TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Sara
12-9-2009
|
15-9-2008 23:14:21
Daar kan ik niet op antwoorden, maar ik vind niet dat jullie hiermee akkoord moeten gaan. Afspraak is afspraak! Dit kan niet, en ze zetten jullie zo voor blok. Als ik het was, ik zou zeggen dat ik dj andy wil, of dat ze anders het contract maar moeten weggooien. Maar ik ben nogal cru in dit soort zaken. Anderzijds denk ik, als ze bij hetzelfde bedrijf werken, dat die andere ook wel goed zal zijn... Toch nog veel succes! Sara
12-09-09
|
|
Kim
12-9-2009
|
16-9-2008 8:55:29
Hoi,
Staat er niks in het contract dat ze je een andere dj kunnen geven? Anders zou ik hier ook ten sterkste tegen ingaan tenslotte wilden jullie die DJ en niet de andere.
Groetjes Kim Ook 12-09-09 :)
|
|
funfoto
|
17-9-2008 9:16:40

|
|
Jo
|
18-9-2008 9:02:05
Dat heb je natuurlijk bij van die bedrijven die werken met tussenpersonen. Je had best ineens afgesproken met de DJ zelf. Waarschijnlijk waren de voorwaarden dan nog veel voordeliger ook... Best is dus dat je als je een DJ hoort, direct zijn kaartje gaat vragen (en liefst zijn persoonlijk kaartje). En leg je bij deze situatie niet te snel neer alhoewel ik vermoed dat er niet veel kan aan gedaan worden. Waarschijnlijk heeft Andy zelf een vraag gekregen en daarop ingegaan (zo blijft er van zijn gage meer over voor hem). Veel succes toch met jullie feest
|
|
kris
|
18-9-2008 16:03:03
Jo, je hebt misschien gelijk in je 1ste alinea. Maar je vergeet 1 ding in je 2de alinea en dat wil ik hier toch effe verduidelijken: als een dj in opdracht van een firma(we zullen het een discobar-keten noemen) staat te draaien MOET hij het kaartje van dat bedrijf afgeven waarvoor hij staat te draaien en niet zijn eigen naam-kaartje. Als je dat wel doet en het bedrijf komt het te weten dan vlieg je de deur uit. Ik spreek hier dan ook over serieuze bedrijven (discobar-ketens). Zij zullen er niet mee kunnen lachen dat je geen reclame maakt voor hun maar voor je eigen. Wat ik altijd doe als ik voor zo'n firma ga draaien: is het kaartje van de firma afgeven en erbij zeggen dat ze naar jou moeten vragen: je zegt tegen die potentiele klanten dan je dj-naam.
Voor Marijke: stond er dan niet in dat contract dat Andy ging draaien?
|
|
Andy
|
20-9-2008 23:29:12
Hallo allen,
als zaakvoerder van DJ-team Gi Van Aalst Productions wens ik onze werkwijze hier toch even toe te lichten. Wij hebben een aantal (10) heel bekwame DJ's die wekelijks opnieuw voor onze zaak huwelijksfeesten opluisteren, een aantal van hen zijn vast aan onze zaak verbonden (zoals DJ Andy) een minderheid draait ook voor eigen rekening en voor andere firma's. Als wij een DJ toewijzen aan een koppel dan zal ook die DJ aanwezig zijn op het huwelijksfeest (zoal in de overeenkomst vermeld staat), het is wel zo dat al onze DJ's dit doen in bijberoep en tijdens de week een vaste job hebben. Als één van onze DJ's om de één of andere reden mij laat weten toch niet te kunnen optreden dan staan wij garant voor een "evenwaardige" vervanger... daarom zijn we tenslotte een team. Nooit ofte nooit kan of zal ik één van onze jongens verplichten als DJ op te treden wanneer ze zelf vragen om vervangen te worden, stel u voor dat ze op úw feest tegen hun goesting staan te draaien... Bij het telefonisch contact EN op de overeenkomst staat duidelijk vermeld dat bij dringende of dwingende ontstentenis van de DJ een 'evenwaardige' vervanger zal optreden. Voor diegene die hier insinueert dat het bij ons 'te ver is' of 'er meer geld te verdienen valt op een ander' heeft zich jammergenoeg niet goed geïnformeerd want er is bij ons slecht één basistarief.
