Terug naar overzicht
Hallo Liesbeth,Als je de tekst van dit prachtige lied gaat vertalen (de vertaling staat op internet) dan zal je lezen dat deze tekst gaat over de oorlog in Ierland. Dit lied gaat over de hoop dat er ooit vrede zal zijn tussen de Ieren. In de geschiedenis hebben we geleerd dat je je tijdens een oorlog kan overgeven door met een witte doek (zakdoek, serviette, vlag) te zwaaien. Vandaar het zwieren en zwaaien met de servietten en zakdoeken tijdens het spelen van het liedje. Als je me een mailtje stuurt op info@djjovdb.net dan zal ik je met veel plezier de tekst en vertaling door sturen.Veel succes met de trouw,DJ Jo
Vind ik leuk om te weten, kan je dit eens naar mij ook sturen: avereecke@hotmail.com
Kan iemandvan jullie mij dit ook doorsturen aub.Alvast bedanktsarahmartens@skynet.be
Voor zover ik weet gaat het hier om een franse gewoonte. Er wordt met de servietten gezwaaid als eerbetoon aan het bruidspaar en om ze te bedanken voor het feest. Hoe meer gezwaai, hoe leuker de gasten het vonden! Groetjes,Nathalie.
Wij hebben dit al meermaals voorgelegd aan franse familieleden ( verspreid over heel Frankrijk) en voor hen is dit totaal onbekend. Het liedje word zelfs niet gespeeld op een trouw ginder, laat staan dat ze er iets met zwaaien van servietten bijdoen. Toen wij hun dit vroegen reageerden ze allemaal nogal verbaasd. :D Ginder hebben ze wel een liedje dat als titel heeft " tournez les serviettes".
Wat mij betreft, de Pfaffs deden dat en danwordt het rage en moet iedereen dit 'nadoen'.Tja, de mensen willen eens 'uit de bol gaan', maar de zin snap ik niet!!!
het zwaaien met de zakdoek wilt gewoon zeggen... we geven ons over en laten alle remmen los!ik weet niet dat dit specifiek op een trouw gedaan wordt, maar ik kan me voorstellen dat de DJ dit na het dessertbuffet doet om de sfeer er terug in te krijgen... maar het is dus zeker niet op ieder trouwfeest een gewoonte.
Een goeie dj draait wat de mensen willen, en ik denk wel dat sommige bruidsparen willen dat er gezwaaid wordt hoor.GroetjesHeidi13/09/2008
Goeiedag.Van 1992 tot 1995 draaide ik in swingcafe s aan de overpoort te Gent.Dat nummer was toen al een topper bij de studenten en eenmaal die later trouwden werdt dat op hun trouwfeest gedraaid. Wat later was dat dan Myléne Farmer met Désenchantée.Groeten djchrisvb@skynet.be