Nu Online
Momenteel zijn er 118 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Hoe zit het met de omhaling?

  10-1-2009 8:32:21
Hallo,

Onze pastoor vroeg om de opbrengst van de omhaling aan een goed doel te schenken.
Wij vonden dit direct oké, maar hadden in het geheel nog niet aan de omhaling gedacht.

Hoe hebben julle dit verweven in de viering? Wanneer vindt deze plaats in een gebedsviering (= zonder eucharistie). Hoe kan dit worden vermeld in het misboekje? Welk goed doel zou echt iets kunnen doen met een eerder kleine schenking? En een laatste vraagje: wie doet bij jullie de omhaling?

Alvast bedankt voor jullie raad en ideeën!
groetjes van Wendy

Wendy
26-3-2009
Meld misbruik



Reacties: 6 | Gelezen: 1088


Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik10-1-2009 12:09:02

Dit is nog niet ter sprake gekomen met onze priester. Maak ik wil geen omhaling! Heb dat in bijna nog geen enkele huwelijksviering meegemaakt en vind dit zo gek... Je betaalt al genoeg om je viering in de kerk te mogen doen!



evy
1-3-2009
 Meld misbruik10-1-2009 14:50:58

Wij hadden ook geen omhaling. Onze priester heeft daar zelfs nog niet achter gevraagd...



Sarah
4-7-2009
 Meld misbruik10-1-2009 15:11:02

bizar, ik heb da nog nooit meegemaakt op een trouw? kdenk ook dat je gasten dit niet gaan verwachten dus is t mischien goed om in ieder geval toch aan een paar mensen te laten weten dat jullie dit gaan doen (kunnen ze beetje kleingeld meenemen).

Voor de rest, ik denk dat elk goed doel wel content is met wat geld, jullie moeten zelf kijken wat er dicht bij jullie levenssfeer aanhangt. Als jullie veel van dieren houden kun je aan een asiel schenken (sommigen werken met giften), of iets in de actualiteit: kankeronderzoek, acties in oorloglanden... Hou er rekening mee dat de kerk het soms ook voor zn eigen wilt houden (nieuw dak ofzo)

Normaal gezien is er toch iemand die dr pastoor assisteert (een misdienaar of een parochie-ding persoon, ik denk dat zij dat normaal doen... Ik heb wel nog maar 3 of 4 omhalingen in mn leven meegemaakt en toen was ik nog klein dus msch is dit al hopeloos achterhaald... Maar je kunt het in ieder gavle wel eens vragen aan je pastoor of ze daar iemand voor hebben...





Heidi
13-9-2008
 Meld misbruik10-1-2009 19:07:43

Ik heb alleen nog maar trouws meegemaakt waar ze wel een omhaling hadden. Dus das niet zo vreemd hoor.
Dat je kan kiezen om het aan een goed doel te schenken, is mij wel vreemd...
en voor de omhaling: best even vragen op voorhand aan de pastoor, om misverstanden te voorkomen...




sarah
17-5-2008
 Meld misbruik11-1-2009 8:30:46

Dag wendy,

Ik ben vrijwilliger bij make a wish. Wij vervullen wensen van kindjes met een levensbedreigende ziekte.

Bij ons is elke cent/ euro meer dan welkom. Bovendien mag je er 100% zeker van zijn dat je met jullie huwelijksgeluk ook een zeer gemeende glimlach toveren op het gezichtje van onze kindjes.

Ik vind het trouwens wel een tof idee van de pastoor. Normaal geef je wel altijd, maar weet je nooit wat ze er mee doen.
Ik dacht altijd dat het naar de kerk zelf ging...

Veel succes bij de keuze van je goede doel!

xx



Arianne
1-8-2009
 Meld misbruik11-1-2009 11:52:09

Ik ben nog niet veel naar huwelijksvieringen geweest, maar wel regelmatig naar de mis en het is geheel normaal dat er een omhaling plaatsvindt. Ik zou eigenlijk niet inzien waarom het niet zou gebeuren. Wij geven onze 'opbrengst' aan een tehuis voor autistische kinderen in de buurt..


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info