Nu Online
Momenteel zijn er 182 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Prijs retouches

  12-7-2007 11:04:22
Hallo allemaal

hoe zit dat eigenlijk allemaal met retouches?
Als je een trouwkleed koopt wordt dat normaal gezien toch op maat gemaakt voor je, helemaal nieuw. Moet je dan nog iets extra betalen voor retouches? Ik dacht dat de prijs op het etiket ook de uiteindelijke prijs was?

En wat als je een kleed koopt, zo uit de winkel? wordt er dan normaal gezien iets aangerekend voor retouches? En hoe werkt dit dan, per uur of voor het totaal?

Ik heb een probleem met een winkel, waarover hier nog reeds klachten geweest zijn, en ik wil nu weten waar ik sta. Zij hebben onze afspraak eenzijdig veranderd nadat ik reeds het voorschot betaald heb, en ik kan op mijn standpunt blijven staan en iets afdwingen, maar dan kunnen ze me nog steeds liggen hebben door leugens te vertellen over die retouches.

Voor alle duidelijkheid: ik heb een bestaand kleed gekocht, dat een maatje moet ingelegd worden en er moet bovenaan iets veranderd worden. Toen ik het kocht hebben ze me niets gezegd over de prijs van retouches, ze zeiden enkel: ja, dat kunnen we, dit kunnen we. Was het naïef van me te denken dat dit zonder kosten kon? Maar hadden ze dit dan tenminste niet moeten zeggen toen ik het voorschot betaalde?

Alvast bedankt.

Ilona
24-5-2008
Meld misbruik



Reacties: 16 | Gelezen: 2625


Petra
29-9-2007
 Meld misbruik12-7-2007 11:23:43

Hallo,

Bij mijn kleedje komen ook extra retouches bij! Maar dat hbb ze wel van bij het begin gezegd! Diegene die het niet zeggen ja dat zijn natuurlijk de verkoopstrukken!
Wss in Antwerpen geweest? Heb het op het forum nog al gelezen...

Groetjes Petra



Sissi
26-5-2007
 Meld misbruik12-7-2007 12:20:31

Hey,

Ik denk dat je in de meeste winkels moet bijbetalen voor retouches en dat er veel winkels zijn die dat niet vermelden.
Ook bij mij hebben ze dat niet vermeld.

Sommige winkels hebben een vaste prijs voor retouches maar anderen baseren hun prijs op het werk dat ze eraan hebben.

Groetjes, Sissi
(47 dagen getoruwd)



Kirsten
9-6-2007
 Meld misbruik12-7-2007 12:30:42

Hey,

Ik heb toch ook voor de retouches betaald. Bij mij stond dat vermeld op de bestelbon.

Groetjes,
Kirsten
09/06/2007
www.kirstenchristoph.bruiloftsite.nl



Ilona
24-5-2008
 Meld misbruik12-7-2007 12:42:29

in antwerpen, ja... ("hoedje" af voor de juiste gok)

heb ik het dan verkeerd voor dat zo'n trouwkleed echt volledig nieuw en op maat gemaakt wordt? Of is dat voor als je details aan het originele ontwerp wil veranderen?

Dit zou toch alleszins moeten vermeld worden in de paskamers of in de winkel? En dan moeten ze ook niet doen alsof ze dat daar allemaal eens snel gaan fixen voor jou...



Anne
21-9-2007
 Meld misbruik12-7-2007 13:02:21

Hallo,
Bij mij is er een vaste prijs vernoemd geweest ... max 60 euro.
Het kleed wordt inderdaad op maat gemaakt, maar niet de lengte, ze laten het altijd iets langer. Daarvoor dat als je voor je pasbeurt gaat je schoenen moet mee hebben, zo kunnen ze het echt op maat stikken zodat je er niet op trapt.
Bij mij hebben ze me wel verwittigd van de prijs.

Groetjes
Anne



Sofie
23-5-2007
 Meld misbruik12-7-2007 13:08:05

Heb niets extra moeten betalen voor de retouches aan mijn jurk. Vanaf aankoopprijs van 625 € was het gratis in de winkel.

