Nu Online
Momenteel zijn er 31 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Opgelet met een droogkuis!!!!

  5-10-2007 17:40:21
hoi hoi

Hier een triestig ex-bruidje. We zijn gelukkig getrouwd op 7/7/7 en het werd wel eens tijd dat ik mijn trouwkleed liet reinigen aangezien het er wel erg vuil uitzag. Ik speciaal naar de zaak waar ze t kleed maakte gebeld en ze raadde daar een droogkuis uit de beurt aan die ervaring had met hun kledij (door modeshows,...) Ik dus vol goede moed naar de betrouwbare (ja wadde) droogkuis in Beverlo. Vandaag mocht ik het gaan halen en ik moet bekennen ik had maar een klein hartje na alle verhalen die ik al gehoord had over ongevallen met droogkuisen. Ja natuurlijk had ik prijs!!!!
Op mijn jurk zaten verschillende rozen en blaadjes afgewerkt met kristallen en niets bleef er vanover!!! ze hadden wat ze ervan gevonden hadden in een zakje gedaan en ik moest t maar er terug op naaien. Daar stond ik met mijn zakje stof en mijn beschadigd kleed. Gans uit mijn lood geslagen ik wist niet wat zeggen (en dat gebeurd niet snel). Ik ben onmiddelijk naar de bruidswinkel gereden om dit te melden en te vragen of het nog te herstellen viel. Gelukkig waren ze daar heel vriendelijk en wouden ze me helpen maar wat blijkt dat die herstellingen me wel 250 € gaan kosten ( 88€ per bloem daar kom ik niet onderuit en het gaat over 4 van die dingen) Ze wouden het al goedkoper doen. Ik dus naar de droogkuis gebeld want ja ik was om het licht uit te drukken PISSED!!! Ik wil dat ze tussenkomen en op zijn minst de retouche betalen en wie weeet wat er nog aan het licht komt. De verkoopster uit de bruidswinkel vertelde dat ze wisten bij de kuiserij dat de bloemen er afgenomen moesten worden maar ja ik zit er maar mee. Nu moet ik dinsdag terug bellen naar de droogkuis om te horen wat ze gaan doen. Ik zal waarschijnlijk wel pech hebben en alles uit eigen zak kunnen betalen. Dus meisjes een goede raad: Je kan beter een vuil kleed in de kast hangen danhet te laten beschadigen door incompetente mensen!!!!!

Groetjes en duim voor mij aub

een trieste El

Elke
7-7-2007
Meld misbruik



Reacties: 8 | Gelezen: 1668


Isabel
11-8-2007
 Meld misbruik5-10-2007 17:51:16

Hallo,

ik leef met je mee want dat zou ik ook heel erg vinden. Wij zijn op 11 augustus getrouwd en mijn kleed hangt nog altijd ongewassen aan de kast. Ik ben gewoon bang om het te laten reinigen. Bij mij zijn er wel geen pareltjes ofzo maar wel delicate stoffen. Gelukkig voor jou kan je kleed toch nog hersteld worden. Ik zou wel op mijn strepen staan met die droogkuis. Ik vind het wel een fout van hun kant dat ze de bloemen er niet afhaalden. Dat moeten ze toch weten. Ik hoop dat het goed afloopt. Hou ons op de hoogte.

Groetjes,
Isabel



tamara
15-9-2007
 Meld misbruik5-10-2007 18:03:19

Amaai, wat erg! God ik zou niet weten wat te doen als het mijne stuk zou zijn...

Ik heb het mijne zelf gewassen (ik had het ook wel zelf gemaakt, dus ik ken het kleed en de stoffen) en het is perfect uit de machine gekomen.

Is dat bij E&R dat je gaat? 88€ per bloem????? Wat soort bloemen zijn dat, met kleine diamanten of zo? Sorry, maar dat is echt wel belachelijk veel geld hoor! Ik naai zelf ook, ik kan me niet inbeelden dat je zoveel aan materiaal voor één bloemen zou gebruiken op een kleed. Wat heeft je kleedje dan in totaal gekost als ik zo vrij mag zijn?

Ik zou dan in ieder geval een schadevergoeding vragen. Zou zo iets bij wet ook niet moeten? Als je je rechten wil kennen; op de justitiehuizen geven advocaten elke week gratis advies (zie website justitiehuizen). Als ik ergens over twijfel ga ik daar ook altijd raad vragen, altijd handig om de wet te kennen als je met bedrijven wil onderhandelen.

