Terug naar overzicht
Dag Sofie, Er hangt vanaf of je als dj de afroeping moet doen in de zaal of niet.In de meeste gevallen doet een zaal dit zelf tenzij je met thema's onder de vorm van muziek werkt. Ook hangt het een beetje af van welk uur de gasten aan de tafel gaan.Meestal start ik om 22.00 uur en je mag rekenen dat dit eigenlijk wel het beste uur van aanvang voor de muziek is.Doorgaans zijn jullie op dat ogenblik aan de hoofdschotel en is dit het ideale uur om als dj al eens zachtjes je muziek te laten horen en meestal is er in de zaal toch achtergrondmuziek om stilte te breken.Een dj vroeger laten starten lijkt mij eigenlijk overbodig omdat je dan die persoon betaald voor iets wat niet echt nodig is. Als je een dj neemt met een totaalprijs zou ik die natuurlijk al vroeger doen starten want de prijs is dan toch al bepaald. Zorg echter steeds dat de dj reeds heeft opgesteld voor de aankomst van je gasten zodat hij jullie niet stoort tijdens het opbouwen want dat is voor de dj ook niet altijd makkelijk om dan tussen de mensen heen te moeten en ook jullie gasten zullen zich daaraan ergeren.
onze dj komt om half 10 toe aan de zaal en dan start hij al met wat muziek om op te warmen.. en voor half 10 is het achtergrond muziek
Bij ons kwam de dj vanaf het dessertenbuffet. Hij zorgde voor een medley als de bruidstaart de zaal binnen kwam. Vanaf dan speelde hij al muziek om in de sfeer te komen.
Wij hebben gekozen vanaf receptie. Anders moeten we nog zelf allerlei muziek zitten zoeken. Natuurlijk een meerprijs. Groetjes