Nu Online
Momenteel zijn er 81 gebruikers online, waarvan 1 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Maat pasjurken

  20-11-2010 14:30:43
Hallo bruidjes,
Volgende week donderdag ga ik voor de eerste keer trouwkleedjes passen (spannend!!!!), maar k zit met een vraagje...
Ik ben niet echt van de magerste (onderaan mt44-46, bovenaan mt42) en vroeg me af of de pasjurken allemaal 1 maatje zijn of dat ze deze ook in verschillende maatjes hebben hangen?
Ik heb maar schrik dat al die pasmodellekes maatje 40 gaan zijn en dat ik nergens ga inkunnen... :-(
Ik ga passen bij Cermo in Turnhout trouwens.
Bedankt voor de info alvast!
Liesbeth

Liesbeth
2-7-2011
Meld misbruik



Reacties: 9 | Gelezen: 1715


Kim
10-9-2011
 Meld misbruik20-11-2010 14:57:35

Hey Liesbeth,

ik heb zonet mijn jurk gekozen. De pasjurken hadden ze bij mij in verschillende maten. Don't worry zou ik zo zeggen. Ikzelf had ook een beetje schrik want ik ben niet zo groot (eerder klein eigenlijk ) en ik heb toch de perfecte jurk gevonden. Veel succes donderdag!

Groetjes,

Kim



Claudia
12-8-2011
 Meld misbruik20-11-2010 15:14:28

Hey Liesbeth,

Je moet echt niet ongerust zijn hoor! Ik heb ongeveer maat 44 en ik kon héél goed passen. Ik ben bij Lilian Claes geweest. Van sommige jurken hadden ze inderdaad meerdere pasmodellen. Als de jurk te groot was dan deden ze die bij mij bij klemmen bijeen om zo toch de vorm te zien. ik heb niet veel jurken aan gehad die echt super te klein waren. Soms ging de rits niet helemaal toe, maar het model zie je dan zeker hé!

Gewoon ontspannen en veel plezier donderdag!



M.
18-6-2011
 Meld misbruik20-11-2010 15:47:04

Met mijn kleine ( én brede) gestalte dacht ik ook eerst dat het passen een ramp ging zijn...
Gewapend met een doosje speldjes heeft de winkeldame mijn kleedjes helemaal op mijn maat afgespeld zodat ik perfect het resultaat zou kunnen zien.
NO STRESS !!!
Van elk kleed hebben ze verschillende maten. Je krijgt dan de maat die het dichtste bij je eigen pasmaat ligt, en van daaruit vertrekken ze.
Veel plezier met het passen alvast !

ps tip: doe een bh zonder bandjes aan



Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik20-11-2010 16:12:22

Idd, no stress! Ikzelf heb ook maat 44 en ik heb alles perfect kunnen passen. Het topje dat het is geworden hadden ze enkel in pasmaat 40, maar ze spelden dat zo goed vast aan jouw bh en zo, dat je vooraan echt niet merkt dat het te klein is. Toen ik me omdraaide schrok ik zelf dat het topje achteraan open stond! Had ik niet eens gemerkt vooraan!
Dit was in Het Bruidshuis in Merksem.
Bij Rachel in Temse was ik iets minder tevreden. Daar speldde de verkoopster helemaal niet goed af. Zo had ik een kleed aan dat helemaal slobberde bovenaan... Eén kleed hield ze me zelfs gewoon voor (zonder dat ik het mocht aantrekken). Het was een kleed met een witte top en een bruine rok. Ondertussen had ik een witte top met een paarse rok aan. Dat paars kwam nog helemaal van opzij en van onder dat bruin piepen... Mooi zicht zenne! :-/



Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik20-11-2010 16:13:50

Oh ja, de tip van de bh zonder bandjes is inderdaad handig! Ik had er ook eentje aan zonder bandjes en dat gaf toch een mooier resultaat.



Evelyn
8-10-2011
 Meld misbruik20-11-2010 23:05:12

Hey!

Hier ook een bruidje met een maat 44-46. Ik kan enkel beamen wat hierboven gezegd is. Ik heb de jurken die ik leuk vond allemaal kunnen passen. Soms weliswaar met een hulpstukje, maar dat gaf zeker geen vertekend beeld. Ik had het bij mezelf ook niet meteen door dat mijn topje openstond :-) Ik ben vandaag gaan passen bij E&R in Beverlo, en vond de service zeker de moeite! Als ik nog een bh-tip mag geven: draag zeker geen Marlies Dekkers (zoals ik vandaag :-s)



Vicky
24-9-2011
 Meld misbruik21-11-2010 11:02:34

Hey,

De pasmaten bij mij varieerden tussen de 36-46. Sommigen waren te groot anderen te klein. Bij Le Chapeau hadden ze een bandje vastgemaakt (met clips) in de kleedjes die niet mijn maat waren. Ook kreeg ik een 'paskorset' aan zodat de kleedjes beter tot hun recht kwamen. Geen probleem met uitstekende BH-bandjes of dergelijke.

Maak je echt geen zorgen. Een goede verkoopster zorgt ervoor dat je je toch comfortabel voelt ondanks al onze vrouwelijke onzekerheden.
Grtjes en vooral geniet van die dag.

Vicky



Stephanie
10-6-2011
 Meld misbruik22-11-2010 13:14:40

Helaba,

Ik heb hetzelfde figuur als jij als ik naar je maten kijk en ben zaterdag bij Cermo geweest!
Sommige stukken bleven op mijn heupen hangen waardoor je niet altijd het juiste beeld kreeg maar het handige daar is dan ook dat je een plus-collectie hebt dus sommige kleedjes heb ik daaruit kunnen vergelijken!
Ik had mijn moeder mee en mijn getuige, uiteindelijk heeft mijn getuige mijn huidig kleed (was niet in de plus-collectie) aangedaan omdat zij magerder is als mij en ik een beter beeld kreeg van hoe het bij mezelf zou zitten.
Geen zorgen maken, je gaat er zeker kunnen passen en eventueel pas je uit de pluscollectie he, die waren dan weer meters te groot vanboven meer mits dichtspellen krijg je toch een juist beeld!
Ik had ook een bh zonder bandjes aan en het is idd het handigste om te passen ook!
Succes donderdag!



Liesbeth
2-7-2011
 Meld misbruik24-11-2010 10:12:47

Hey Bruidjes,
Bedankt voor de reacties, ben er al wat geruster op!
Een BH zonder bandjes ga ik zeker meenemen, die ligt al klaar.
@Stephanie: die plus-collectie bij Cermo, is dat een aparte collectie of zijn dat ook gewoon de jurken uit de andere collecties, enkel in grotere maten? Ik zou namelijk heel graag eentje van LineaRaffaelli willen...
Liesbeth


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info