Nu Online
Momenteel zijn er 171 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

echtgenoot mee naar pasbeurt trouwjurk

  8-11-2007 11:47:33
mijn toekomstige echtgenoot is op zijn tenen getrapt omdat hij niet mee mag. mijn moeder betaalt mijn trouwjurk en gaat ook mee kiezen. Ze staat erop dat de toekomstige bruidegom niet mee mag, ik ben van hetzelfde principe. aan de andere kant heb ik geen zin om elke dag ruzie te maken met mijn echtgenoot omdat hij niet mee mag. ik kan toch moeilijk zeggen tegen mijn ma dat ze niet mee mag en enkel maar moet betalen. help

nancy
24-5-2008
Meld misbruik



Reacties: 17 | Gelezen: 972


Sandra
25-7-2008
 Meld misbruik8-11-2007 11:52:42

Nancy,
uiteraard is het het leukst als je ventje op jullie huwelijksdag verrast is als hij je voor het eerst in je jurk ziet. Misschien kun je vooraf al eens met hem overleggen wat je graag ziet en wat hij graag ziet en misschien al eens samen een winkel binnenstappen om gewoon eens te kijken of eens naar een modeshow gaan. Dan voelt hij zich ook meer betrokken in de keuze van je jurk en heeft hij ook meer een idee van wat het worden zal, zonder dat hij het echt precies weet wat jij uiteindelijk gaat kiezen. Mijn verloofde en ik doen dit zo. Maar het passen zelf doe ik toch zonder hem.



Ellen
21-6-2008
 Meld misbruik8-11-2007 11:59:03

Hey Nancy

Ik denk dat het wel mogelijk moet zijn om met allebei samen te gaan indien je dat wil. Indien je van het principe bent dat de bruidegom het kleed vooraf niet mag gezien worden is dat echter nogal moeilijk.

Je kan denk ik wel een compromis vinden. alles hangt er van af waarom je aanstaande mee wil. Wil hij kiezen, wil hij mee raad geven,...

Bij mij betaalt mijn papa. Voor mij was het geen probleem dat mijn toekomstige erbij was (had dit zelfs liever, zo is het kleed ook zijn goesting), voor mijn papa kon dit absoluut niet.

Ik heb dit eerst als volgt opgelost. Ik ben met papa, mama en zussen gaan passen (die wilden allen mee). Van de kleedjes die ik mooi vond onthield ik de collectie. ik heb hem die achteraf laten zien via internet om zijn visie te vragen, zo ben ik zeker dat hij het alleszins niet lelijk vindt. ik beslis zelf en hij weet niet welk kleedje ik zal kiezen, zo is het toch nog een verrassing op de dag zelf.

Een andere oplossing kan zijn hem mee te nemen naar de pasbeurt met je ma, hem mee te laten helpen kiezen tot je ofwel tussen een aantal kleedjes twijfelt ofwel je droomkleed gezien hebt (maar hem dat absoluut niet laten merken). ook zo kan je de verassing behouden.

Ik hoop dat ik je een beetje geholpen heb.

Groetjes
Ellen
21-06-08



d
7-9-2008
 Meld misbruik8-11-2007 12:37:56

hey

toen ik ging passen wilde mijn vriend ook mee gaan ik zag dat echt niet zitten heb dat gewoon gezegd hij was eerst wel op zijn tenen geterd maar is toch over gewaaid ik heb hem niets van kleedjes laten zien ik wilde er echt de verassing inhouden en de dag zelf van ons huwelijk toen ik de deur opendeed kreeg hij tranen in zijn ogen en heeft hij wel 10 keer gezegd dat hij blij was dat ik mijn zin had doorgezet want dat hij anders al een idee zou gehad hebben van hoe ik eruit ging zien.kzou zeggen als jij echt van het gedacht bent dat je het niet wil en je weet dat hij niet lang zal kwaad zijn doe dan je zin en neem hem niet mee.maar je moet je erzelf goed bijvoelen natuurlijk .

grtz en laat eens weten wat je beslist



Ann
8-8-2008
 Meld misbruik8-11-2007 12:44:57

Bij mij gaat mijn toekomstige mee naar de pasbeurt, dat vind ik zelf het leukste. Je trouwt toch samen zeker, en ik wil er enkel voor hem prachtig uitzien, dus ik heb liever dat hij me er al eens in gezien heeft. Trouwens, op de dag zelf wordt je haar nog gedaan en krijg je wat make-up op en een bruin velletje en zo, dus dan zie je er nog helemaal anders uit dan 'gewoontjes' in de winkel. Ik vind het niet erg als hij het al gezien heeft.
Misschien is het wel mogelijk dat ik kies uit 5 kleedjes (die hij ook mooi vind) en dat hij dan even buitengaat als ik hét kleed kies. Dan weet hij inderdaad in welke stijl het zal zijn, maar nog niet helemaal welk kleed het is.
Het idee dat hij absoluut niks mag weten op voorhand, dat volg ik eigenlijk niet...