Groetjes

Sofie



Lies
27-10-2007
 Meld misbruik12-7-2007 13:48:09

Dag Ilona,

Bij mij hebben ze niet specifiek vermeld hoeveel de retouches waren, maar toen ze mij het totaalprijs van de jurk zeiden, zaten die er wel al in. Pas achteraf heb ik op de factuur gezien dat de prijs van mijn jurk opgesplitst was in onder andere retouches. Bij mij was het wel zo dat ik een volledig nieuwe jurk laten maken heb op basis van bestaande stukken, dus ik had me er wel aan verwacht...

Groetjes

Lies



Els
26-5-2007
 Meld misbruik12-7-2007 14:29:54

Oké,

Hier wil ik nog eens graag op reageren! Sterker nog: slechte reclame maken voor Le Chapeau! (jaja, Ilona ik vermoedde het al...)
Ik heb mijn trouwkleed daar gekocht en dan hebben ze wel melding gemaakt van te betalen retouches, "maar dat zou nooit veel zijn!". Nu moet je weten dat er enkel vanonder een klein beetje ingenomen moest worden en aan de bustier boven ook een klein beetje. Nergens in de taille + geen andere veranderingen.
TWEE dagen voor mijn trouw mocht ik het komen passen + afhalen (na mijn eerste pasbeurt waar ze had hadden afgespeld en letterlijk tegen me zeiden: Amaai, nog nooit een bruid gehad waar zo weinig moest bij gebeuren.")
Bleek dat ze te veel hadden ingenomen en pas na 3 uur van wijzigen en een kwade naaister (die naar huis wou) verder, was het kleed perfect.

Nu zag ik na de trouw wat ze voor de ieniemienie wijzigingen hadden aangerekend: 250 EUR!!!!!!!!!!!! SCHANDALIG noem ik dat!!! En zeggen dat ze het bij andere winkels soms gratis doen voor de bruid!!

Bij deze dus: bruiden sta op jullie strepen!!!!!!

Groetjes,
Els
(even lang getrouwd als Sissi ;-)



annemie
4-8-2007
 Meld misbruik12-7-2007 14:50:58

Ik ben benieuwd hoeveel ik zal moeten betalen, mijn kleed komt van dezelfde winkel, heb gisteren mijn eerste pas gehad.
Tot nu toe ben ik wel tevreden: ik heb een combi top/rok die eigenlijk niet bij elkaar hoorde dus ze wisten de eerste keer de exacte prijs niet. Tot onze verrassing ligt de prijs nu lager dan ze eerst vooropgesteld hadden (komen dus nog wel de retouches bij), terwijl ze toch zonder probleem het bedrag op de bestelbon hadden kunnen vragen.



Ilona
24-5-2008
 Meld misbruik12-7-2007 15:23:24

Het probleem is dat mijn kleed bestaat uit twee delen, waarbij ze me op voorhand verzekerd hadden dat ik die niet allebei moest kopen (ik heb het kleed in de beide winkels in antwerpen gepast en ze hebben daar allemaal hetzelfde gezegd). Het onderkleed is schandalig duur voor wat het maar is en dat moest ik er niet bij hebben. De prijzen hingen ook aan ieder stuk apart, dus anders hadden ze er maar één gezamelijke prijs van moeten maken!
Eens ik gekozen had, heb ik gebeld om te bestellen (ik heb dus geen bestelbon getekend en weet niet wat erop staat). het voorschot heb ik direct overgeschreven. Een dag later bellen ze me om te zeggen dat ik het onderkleed er toch bij moet kopen. Dit gaat dus volop in tegen alle afspraken die we reeds gemaakt hadden!

Nu ben ik ervan overtuigd dat ze me niet kunnen dwingen om de twee stuks te kopen, maar ja, als ik hen dan nog retouches laat doen (waarvan ze me ook nooit gezegd hebben dat die geld zouden kosten), dan kunnen ze daar wel gemakkelijk over liegen en veel te veel aanrekenen om zo hun verloren kost van het onderkleed te recupereren.

Het is dus wel duidelijk zeker, dat het vertrouwen volledig weg is? Ik heb de indruk dat het hele verhaal over "mijn baas zegt dat..." deel uitmaakt van de verkoopstruc.