Wie hieromtrent vragen heeft kan zich rechtstreeks aan mij richten op info@givanaalst.be of telefonisch op 056/22.84.20
Een openlijke discussie via dit forum is voor mij ook ok !
Vriendelijke groeten,
Andy Devos Gi Van Aalst Productions
|
|
Dirk
|
21-9-2008 12:23:09
Beste, dat is nu het nadeel van een discobarketen te nemen. Meestal liggen de prijzen stukken duurder (ik zit al 27 jaar in het vak) want velen werken met onderaanneming; al dan niet met zwarte dj's. Dit gebeurt nogal veel hoor ik in ons milieu. Veel beloven en dan als alles getekend is zich niet aan de afspraken houden. Een andere gangbare praktijk is om de officiële dj's in te zetten op risicoplaatsen en de andere safe locaties dan te geven aan beginners of mensen die menen dat ze niet moeten afdragen aan de staat. Het is altijd spijtig dat je dit moet meemaken op een trouwfeest. Ik heb jaren met dj's gewerkt en wie mij dergelijk akkefietje lapte die vloog er onverwijld uit. Afspraak is afspraak. En het excuus van dat ze dan met tegenzin moeten gaan spelen vind ik echt belachelijk. Beste Gii u maakt met dergelijke praktijken onze stiel kapot ! Ik draai nu 27 jaar (van mijn 15de) en heb nog nooit maar ook nog nooit een feest gemist. Dit jaar heb ik er 1 afgezegd omdat het koppel zijn verplichtingen niet nakwam en meer eiste dat er via contract was afgesproken (in plaats van 1 hadden ze 3 installaties nodig voor Tour en Taxis). Contract is contract en belofte of gentlemens agreement is bindend voor beide kanten !
|
|
LeBart
|
22-9-2008 8:43:05
Persoonlijk vind ik dat Gi hier niets te verwijten valt. 9 maand voor het feest informeert hij jullie dat iemand anders jullie feest zal verzorgen. Voor hetzelfde geld duikt de avond zelf die andere dj op en dan sta je voor een blok. Indien jullie niet gerust zijn in die andere dj ... vraag je contract te ontbinden, Gi zal dat wel kunnen begrijpen, aangezien jullie niet de door jullie gewenste dj kunnen krijgen.
Dj's in dj teams doen dit steeds in bijberoep, als je wekelijks een trouwfeestje of dergelijke draait kan je vooralsnog niet leven van je dj-activiteiten.
Of een dj nu in het zwart, in bijberoep of in welk statuut dan ook zijn ding doet, doet niet af aan de kwaliteit van de dj.
Discobar-ketens hebben voordelen en nadelen, maar dezelfde statement geldt voor djs die alleen opereren.
En als een koppel meer materiaal nodig heeft dan initieel in je contract is opgenomen en dan je bezit, dan pas je je contract aan en gaat naar verhuurcentra als bijvoorbeeld 'Gi Van Aalst' en laat hun het extra materiaal zetten.
Maar dat is slechts mijn gedacht natuurlijk.
dj LeBart
|
|
|
|
Altijd op jouw ritme! Specialiteit van huwelijksfeesten.
in West-Vlaanderen |
Lable.be - De discobar waar het koppel centraal staat
in Beerse |
in Opwijk |
Coverband and live band on higher level
in Deurne |
Professional Party DJ Services - Allround Trouw & Feest Deejay
in regio Zuiderkempen |
LIVE MUZIEK & DJ
in Schelle |
Allround party DJ, eerlijke prijzen, ambiance inbegrepen!
in Schoten |
Feesten in stijl
in Kessel-Lo |
MUSIC IS THE SOUNDTRACK OF OUR LIVES
in west - vlaanderen |
uw perfecte dansfeest, daar maken we werk van.
in Oost- en West- Vlaanderen |
fun op je dansvloer ----- DJ's ----- 0496 51 14 14 -- http://infinity.be/
in Diksmuide en Zaventem |
A brand of magic never fails
in Menen |
in Belsele |
Pro allround Dj op je feest of fuif ! Reeds 18 jaar partytime!
in heel Vlaanderen |
Van Gala tot Party
in Wetteren |
De kwaliteit van uw feest is het allerbelangrijkste voor ons
in Aalter |
DJ - VIDEOGRAAF - VIDEOSCHERM
in Vlaanderen - Antwerpen - Limburg |
|