Groetjes, Mara



Elke
7-7-2007
 Meld misbruik5-10-2007 18:15:50

hoi Tamara

Ik weet het is belachelijk veel maar het is handwerk en van satijn met swarovski afgewerkt. Dus het is wel prijzig. Ik wil niet onbeleefd doen maar vermeld de prijs liever niet omdat daat niet over gaat ookal koste het maar 100€!! Het gaat om het vertrouwen en de waarde. Maar in ieder geval bedankt voor je tip over de wet.
Ik hou jullie op de hoogt

Bedankt voor de steun
zelfs na de trouw heb je nog wat aan deze site :-)

xxx El



Ann
30-8-2008
 Meld misbruik5-10-2007 19:24:09

Elke,

Je moet die situatie niet zomaar aanvaarden. De droogkuis is volgens de wet gebonden uw goed te behandelen als een goede huisvader en is aansprakelijk als er onder zijn beheer schade aan uw goed wordt toegebracht.

Wat je nu kan doen:
Ten eerste zou ik goed luisteren naar welke oplossing zij voorstellen. Als dit op redelijke wijze voldoet om je schade te herstellen/vergoeden, zou ik dit aanvaarden.

Zoniet zou ik hen aangetekend in gebreke stellen voor de toegebrachte schade. Dit doe je dan best zo snel mogelijk, en je vraagt hen de schade (herstellingskosten zoals je bruidswinkel dit aanbiedt) te betalen.

Bij gebrek aan een degelijk antwoord kan je naar de FBT stappen. Dit is de beroepsfederatie Textiel, en zij kunnen onpartijdig en bindend (!) een oplossing uitwerken. Ook zij zijn immers gebaat bij een goed functioneren van de droogkuis, en daarom zullen ze er alles aan doen om je op een eerlijke manier te helpen.

Je staat wat dit betreft eigenlijk wel sterk. Je kan heel duidelijk de schade aantonen op basis van je huwelijksfoto's, er is maar 1 droogkuis betrokken (ze kunnen het niet op hun concurenten steken), er is een duidelijk kostenraming, en je zit met een uniek stuk dat een grote persoonlijke/emotionele waarde heeft.

Sterkte.

Ann (een beetje ook dankzij mijn verloofde Yuri)



sarah
17-5-2008
 Meld misbruik5-10-2007 19:34:53

mijn neef heeft een droogkuis. Dat zou af en toe nog gebeuren. Maar ze kunnen dat blijkbaar al voor een groot stuk zien aan de parels. Als je er met je vinger over gaat, en de verf gaat eraf, dan heb je garantie prijs.
Ik heb dus ook bij e&r gekocht en aangezien wij dus na ons wettelijk huwelijk nog eens op bali trouwen. Wou ik dus zeker weten of het in orde zou komen. Toen kreeg ik aan de telefoon te horen. "tja, nu hebben we net een bruidje gehad met een ian stuart dat gesmolten is."
Euhm ja... ben dus ook NIET gerust.
Is dat toevallig jouw ian stuart??



Elke
7-7-2007
 Meld misbruik5-10-2007 21:25:49

hoi Sarah

Neen ik heb eentje van Vankets zelf. Gelukkig is er aan het satijnen stof geen schade maar volgens E&R wisten ze dat de bloemen moesten verwijderd worden want ik had speciaal naar hen gebeld wie ze als droogkuis aanraadde. Maar de jurk heb ik van mijn oma gekregen en is niet bepaald goedkoop geweest. Het heeft dus een hele grote waarde voor mij. Ja ik ben er ziek van, heb al de ganse avond hoofdpijn en maagpijn. Maar ik ben blij dat ik jullie reacties lees en dat ik blijkbaar toch niet ZOMAAR in mijn onrecht kan geplaatst worden. Mijn vriendin werkt ook op een advocaten kantoor en ging ook dingen navragen. Ik ben ookal heel blij met de raad die ik van jullie allen krijg want ik was even ten einde raad. Alvast BEDANKT ik kan het niet genoeg zeggen. Ik heb terug een beetje moed om de strijd aan te gaan, want zij hebben tenslotte mijn jurk verkeerd behandeld en vernield...

Bedankt
Knuffels
El



sarah
17-5-2008
 Meld misbruik5-10-2007 21:37:24

ik hoop dat je niet getekend hebt, dat je afziet van eventuele schade?? want dat doen ze ook soms.
Als mijn neef iets verpest, dan komt de verzekering ook soms tussen. Dat heb ik al wel eens gehoord.



Elke
7-7-2007
 Meld misbruik5-10-2007 22:11:22

Heleba,

Gelukkig heb ik niets getekend!!! Maar er hangt wel een regelement ergens achter de deur. Maar heb juist op aanraden een aangetekende brief gemaakt en dus hoop ik dat hun verzekering de schade dekt he.

Knuffels
Elke


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info