TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
dj LeBart
|
13-11-2010 0:19:23
1. hoe lang zoek je het te trekken ... met dit aantal liedjes kom je max 3h toe
2. meer dan 10 slows ... dat is er voor mijn part een beetje over 3.
veel groepsdans-toestanden ... alleen leuk als je gasten daar ook voor
te vinden zijn ... zijn ze dat niet, dan ben je redelijk gezien met je
vooraf gemaakte mix want dan moet je de hele rit uitzitten. 4. ik mis toch een aantal hedendaagse hitjes ... dance ?? (misschien een bewuste keuze natuurlijk)
5. ik mis een paar lekkere disco schijven (naast ymca dan) ... altijd een feestje 6. een stevige gitaar zien we ook niet echt ... ac/dc, kings of leon, editors, ofzo
7. naast milk inc, steps en A-teens worden de 90s niet echt
aangeboord ... er komt al een hoop van je lijst uit de foute cds daar
vind je nog een hoop meer. Of gewoon de I love the 90s cds er even op
naslaan.
Persoonlijk vind ik het een zeer veilige playlist
(op puntje 2 en 3 na), een beetje grijs misschien, weinig uitschieters.
De 80s/90s nummers die erin staan zijn niet slecht, maar er zijn er
betere die meer beweging emotie losweken bij de gemiddelde danser.
En alleen ... Du is niet van Mattias Reim (dat is Verdammt ich liebe dich), je bedoelt Herr Peter Maffay ;)
|
|
benny
|
13-11-2010 0:19:42
Jullie trouwen op een maandag ?
|
|
Véronique
31-7-2009
|
13-11-2010 10:47:12
Ik zie ook weinig tot geen hedendaagse liedjes... Ik zie nonkel Roger en tante Mariette ook al zitten wachten tot zij eens kunnen walsen of swingen... Maar voor hetzelfde geld ook helemaal niet... Je kàn dit op voorhand niet helemaal inschatten...
Ik weet niet wat het einduur is dat jullie in gedachten hebben, maar ik vrees ook dat dit snel om zal zijn met deze nummers... Wat doe je als er helemaal niemand op de dansvloer staat? Overschakelen naar het volgende nummer (dan wordt je tijd nog korter) of toch het lied helemaal uitspelen met als risico dat de sfeer zakt en er later niemand meer op de dansvloer staat? Op ons trouwfeest zijn er ook net wat verzoekjes gevraagd. Dat kan bij jullie dan niet... Misschien opteren om bij de uitnodiging een kaartje te steken waarop staat dat de mensen op voorhand verzoeknummers mogen doorspelen zo kunnen jullie de playlist ook aanvullen. Een optie is ook om dit als oproep op jullie huwelijkssite (als jullie er een hebben) te zetten.
Toch nog maar eens goed over nadenken, hoor! Je zegt dat er geen budget is voor een dj, maar weet dat een dansfeest staat of valt met de muziek én dat dit voor een groot stuk je feest maakt! De jongere mensen schenken meer aandacht aan de muziek dan het eten en de ouderen gaan niet zo vaak (of helemaal niet) meer 'uit dansen', zodat zij een trouwfeest hét ideale moment zien om de beentjes nog eens te strekken en een dansje te placeren.
