Terug naar overzicht
Een goede dj kiezen is in de eerste plaats iemand kiezen waar je zelf goed bij voelt tijdens een persoonlijk gesprek. Een dj kan reeds jaren in het vak zitten en zijn taak als dj goed doen maar je moet er vertrouwen in hebben.Als je bij een gesprek geen klik voelt dan zal het waarschijnlijk al dubbel zo moeilijk worden om die persoon te beschouwen als geschikte persoon om jullie feest op te luisteren. Zelf ben ik al vele jaren dj en net als andere dj's heb ik ook al feesten gehad die in mijn ogen minder waren maar een dj moet dit ook durven toegeven naar andere personen.Uit fouten kun je leren. Verschillende dj's vertellen alleen het goede en hun positieve kanten om met hen in zee te gaan en dat vind ik persoonlijk fout. Luister bij mensen die je kent en ga zelf bij meerdere disc-jockey's een gesprek doen en vraag op meerdere plaatsen een offerte.Stel bij al de personen dezelfde vragen en dan kan je vergelijken met hun antwoord. Laat je vooral niet overhalen door snel iets op papier te zetten maar neem wat bedenktijd en ook een gouden raad:Vraag hun steeds naar een contract zodat je zelf iets in handen hebt want veel dj's werken in het zwart en kunnen niets voorleggen!!! Laat zeker je feest door een dj spelen die wel zijn vak kent. Ik spreek hier uit naam van de adverteerders en denk wel dat deze hetzelfde gedacht hebben. Veel succes
Dat is inderdaad moelijk... Wij hebben eerst rond gehoord in de kennissenkring en verschillende mensen beveelden die dj aan. Na een gesprek voelden we dat het écht goed zat en zijn we met hem in zee gegaan. Hij vroeg ook een favorietenlijstje dus daaraan kan hij ook wel zien wat voor soort muziek hij moet spelen.
Wie had je Véronique?
Een goeie dj voor de een kan een een horrorverhaal voor een ander zijn. De gepaste dj voor jullie feest selecteren begint dus gewoon bij jezelf. Maak uit wat je verwacht van een dj. Welke genres zeker aan bod moeten komen, is het een ambiance maker die meezingt met de liedjes of een coole kikker die zorgt dat de platen retestrak aan elkaar gemixt worden. Hoe specifieker jullie wensen, hoe beter je moet zoeken naar iemand die daaraan kan voldoen.Websites van djs geven meestal al een idee ... een gesprek (zoals collega partysound aanhaalde) met de man/vrouw in kwestie is over het algemeen afdoende om in te schatten of hij/zij de dj is waarnaar jullie op zoek zijn.
@Tinneke: DJ Michel uit St-Niklaas. Als je meer info wil (gsmnr. e.d.), stuur dan even een persoonlijk berichtje. ;-)
Hey Sofie, Wij hadden een super DJ voor ons trouwfeest zijn site is www.dj-luc-babbelaar.be Het is te zien wat je wil hé, een discofeest of een dansfeest ? Voor een echt dansfeest is Luc Babbelaar een krak! Groeten, Evi
Hey Sofie Misschien kan je ook eens contact opnemen met partyspinners. Dit zijn 2 goeie dj's met jaren ervaring. Neem alvast eens een kijkje op www.partyspinners.be. De prijs voor een ganse avond valt super goed mee en ze hebben een grote keuze aan muziekgenres en concepten. Zeker een aanrader!! Groetjes Sandra