Nu Online
Momenteel zijn er 147 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Trouwkleed te warm?

  20-8-2009 18:51:00
Ik ben deze week mijn trouwkleed nog eens gaan passen (super mooi, nog steeds :) ). Maar, ik vroeg mij af, eigenlijk voelde het best "zwaar" en zat het toch nog wat stijfjes. Hebben/hadden jullie dit gevoel ook? Ik hoop dat het de dag zelf zich toch naar mijn lichaam echt meer zal zetten :)

Jelke

Meld misbruik



Reacties: 14 | Gelezen: 1148


Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik20-8-2009 21:22:29

Bij mij was't warm. Maar het was nu ook gewoon warm buiten. En ja, zwaar. Weegt wel nen kilo of 15-20 denk ik. Ingesloten heb ik ook heel de dag gezeten. Had zelfs schaaf/brandwonden aan mijn oksel/rug. Maar dit heeft m'n dagje niet vergald hoor. Dat heb ik er allemaal graag bijgenomen.

Een vriendin van mij had een rok en een top van Linea. Zij had hier heel wat minder last mee. Ook het strak zitten verdween naarmate de dag.

Ik wou je nu niet ontmoedigen hoor. Zulke dingen op je dag zijn maar pietluttigheden. Zolang je maar straalt in je jurk. Dan vergeet je die minpuntjes snel hoor.

groetjes, Carolina



Katrien
22-8-2009
 Meld misbruik20-8-2009 21:38:34

Ik ben vandaag tot de conclusie gekomen dat ik amper kan zitten met mijn kleed en ik trouwen overmorgen. Ook zitten we in een lage sportwagen. Ik denk dat ik net voor het aankleden nog eens diep ademhaal en denk dat het de laatste wordt van de dag.



patricia
26-7-2008
 Meld misbruik20-8-2009 21:49:53

Hey,

Als het op jullie dag echt warm is voorzie dan toch maar iets wat enige wrijving kan tegengaan. Mijn rok was zodanig warm dat mijn benen vreselijk begonnen te zweten en daar dan ook schaaf- en schuurwondjes van kregen.Echt wel pijnlijk en lastig, dus voorzie je hierop.
Groetjes



marieke
15-8-2009
 Meld misbruik20-8-2009 22:33:21

Hallo,
op onze trouwdag was het bijna 30 graden,
en ik had het inderdaad warm. Ik kon ook niet makkelijk gaan zitten en bukken was heel moeilijk! En de sleep was even lastig als mooi...
Maar wees gerust, die dag heb je zoveel adrenaline, dat je daar niet zo hard op let! Alle complimentjes van alle gasten maken dat meer dan goed!



Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik21-8-2009 7:51:55

Bij mijn laatste pas kon ik nauwelijks ademen, zo strak zat de top, en ik begon ook te twijfelen aan het kleed. Maar de dag zelf is dat na een kwartiertje een stuk minder geworden en uiteindelijk zat het kleed fantastisch! Ok, je moet je bewegingen een beetje aanpassen, maar dat gaat snel hoor.

x



heidi

 Meld misbruik21-8-2009 8:40:47

ook op mijn dagje had ik het enorm warm met mijn kleed en het was een enorm zwaar kleed, maar wij hadden pauzes ingelast zodat ik mijn kleed even kon uit doen (in gesloten toiletten) en zo kon ik me verfrissen, het deed deugd om deze even uit te doen. Ook zat het nogal strak, vooral tijdens het eten hapte ik soms naar adem, maar die dag trek je je dat niet aan, het is een leuke dag en de ongemakken zijn maar niets die dag.