|
|
Véronique
31-7-2009
|
13-11-2010 14:05:52
Liedjes die er van mij ook nog best bij mogen:
- Hot ‘n Cold – Katy Perry
- Ella elle l’a – Kate Ryan
- Désanchantée – Kate Ryan
- Voor haar – Gene Thomas
- This is the life – Amy MacDonald
- Take on me – A-ha
- Don’t you want me – Human League
- Nobody’s wife – Anouk
- Always – Bon Jovi
- Summer of ’69 – Bryan Adams
- Vonken en vuur – Clouseau
- De meeste dromen zijn bedrog – Marco Borsato
- Zombie – Crannberries
- Ik leef niet meer voor jou – Marco Borsato
- God is a DJ – Faithless
- They stood up for love – Live
- Relax, take it easy – Mika
- Love today – Mika
- You don’t know – Milow
- Rhythm is a dancer – Snap
- Beautiful day –U2
- Fascination – Alphabeat
- I don’t feel like dancing – Sissor Sisters
- Oya lélé – K3
- ‘t Smidje – Laïs
- In Zaïre – Johnny Wakelin
- What is love – Haddaway
- Nothing compares – Sinead O’Connor
- Rock this party (everybody dance know) - Bob Sinclair
I’m on fire - 2 FabiolaUna paloma blanca - George BakerEen beetje verliefd - André HazesIk wil je - De KreunersEen vrijgezel - Benny NeymanLambada - Gypsy KingsFootloose - Kenny LogginsIk hou van u – NoordkaapThe bad touch - The Bloodhound gangLa camisa negra – Juanes
Hit the road jack - Ray CharlesLet the music guide you – DJ PhilipI love you – Flesh & BonesMy time has come – Flesh & BonesHead over heels - Jessy
Look at me now – JessyRain down on me – Kane vs. DJ TiëstoTurn me on – Kevin LittleSurrender – LasgoKing of my castle – Wamdue ProjectMambo – Helena PaparizouPump up the jam – TechnotronicThe best – Tina TurnerRuby – Kaiser ChiefsPlease don’t stop the music – RihannaBum Tektek – Hadise
Merengue - Robert Abigail
|
|
Véronique
31-7-2009
|
13-11-2010 14:07:53
Oh ja, en natuurlijk Sylver en Milk Inc.!! ;-)
|
|
Stefanie
27-8-2010
|
13-11-2010 14:21:25
En Dos Cervezas en Laat de zon in je hart 
Ik mis inderdaad ook wat hedendaagse muziek! En zoals bij Veronique, zijn er bij ons ook verzoekjes aangevraagd.
En je lijstje is wel heel erg kort, tenzij je wil dat het vroeg gedaan is natuurlijk.
Ken je niemand uit je omgeving die DJ is en een vriendenprijsje wil maken? Want de enige twee dingen waar de mensen achteraf over praten is of het eten lekker was en of de muziek goed was!
|
|
Jean-paul
|
13-11-2010 21:09:53
Ik vind het gevaarlijk spel, sorry, tis niet om hier een dj te promoten of zo, maar je moet wel beseffen dat het de mooiste dag van uw leven is hé. Een trouwfeest staat of "valt" met de miuziek en die moet toch worden gedraaid naargelang de aanwezigen vind ik.
Uit welke streek zijn jullie?
groetjes Dj JP
|
|
funfoto
|
14-11-2010 6:55:26

|
|
Nathalie
14-5-2011
|
14-11-2010 11:09:28
Hoi,
ik denk ook dat het redelijk gevaarlijk is om zonder dj te werken. Een dj kan onmiddellijk inspelen op de aanwezige gasten. En inderdaad, het enige waar de mensen achteraf nog over praten is het eten en de muziek. Hopelijk vinden jullie ergens nog een goedkope dj.
|
|
dj LeBart
|
14-11-2010 12:20:25
Natuurlijk is een dj beter, maar er zijn nog steeds dj's die geen plaat mixen en gewoon de ene na de andere opleggen en de gaten ertussen volpraten. Niet iedereen maakt er zich druk in dat niet alle nummers in elkaar blenden. Itunes of winamp gewijs een playlist opstellen en die laten afspelen is in dat geval dus een alternatief, maar op die manier hou je tenminste de optie om indien nodig verzoekjes ertussen te smijten. Vraag jezelf ook even af hoe je dat gaat afspelen, heeft jullie feestzaal een deftige disco installatie. De gemiddelde achtergrondmuziek installatie van de zaal is niet voldoende om een feestje mee te bouwen en een ipod dock station ook niet. Ga dus indien niet in de zaal voorhanden 2 PA luidsprekers huren en eventueel een mengpaneeltje om je PC op aan te sluiten.
|
|
juanita
6-6-2011
|
16-11-2010 20:28:28
beste vrienden,
- ons dansfeest moet maximaal twee à drie uurtjes duren (wegens er komt nog iets anders voor, een genre live optreden) ... dus liedjes genoeg.
- dank dj LeBart om op mijn vraag te antwoorden ... u was zowat de enige ;-) . Ik WIST dat ik reacties ging krijgen als "zonder DJ dat gaat toch niet" ... daarom dat ik ook al vooraf vermeldde dat dit niet de vraag was. Mijn vraag was (en blijft dus) : welke van de liederen die ik vermeldde, zijn verkeerd ? Welke zullen zeker niét werken ? Welke liederen zijn niet dansbaar, en horen dus zoiezo niet op een trouw-dansfeest ? Mocht iemand nog op de vraag willen antwoorden : zéér graag dus ! Dankuwel reeds !
