Nu Online
Momenteel zijn er 147 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Huwelijksviering wanneer (schoon)moeder overleden is

20-8-2007 10:38:34
Hey allemaal,

Wij zijn onze huwelijksviering aan het ineensteken en zitten met volgende vraag:

Eind mei 2006 is mijn schoonmoeder aan kanker overleden. Gezien het nog heel recent is willen wij graag haar bij onze huwelijksviering "betrekken". Nu wordt er tijdens de voorbeden wel altijd gesproken over personen die er niet meer kunnen bijzijn maar ik wil meer aandacht aan haar schenken dan enkele regeltjes in het misboekje.
Heeft er iemand al in dezelfde situatie gezeten en hoe hebben jullie dat dan in de mis verweven?

Alavst bedankt!
Katleen

Katleen
6-9-2008
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 555

Dany
24-5-2008
 Meld misbruik20-8-2007 10:52:38

Is natuurlijk geen gemakkelijke situatie hé...
Heb zoiets nog niet meegemaakt maar misschien kan je een gedicht of een lied tijdens de viering opdragen aan haar... Maar een idee hé... Een bepaald nummer dat zij erg mooi vond...

In ieder geval veel succes om er iets moois van te maken op jullie dag...

sofie
17-11-2007
 Meld misbruik20-8-2007 13:19:46

hallo, wij hebben juist hetzelfde voor alleen dit verschil dat mujn vriend zijn mama al 10 jaar geleden gestorven is en zijn papa intussen is hertrouwd.
maar we willen toch zijn mama vermelden omdat hij er nog steeds erg veel aan denkt.
wij vermelden het in het verwelkoming woord voorbeeld ..
we zijn heel erg blij om jullie allemaal hier te verwelkomen en iemand zeer speciaal namelijk de mama .
we voelen dat ze zeer trots is op hem en dat ze zeker een gids zal zijn in zijn verdere leven. welkom iedereen

ik weet niet of je hier iets aan hebt maar mijn vriend vond het erg belangrijk dat zijn mama erbij betrokken werd.
we willen ook op onze trouwdag even langs gaan op het kerkhof om een bloemetje neer te leggen. groetjes sofie.

Katleen
6-9-2008
 Meld misbruik20-8-2007 18:13:24

Bedankt Sofie,

Dit helpt ons al een beetje verder!

Katleen

Annick
31-5-2008
 Meld misbruik11-9-2007 9:43:14

Wij zitten in dezelfde situatie. Onze beide vaders zijn gestorven. Daarom zetten wij hun foto op een ereplaats, laten onze zoon kaarsen aansteken en dragen een gedicht voor ivm de andere missen. Daarna zal er een liedje spelen dat heel ingetogen en droef is. ( Jewish Town van Itzhak Perlmann)

Johan

Meld misbruik24-9-2007 16:14:01

Dag Katleen,
die vraag is mij ook al gesteld: enerzijds de huwelijksdag een leuke dag, anderzijds de overleden familieleden erbij betrekken. Ik stel dan voor om bvb. een kaarsje op het altaar te plaatsen voor deze overledenen en jullie (ende naaste familie) weten waarom het kaarsje er brandt. Tijdens de viering praten wij er niet over want dit kan een stempel zetten op de huwelijksviering, op jullie viering, op jullie dag.
En de mogelijkheid dat jullie in de dagen voor de trouwdag eens naar het kerkhof gaan en daar 'praten' en zeggen te weten dat hun aanwezigheid er zal bijzijn en dat er 'hun kaarsje' zal branden.
Groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info