Maar je moet gewoon doen waar je jezelf goed bij voelt, zou ik zeggen.
Groetjes,
Ann B



sarah
17-5-2008
 Meld misbruik8-11-2007 13:16:37

het brengt ongeluk als hij het op voorhand ziet!!! Ale, dat is toch volkswijsheid of hoe noemen ze dat...
maar sterk argument!



Melissa

 Meld misbruik8-11-2007 14:27:25

Ik ben gaan passen met mijn mama, schoonmama, zus en toekomstige. Mijn mama had er totaal geen probleem mee dat mijn toekomstige meeging, mijn papa is in de tijd ook met haar mee gaan kiezen. Ze zijn nog steeds gelukkig samen... dus zover de volkswijsheid. Mijn schoonmama en de verkoopster hadden er echter een ander gedacht over maar daar hebben ik en mijn toekomstige ons niks van aangetrokken. We wonen reeds al samen dus ik zou het zeer moeilijk vinden om dit voor hem te verzwijgen... Daarenboven is hij de chauffeur van dienst die ons tot aan de winkel moest brengen. Dus vond het heel zonde hem beneden te laten zitten en dat zou hij ook niet gewild hebben. De dag zelf zal het allemaal toch nog anders zijn... dan is er nog dat tikkeltje magie bij die je extra speciaal maakt. Over alles zijn er wel regeltjes hoor: dit hoort niet, dit hoort wel. Doe gewoon waar je je goed bij voelt zou ik zeggen. Wil je hem mee of niet en spreek hem hierover. Het is tenslotte jouw kleed hé...

Melissa
12-01-2008



Naomi
12-12-2008
 Meld misbruik8-11-2007 14:31:44

Hoi
Mijn ventje had ook graag meegeweest ma hebem uitgelegd da ik hem toch liever wil verassen ermee op de dag zelf, en hij maakt er geen problemen van! :D
xxx



K
7-7-2007
 Meld misbruik8-11-2007 15:20:35

Mijn man moest van mij mee, niet dat hij niet wou natuurlijk; wij gaan altijd samen shoppen... Toen we de knoop niet konden doorhakken heb ik mijn mama er ook nog bij gehaald. Dus ja, waarom neem je ze niet gewoon allebei mee, dan heb je drie meningen...



Cathy
24-5-2008
 Meld misbruik8-11-2007 15:48:26

Hey!

Om te zeggen dat hij niet mee mag omdat dat ongeluk brent, ja das een beetje bijgelovig. Maar ik vind het juist tof om een geheimpje te hebben voor mijne verloofde. ZO is er een verassing voor hem op de trouwdag ook hé! En hij verast mij met het boeket, dat mag ik ook op voorhand niet zien, dus misschien kan je zo een compromis maken? Of vraag hem wat hij absoluut niet wil zien in een trouwjurk? Wat de precieze reden is dat hij meewil?



Els
1-1-2008
 Meld misbruik8-11-2007 16:01:28

ok, zijn wij het rare koppel hier? :-) bij ons is dit niet eens aan de orde gekomen, de bruidegom ziet het kleed niet, tot we beiden aan het altaar staan. punt aan de lijn. Sta op je strepen! Het is ook JOUW dag, niet alleen de "Dag van het koppel". Ok, je trouwt, ik+jij=wij, maar het moet voor jullie zelf ook nog een speciaal tintje hebben hè.Veel succes!



evelyne
5-7-2008
 Meld misbruik8-11-2007 17:25:31

hoi,

Ik snap niet goed dat hij daar een probleem van maakt,een beetje vertrouwen in je goede smaak mag hij wel hebben zeker! Mannen zijn soms net kinderen é, ze moeten alles weten, willen alles hebben, en als ze eens iets niet mogen of krijgen zijn ze op hun tenen getrapt :) die van mij mag mijn kleed ook niet zien (wel een heel klein stukje van de stof, want mijn mama maakt het zelf) maar daar tegenover staat dat ik zijn kostuum ook niet mag zien. goed compromis ,niet? zo zijn we alletwee heel benieuwd naar elkaar... misschien kan je het zo voorstellen?