- indien iemand tips heeft voor een paar 'hedendaagse' (dance)hits, dan zijn deze ook welkom ; ik ben niet zo bezig met muziek, dus ken deze eigenlijk niet. een paar tips ? daarnaast : dj LeBart, kan je es n paar goeie voorbeelden geven van wat je bedoelt met 'disco schijven' (à la ymca) ?
|
|
Michel
|
17-11-2010 9:27:47
Beste Juanita,
Enkele hedendaagse hits MET partygehalte zijn :
-I gotta feeling (Black Eyed Peas;
-Waka Waka + Loca (Shakira);
-Allez Alo Alé (Jessy Matador);
-Barbra Streisand (Duck Sauce);
-Only Girl in the World (Rihanna);
-Dj got us falling in Love (Usher/Pitbull);
-Club can't handle me (Flo Rida);
-She's gone (Nelson);
-Well Well Well (Duffy);
-Pack up (Eliza Doolittle);
-10 minutes (Inna);
-Bromance (Tim Berg);
-Poker Face (Lady GaGa) ...
Enkele discohits MET partygehalte zijn :
-The First, the Last my everything (Barry White);
-Think (Areatha Franklin);
-Your Love (Lime);
-You make me feel mighty real (Sylvester);
-Relight my Fire (Dan Hartman);
-Can't take my Eyes of you (Bonnie Pointer);
-Boogie Wonderland (Earth Wind & Fire);
-Ich bin wie du (Marianne Rosenberg);
-Que sera mi Vida (The Gibson Brothers);
-Born to be alive (Patrick Hernandez);
-Ain't gonna bump (Joe Tex);
-Dance across the Floor (Jimmy Bo Horn);
-Staying alive (The Bee Gees) ...
Veel plezier!!!!!
|
|
lizzy
20-5-2011
|
19-11-2010 11:45:49
Hoihoi
Heb je geen leuk neefje of een vriend van een vriend die het leuk vind met muziek bezig te zijn, die hebben meestal een hele muziek verzameling en je kan dan zelf je smaak aangeven, dat soort nummers downloaden ze dan gewoon bij! Dat kost je niks maar dan heb je toch iemand die een beetje kan kijken hoe het publiek reageert.
Wat je muzieklijst betreft naar mijn gevoel staan er veel te veel langzame nummers in en te weinig nederlands. Voor de eerste 2 uur zoveel mogelijk Foxtrots voor de mensen die vast dansen en na 10 uur zoveel mogelijk up-tempo om de feest-sfeer er in te houden (een keer of 3 slow tussendoor is echt genoeg). Kijk uit dat het niet teveel gericht is op jullie eigen smaak. Hou in de gaten dat je heel veel verschillende mensen hebt die je allemaal op de dansvloer wilt zien, dus het beste is alles door elkaar heen draaien dan heeft iedereen wat wils!!! Wat ook erg goed later in de avond jaren 80 muziek (Disco) en zeg maar latin zoals : Conga, lets get loud-jennifer lopez, Hot hot hot, Lambada enzo.
Ik hoop dat je wat hebt aan deze tips. Veel succes!!
Groetjes Lizzy
|
|
kris
|
24-11-2010 14:10:51
Opletten ook met die dingen: "download vlug een paar liedjes, zet het op een pc of stick en laat het afspelen in de zaal op een of ander medium".
Dan mag je op je feest geen controle van Sabam krijgen.....dit zou dan wel een heeel duur grapje kunnen worden.
Je mag enkel originele media afspelen dus orginele cd's of platen. Wanneer je mp3's afspeelt (buiten de huiskring), dien je een licentie aan te vragen bij de heren van Sabam, bovendien moeten die mp3's legaal aangekocht zijn (bewijzen!!), dus niet zo maar van één of ander limewire of andere toestanden wat downen.
Een verwittigde vrouw is er.....waard.
De kans is klein....maar bestaande!
|
|
juanita
6-6-2011
|
24-11-2010 16:11:21
kris, ik heb gelezen dat voor een huwelijk nooit Sabam moet worden betaald. Het volgende scheen door Sabam te zijn gezegd hierover :
"Met deze wensen we u te melden dat er geen auteursrechten verschuldigd zijn voor een trouwfeest. De vrijstelling van auteursrechten voor een huwelijksfeest kan je dus beschouwen als een geschenk van de auteurs naar de "jong" getrouwden toe."
