Nu Online
Momenteel zijn er 72 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Gebedsviering huwelijk

  2-8-2010 8:43:12
Dag allemaal

Voor onze grote dag hebben wij nu nog beslist, we trouwen op 18/12/2010, dat we toch voor de kerk willen trouwen wat eerst niet het plan was. Nu hadden wij graag een soort gebedsdienst / viering gedaaan dus geen echte liturgische dienst in de kerk. Wij willen werken met persoonlijke teksten en liederen. We hadden hiervoor een kapelletje in onze buurt in gedachten. Nu was mijn vraag hoe je hieraan begint? W dit ook door de pastoor gedaan of eerder door de diaken? Hebben jullie een idee hoe vrij je hier bent in het samenstellen van je eigen viering?
Wij zijn wel niet geïnteresseerd om diensten zoals rent a priest en ons moment e.d erbij te halen.

Hebben jullie tips / ideeen?

Bedankt! Laura

Laura
18-12-2010
Meld misbruik



Reacties: 2 | Gelezen: 1955


joke
2-9-2011
 Meld misbruik2-8-2010 12:57:08

Wij trouwen ook in een kapelletje in de buurt. Viering is door de pastoor van onze gemeente. Wij hebben nog niet echt met de pastoor samengezeten maar volgens mij ben je wel redelijk vrij in het samenstellen van de viering.





Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik2-8-2010 13:44:53

Dat is inderdaad de pastoor.
Ik weet niet hoe je die viering juist ziet, maar een gebedsdienst is net hetzelfde als een gewone viering alleen zonder het deel met de communie (dus zonder Groot Dankgebed en de hostie). Voor de rest is dat eigenlijk hetzelfde: ook met eerste lezing en zo. Is dit dan wel hetgene je zoekt?


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info