evelyne



Natacha B

 Meld misbruik8-11-2007 21:03:45

Eerst hadden mijn vriend en ik afgesproken dat we samen gingen kijken om kledij voor mij. Want in zijn ogen lees ik meteen of hij t mooi vind of niet, en k zou me dan ambetant voelen als hij t niet wauw vond ...
Maar achteraf gezien wou hij dan toch een verrassing en ben ik alleen samen met mijn mama gaan kiezen. Ik geloof wel dat hij het mooi zal vinden (en anders is t zijn eigen schuld hé, hij mocht mee :p) Nu mag hij ook helemaal niets weten van me: de stijl, het kleur, niets weet hij! ;)



Tania
3-5-2008
 Meld misbruik8-11-2007 22:41:21

Hey,

Ik had eigenlijk zelf graag gehad dat hij meeging, maar mijn toekomstige houdt het liever als een verrassing. Net omgekeerd dus :). Ik hoor wel veel mensen die het heel klassiek doen (niemand ziet iets op voorhand), ik vond vooral dat als er één iemand het kleed mooi moet vinden, het toch wel mijn ventje is.
We zijn uiteindelijk voor een tussenoplossing gegaan: ik heb hem het kleed op de site laten zien (op het model). Ik heb ook een foto als ik het aan heb, maar die heeft hij niet gezien (dat wil hij liever niet). Zo heeft hij een idee en weet ik dat hij het wel mooi vindt, en blijft het toch een verrassing. We hebben er nu niet echt ruzie over gemaakt... het zou voor jullie toch jammer zijn dat de herinnering aan het trouwkleed er één van ruzie wordt. Kan je er niet eens allemaal samen over praten???

Groetjes,

Tania



Marie
5-10-2008
 Meld misbruik9-11-2007 8:33:45

Mijn vriend vindt het ook belachelijk dat hij mijn kleed nog niet mag zien, maar respecteert mijn mening en weet dat ik nog "van den ouwen tijd" ben en wil dat het kleed een verrassing blijft. WEl kijk ik met hem naar sites en boekjes en zo weet hij wat ik graag zie en weet ik wat hij graag ziet. Gelukkig is dat ongeveer net hetzelfde! Ik zou hem toch duidelijk maken dat het voor jou belangrijk is het zo te doen...



Olivia
4-5-2007
 Meld misbruik9-11-2007 9:19:38

Hey meisje,
Hopelijk ben je er intussen toch al overuit geraakt, want zoals over elk onderwerp wat een huwelijk betreft, zijn ook hier de meningen zéér verdeeld hé!!
Toch wil ik er graag de mijne nog aan toevoegen... Toen ik mijn kleed ging halen is mijn ventje niet meegegaan, maar toen ik er mee thuis kwam was ik zo enthousiast dat ik het meteen terug heb aangetrokken, dus ja... hij heeft het op voorhand gezien
Een fijne bijkomstigheid nog: ik kocht het kleed tweedehands, en toeval wil dat het meisje waarvan ik het kocht, op funny video een hoofdprijs won...dus meteen had eigenlijk iedereen van de familie en buren het gezien, alleen wisten ze het niet!
Wat die anekdote betreft, dat het niet mag dat hij het op voorhand ziet, of er zo ongeluk van komen ?!! Geloof daar niet in, want als je 1 € zou krijgen van alle koppels door de jaren heen die het op die traditionele wijze deden en waar het toch fout liep.... hoefde je nu haast geen cent zelf te besteden!!! Doe wat je SAMEN het beste vind !



carolien
26-7-2008
 Meld misbruik9-11-2007 20:45:29

ik zou voor geen geld van de wereld willen dat mijn verloofde mijn kleed op voorhand ziet.. we zijn nogal traditioneel ingesteld en maken onszelf bijgevolg wijs dat het ongeluk brengt :-)



Jill
24-5-2008
 Meld misbruik29-11-2007 15:49:07

ik heb mijn toekomstige en mijn mama meegenomen om een kleedje te gaan kiezen. omdat wij al lang samenwonen en omdat hij een andere smaak heeft dan ikzelf. maar hij weet niet wat ik gekocht heb want wij mama en ik zijn de dag erna terug naar de winkel geweest om te bestellen. het is ééntje dat hij ook mooi vond. zo weet hij toch nie wat ik aan heb op de grote dag.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info