In de hoop dat die info dan correct is natuurlijk ... .
|
|
juanita
6-6-2011
|
24-11-2010 16:14:40
kris, ik heb voor de veiligheid de proef op de som genomen en zopas Sabam gebeld (nummer staat op hun website) . Letterlijk : "normaal moet er altijd betaald worden van zodra u muziek in het openbaar afspeelt, maar voor een huwelijk maken wij een uitzondering. daar moeten dus ook geen verdere formaliteiten voor vervuld worden" . Zo, alweer een misverstand dat uit de wereld is geholpen.
|
|
Michel
|
25-11-2010 7:53:19
Beste Juanita,
Puike research!!!
Véél feestplezier.
|
|
dj LeBart
|
26-11-2010 7:38:05
Juanita, Michel, elke andere geinteresseerde ... puike, maar slechts halve research. KRIS HEEFT GELIJK.
Juanita heeft gelijk dat er geen SABAM, meer bepaald de toelating tot het gebruiken van beschermde werken, moet worden betaald voor een trouwfeest. Maar, de dragers (CD, mp3, vinyl, cassettekes) van de muziek die gespeeld wordt op dat trouwfeest (of op elk ander feest) is een andere zaak. Die moet eerst en vooral legaal zijn (downloaden van limewire, copies van de bibliotheek zijn dat niet). Dus je moet de CDtjes in uw hand hebben. Wil je met mp3 werken heb je in principe een licentie nodig die je toelaat om gerepliceerde bestanden af te spelen ... een dj licentie. zie: http://www.sabam.be/nl/getpage.php?i=335
|
|
kris
|
26-11-2010 13:52:44
juanita, op het punt dat jij aanhaalde heb je gelijk. Voor een huwelijksfeest geen Sabam betalen voor de muziek die gedraaid wordt. Voor een fuif en andere activiteiten wel, zelfs in de wachtkamer van de dokter waar op de achtergrond StuBru staat te spelen, of bij de kapper, enzoverder.....
Maar daar heeft het niks mee te maken, het gaat hem over de toestemming om kopies te draaien van muziekdragers. En daar maakt het voor Sabam niet uit of dit een trouwfeest is of whatever....
Zie ook nog eens mijn eigen uitleg en de uitleg van Lebart.
Dus toch es betere research doen bij Sabam. Ook voor Michel, als je met laptop of pc of gekopieerde cd's gaat draaien....
Mocht het geen waar zijn, dan zou ik en nog een paar honderden dj's die wekelijks de baan op gaan en trouwfeesten draaien ook geen dj-licentie moeten betalen als we dan aantonen dat we enkel trouwfeesten draaien, wat bij velen het geval is.
Enne...het noemt "dj"-licentie, maar is van toepassing voor iedereen die wenst te draaien met kopies van legaal verworven cd's, vinyl, downloads, etc. Indien u enkel met originelen zou draaien, dan is een licentie niet vereist.
En.......jawel, Sabam doet controle.....zelfs op een huwelijksfeest! En ik kan het weten.
|
|
|
|
Altijd op jouw ritme! Specialiteit van huwelijksfeesten.
in West-Vlaanderen |
Lable.be - De discobar waar het koppel centraal staat
in Beerse |
in Opwijk |
Coverband and live band on higher level
in Deurne |
Professional Party DJ Services - Allround Trouw & Feest Deejay
in regio Zuiderkempen |
LIVE MUZIEK & DJ
in Schelle |
Allround party DJ, eerlijke prijzen, ambiance inbegrepen!
in Schoten |
Feesten in stijl
in Kessel-Lo |
MUSIC IS THE SOUNDTRACK OF OUR LIVES
in west - vlaanderen |
uw perfecte dansfeest, daar maken we werk van.
in Oost- en West- Vlaanderen |
fun op je dansvloer ----- DJ's ----- 0496 51 14 14 -- http://infinity.be/
in Diksmuide en Zaventem |
A brand of magic never fails
in Menen |
in Belsele |
Pro allround Dj op je feest of fuif ! Reeds 18 jaar partytime!
in heel Vlaanderen |
Van Gala tot Party
in Wetteren |
De kwaliteit van uw feest is het allerbelangrijkste voor ons
in Aalter |
DJ - VIDEOGRAAF - VIDEOSCHERM
in Vlaanderen - Antwerpen - Limburg |
|