Nu Online
Momenteel zijn er 65 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Kerk vastleggen

  24-2-2005 9:43:01
Hallo iedereen,
wanneer hebben jullie de kerk vastgelegd?
Wij trouwen op 06/05/06. Is het dan al aan te raden contact op te nemen met de pastoor?

Lindsay
6-5-2006
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 700


Tine
6-5-2005
 Meld misbruik24-2-2005 10:19:37

Wij trouwen op 06/05/05!! Op het moment dat wij een zaal gevonden hadden die we wilden vastleggen hebben we contact opgenomen met de pastoor om de kerk vast te leggen. (maart 2004) Je kan eigenlijk maar alles beginnen plannen als je weet dat je die dag ook effectief kan trouwen, vind ik.

Veel succes met je voorbereidingen! Die tijd vliegt zo voorbij!
Tine



zonneke

 Meld misbruik24-2-2005 11:03:51

hoi,
ik zou toch zo snel mogelijk vastleggen, dan ben je zeker dat je het uur nog kunt kiezen.

wij hebben vastgelegd van zodra we zeker waren van de zaal, toch een jaartje voor het huwelijk

succes met de voorbereidingen



Ann
2-7-2005
 Meld misbruik24-2-2005 16:17:12

Hallo,

Volgens mij kan je daar nu al voor langsgaan. Zo kan je de datum al blokkeren. Wij hebben dat in november gedaan en we trouwen in juli.

Groetjes,
Ann
Nog 128 dagen



sandy
16-7-2005
 Meld misbruik24-2-2005 18:52:24

misschien zijn wij met alles een beetje later, maar ik heb onze pastoor pas gecontacteerd eind januari en wij trouwen in juli.

wij hebben ook deze week pas alles in het gemeentehuis geregeld... En alles was nog vrij, wij konden bij beiden nog vrij kiezen.

groetjes
sandy



Ann
2-7-2005
 Meld misbruik25-2-2005 9:04:56

Amai, dan heb je wel geluk gehad met het gemeentehuis. Bij ons kon je dat ten vroegste 6 maanden en 14 dagen voor het huwelijk doen. Wij zijn dus de eerste dag gegaan. Het gemeentehuis ging open om 09.00 uur en wij waren er rond 09.30 uur en er waren al 2 koppeltje voor ons voor dezelfde dag geweest. Ik heb daar een ganse trukkendoos moeten boven halen om toch mijn gewenste uur te krijgen. (normaal gezien heeft het eerste koppel de keuze en moeten de volgende 15' ervoor of erna nemen, maar bij ons kwam dat helemaal niet goed)
Gelukkig is alles nog inorde gekomen!
Groetjes,
Nog 127 dagen



Patrick
8-10-2005
 Meld misbruik25-2-2005 12:07:14

De kerk kan je meestal al heel vroeg vastleggen en da doej edan ook meestal beter.

Het wettelijk huwelijk kan in de meeste gemeentes inderdaag pas 6 maanden en 14 dagen ten vroegste voor het huwelijk aangevraagd worden, maar bij ons bv kun je wel al een jaar op voorhand de datum en uur vastleggen.

Groeten en veel succes



Lindsay
6-5-2006
 Meld misbruik25-2-2005 13:24:11

Hartelijk dank voor jullie tips! Heb dan maar ineens de knoop doorgehakt, en naar onze parochiesecretaris gebeld.
Het gemeentehuis ligt bij ons al eventjes vast. Je kan inderdaad maar best zeker zijn van je datum en uur...


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info