Mieke
17-7-2010
 Meld misbruik21-8-2009 10:42:09




Els
17-7-2010
 Meld misbruik21-8-2009 12:38:19

als ik dit hier zo allemaal lees, zelfs van het kleed te moeten uitdoen... krijg ik zo wat de reactie: uw kleed is dan toch te klein? Ik heb idd ook al gehoord dat een volledig 'kleed' zwaarder is dan een rok en een top (nogal logisch: uw bovenstuk moet je zogezegd niet dragen via uw middel he)...
Misschien een tip tegen het schuren, oa van uw benen tegen elkaar te schuren: deodorantcreme op uw benen wrijven waar ze tegen elkaar schuren: zo ga je daar niet zweten en t is vooral doordat je daar zweet dat je daar 'schuurwondjes' krijgt.
Of evt een soort van shortje eronder aan doen. In de Veritas heb ik onlangs een naadloos corrigerend shortje gekocht die ook steun gaf, was ergens 15euro of zo
Els



Tineke

 Meld misbruik21-8-2009 13:28:55

Wat raar, op onze dag was het ook hel warm, maar ik heb nergens last van gehad. Mijn kleed was een top en rok van Linea Rafaelli. Niets zat te strak of deed pijn. Ik had wel heel basic ondergoed aan, strapless bh en een shortje...de mooie lingerie was voor de huwelijksnacht. Want al die frullen zitten niet lekker onder je kleed.
Ik weet wel bij het passen dat ik de jurken (1 stuk dus) allemaal ook heel erg zwaar vond bij Linea, daarom heb ik ook voor rok en top gekozen.
Maar tis zoals iedereen hieronder zegt, de dag zelf merk je dat amper. Ik had alleen wel heel pijnlijke schoenen, maar zelfs dat verdaag je beter dan anders op je trouwdag.
Neem voor de zekerheid verfrissingsdoekjes mee en extra deo. En smeer geen body lotion op je benen, want daar ga je echt van zweten.



Nele
28-2-2009
 Meld misbruik21-8-2009 14:12:36

Hoi Meiden,

ik ben in februari getrouwd, dus warmte kon ik wel gebruiken! ;))
Het enige wat ik warm vond (en dan ook pas bij t dansen), waren mijn stay-ups. Aan de ophoud-elastiek begon ik danig te zweten!
Voor degenen die bang zijn voor schaaf en schuurwondjes, misschien helpt de anti-blarenstick van Compeed wel? Ik doe dit altijd op mijn voeten tegen blaren. Is echt bedoeld om wrijving tegen te gaan, en helpt heel erg goed! (dus ook goed bij knellende schoenen!)
groetjes en nog veel succes!
Neel



Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik21-8-2009 14:22:18

Blijkbaar zijn de kleedjes van Linea echt goede stukken! Ook ik had een kleed van Linea (ook rok en top apart) en heb geen moment last gehad!!! Ik heb van de eerste tot de laatste moment op de dansvloer gestaan, dus ook daar geen last!

Groetjes,

Véro

http://robbyenveronique.bruiloftsite.nl/



kathleen
1-5-2009
 Meld misbruik21-8-2009 14:32:19

Ik had ook een kleed van linea rafaelli. Een top en rok met vele lagen en een sleep. Het was een 25graden, heb het nooit te warm gehad. Het zat perfect. de sleep is ook heel mooi, geen problemen mee gehad. bij de linx in hasselt hadden ze een lus eraan gedaan zodat ik tijdens het feest de sleep kon inkorten. een echte aanrader. De Linx daar en tegen zou ik niemand aanraden. Als je voor de eerste keer gaat zijn ze supervriendelijk. Maar eens je gekocht hebt moet het maar snel snel gaan. Zelfs de retouche moet je bijbetalen!!! Dus zeg op voorhand, voordat je je handtekening zet dat je de retouche niet wil betalen. ik moest achteraf 75euro extra betalen voor een zeer kleine retouche.
Kathleen



Tineke

 Meld misbruik24-8-2009 10:38:07

Bij Linx in Leuven heb ik niets moeten betalen voor de retouches en ze waren altijd vriendelijk...



Geert
4-7-2009
 Meld misbruik24-8-2009 17:10:45

ik had een kleedje van Rembo Styling en het was een heel licht (3 kilo of zo), maaaar op 4 juli was het 30 graden en mijn benen hadden het constant te warm. Echt gestoord heeft me dat niet hoor, als ik aan tafel zat, heb ik het stiekem beetje omhoog getrokken, dat wel, maar als het warm is of in de zaal is het warm, is elk kleedje warm ;-)

Valerie
51 dagen getrouwd


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info