Nu Online
Momenteel zijn er 59 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

kostprijs kerkelijke viering - Het Moment

24-8-2007 11:57:18
Hoi, ik vroeg me af of iemand al eens de financiële kant vergeleken heeft tussen een kerkelijke viering en één geleid door bv. Het Moment. Wij weten nog niet goed wat kiezen, en zouden ook dit aspect graag eens vergelijken.
Bedankt!

Hilde

Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 511

Kerry

Meld misbruik24-8-2007 12:05:35

Hey Hilde,

Ik weet niet wat een kerkelijke viering kost, maar weet wel dat als je alles laat doen door Het Moment het rond de 500EUR schommelt.
Ik hoop dat je dat al iets vooruit helpt...

groetjes

Sylvie

Meld misbruik24-8-2007 12:13:33

De prijs van een kerkelijk huwelijk verschilt van kerk tot kerk, voorbeeld voor de huur van de kerk betaal je in Assebroek 250 euro en in Middelkerke 1.000 euro, dus best eens checken in jouw gemeente.

Ingrid
28-4-2007
 Meld misbruik24-8-2007 12:44:23

de prijs van een kerkelijke viering hangt af van je bisdom. 200 euro of 250 euro. Ik vind het wel raar dat je de prijs laat meespelen in je beslissing. Dit zou volgens mij enkel mogen afhangen van je overtuiging.

joke
13-9-2008
 Meld misbruik24-8-2007 13:24:27

hoi,
De prijs hangt inderdaad af van bisdom tot bisdom, maar in middelkerke 1000€ dat geloof ik niet want ik woon in nieuwpoort en daar is het 250€. Ik denk dat je verkeerd bent geinformeerd hoor sylvie.
groetjes Joke

Hilde

Meld misbruik24-8-2007 13:31:22

Allen, alvast dank voor jullie reacties! Leiding door Het Moment dus precies dubbel zo duur als de kerk...
En natuurlijk bepaalt het kostenplaatje op zich niet onze keuze. Maar als je "twijfelt" (kan het niet anders uitdrukken), wil je elk aspect afwegen, en dus ook centjes. Begrijp je?
groetjes,

Sylvie

Meld misbruik24-8-2007 14:55:17

Hey Joke,

Ikzelf ben van Brugge, dus ja.
Mijn vriend z'n baas is er een aantal jaren geleden getrouwd en die heeft hem gezegd dat 't zoveel was, meer weet 'k ook niet hoor, is maar van horen zeggen hé.

Jasmijn
3-6-2006
 Meld misbruik24-8-2007 15:28:28

Wij hebben prijs laten berekenen bij 'Het moment' en het zou 250 euro kosten, dat is ongeveer even veel als een gemiddelde kerkdienst denk ik.
Wij hebben het uiteindelijk zelf in elkaar gestoken wat dan gratis was en zeker niet minder mooi.

groetjes

Hilde

Meld misbruik25-8-2007 18:13:18

Hoi jasmijn, zelf in elkaar gestoken? lijkt me niet simpel, welke structuur heb je dan gevolgd? En wie nam er bij je viering dan de 'leiding'? Net zoals bij 'de pastoor' zou ik iemand verkiezen die niet te persoonlijk betrokken is zodat het geen fiasco wordt (door de zenuwen, emoties,...)

Katrien
8-9-2008
 Meld misbruik26-8-2007 13:28:31

Als je niet voor de kerk wil trouwen, kan je ook nog voor een vrijzinnige dienst gaan (www.uvv.be ). Die werken volledig gratis en zitten op verschillende plaatsen in Vlaanderen.

Hoe onze plechtigheid geweest is, kan ik je nog niet zeggen, maar die van vrienden was alleszins de moeite!

Johan

Meld misbruik24-9-2007 16:08:09

In de Kerk varieert de prijs naargelang het bisdom en het uur van de viering: tss 200 euro en 360 eur. De Goede Herder van Dendermonde (www.goedeherder.be ) staat ook in voor mooie en zinvolle vieringen en hun prijs schommelt ook rond die van de Kerk.
Groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info