Terug naar overzicht
Is natuurlijk geen gemakkelijke situatie hé... Heb zoiets nog niet meegemaakt maar misschien kan je een gedicht of een lied tijdens de viering opdragen aan haar... Maar een idee hé... Een bepaald nummer dat zij erg mooi vond... In ieder geval veel succes om er iets moois van te maken op jullie dag...
hallo, wij hebben juist hetzelfde voor alleen dit verschil dat mujn vriend zijn mama al 10 jaar geleden gestorven is en zijn papa intussen is hertrouwd.maar we willen toch zijn mama vermelden omdat hij er nog steeds erg veel aan denkt.wij vermelden het in het verwelkoming woord voorbeeld ..we zijn heel erg blij om jullie allemaal hier te verwelkomen en iemand zeer speciaal namelijk de mama .we voelen dat ze zeer trots is op hem en dat ze zeker een gids zal zijn in zijn verdere leven. welkom iedereenik weet niet of je hier iets aan hebt maar mijn vriend vond het erg belangrijk dat zijn mama erbij betrokken werd.we willen ook op onze trouwdag even langs gaan op het kerkhof om een bloemetje neer te leggen. groetjes sofie.
Bedankt Sofie,Dit helpt ons al een beetje verder!Katleen
Wij zitten in dezelfde situatie. Onze beide vaders zijn gestorven. Daarom zetten wij hun foto op een ereplaats, laten onze zoon kaarsen aansteken en dragen een gedicht voor ivm de andere missen. Daarna zal er een liedje spelen dat heel ingetogen en droef is. ( Jewish Town van Itzhak Perlmann)
Dag Katleen,die vraag is mij ook al gesteld: enerzijds de huwelijksdag een leuke dag, anderzijds de overleden familieleden erbij betrekken. Ik stel dan voor om bvb. een kaarsje op het altaar te plaatsen voor deze overledenen en jullie (ende naaste familie) weten waarom het kaarsje er brandt. Tijdens de viering praten wij er niet over want dit kan een stempel zetten op de huwelijksviering, op jullie viering, op jullie dag.En de mogelijkheid dat jullie in de dagen voor de trouwdag eens naar het kerkhof gaan en daar 'praten' en zeggen te weten dat hun aanwezigheid er zal bijzijn en dat er 'hun kaarsje' zal branden.Groetjes