom, in ziekte en gezondheid, trouw blijven en alle dagen van mijn leven'. Deze belofte mag zowel op de klassieke manier als op een moderne manier, maar deze woorden moeten er op een of andere manier wel in!
Voor de rest zijn wij volledig vrij.
Je maakt er uiteindelijk zelf van, waar jullie je goed bij voelen.

Groetjes



Annelies
7-8-2010
 Meld misbruik4-2-2011 12:10:42

Hallo,

Wij hebben deze vraag ook gekregen, bij ons stelde de pastoor zelf voor om een gebedsviering te nemen. Dit was losser, vrijer, korter,... wij hebben dus een gebedsviering genomen. Maar dit is natuurlijk een keuze die jullie zelf moeten maken... dit is voor iedereen anders.

Groetjes
Annelies





monique
7-5-2011
 Meld misbruik4-2-2011 15:44:37

wij kiezen voor een gebedsviering, maar dat is vooral omdat mijn familie protestants is (komen uit Nederland) en dus geen communie nemen. Bovendien is de familie van mijn vriend niet echt gelovig, dus die zouden ook niet gaan... Ik ben wel blij met deze keuze. Bij ons zei de priester ook dat dat tegenwoordig heel veel gedaan wordt. En dat het eigenlijk ook vreemd is als je twee sacramenten in 1 mis zet. Het moet gaan over het sacrament van het huwelijk en de eucharistie kan daar alleen de aandacht van wegnemen. Maar uiteindelijk moet je gewoon doen wat je zelf wilt doen. Ik denk dat het qua persoonlijkheid altijd van jullie zelf afhangt en wat je er precies van wilt maken. Het zal hoe dan ook mooi zijn.



Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik5-2-2011 11:08:12

Bij ons net hetzelfde als Jessica.
Voor beide is wel iets te zeggen, maar ik vind niet dat de ene 'persoonlijker' is dan de andere. Het verschil tussen beide is dat er geen eucharistisch gebed is en dus ook geen communie. Voor de rest kan je gerust dezelfde teksten gebruiken!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info