Ik had twee kleedjes in gedachten, die ik allebei even mooi vond, dus op zich heb ik nog een keuze achter de hand (normaal gezien kan ik m'n voorschot makkelijk terugkrijgen), maar eens je gekozen hebt... Ik heb me het al helemaal ingebeeld hoe de foto eruit ging zien enzo en hoe ik ging rondlopen op m'n eigen feest in dat kleed, etc, etc. Bij dit kleed zou ik ook nog gewoon ondergoed kunnen dragen, en dus geen strapless plakkende dingen... Enfin, ik zag er al helemaal naar uit.
Merci aan die mensen om dat toch al te verpesten... :-(

Al bij al blijft het toch meer dan 800 euro, dus het is niet alsof dit zo enorm goedkoop is he... Echt schandalig dat ze voor een trouwjurk nog retouches durven vragen ook! het kost zo al genoeg. En ik heb hier al gelezen en gehoord dat die retouches enkel aangerekend worden omdat ze pure winst betekenen.



Caroline

 Meld misbruik12-7-2007 16:01:16

Ik denk dat het vrij evident is dat je betaald voor retouches, de naaister werkt toch niet gratis? Bij de winkel waar ik geweest ben is dat standaard 25 euro - tenzij er echt uren werk in gekropen is, dan kon het 30 euro worden. En wat zijn die twee cijfertjes nu als je de drie of vier van je trouwkleed ziet?

Soms is het zelfs zo dat als je een trouwkleed in een hele grote maat moet bestellen (zelfs als het maatwerk is) dat er nog bij de eigenlijke prijs van het kleed bijkomt - ook dat is ergens normaal, er komt veel meer stof bij kijken...



Ilona
24-5-2008
 Meld misbruik12-7-2007 16:40:17

Caroline, ik geef je gelijk en niet gelijk.

Voor mijn kleed, dat er gewoon een uit de rekken is, heb je ergens gelijk. Ik wil er een detail aan veranderen. Dus dat moet betaald worden. Maar langs de andere kant is het niet mijn fout dat zij niet alle maten hangen hebben. Dat doen ze ook voor hun eigen profijt en omdat ze het dan toch gaan inleggen voor de klanten.

Maar een echt kleed dat je in een bruidswinkel koopt, dat wordt voor jou op maat gemaakt, iets groter voor de veiligheid, etc. Waarom moet er daar nog retouches op betaald worden? De prijs van de naaister moet inbegrepen zijn in de prijs die je betaald voor het kleed.

Koop je in de C&A of E5 mode, of een andere winkel waar ze kleren voor jou retoucheren, wel daar hangt de prijs mooi en duidelijk uit. Je koopt een broek voor 50 euro, moet die korter, wel wij doen dat voor jou en dat kost je zoveel. Maar in deze winkel hingen nergens de prijzen voor retoucheren vermeld, zoals ik me herinner.

Kan iemand me hierbij helpen? Hangen in deze winkel waar ik het over heb (ik wil de naam niet noemen, maar hij is hier al vermeld) de prijzen van retouches uit in de paskamers?



Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik13-7-2007 8:17:07

Hey,

wel, ik heb mijn kleed ook in die bewuste winkel gekocht, en heb er toen ook een 'klachtenonderwerp' over geopend op dit forum... En inderdaad, ook tegen mij hadden ze gezegd dat de retouchekosten 'nooit veel' konden zijn. Dat viel dus dik tegen. Ik snap ook wel dat ze het niet gratis konden doen, maar als je een kleed koopt van bijna € 2.000 mag dat toch wel betaalbaar zijn, of is dat te veel gevraagd? Bovendien hadden ze bij mijn kleed de schouderbandjes af gedaan omdat ik het zo mooier vond, en mij verzekerd dat het goed zou houden. Eens de namiddag van mijn trouwdag voorbij, begon de bustier af te zakken en na de openingsdans heb ik uit pure miserie een ander topje aangedaan. Jammer vond ik dat.

Voet bij stuk houden zou ik zo zeggen, want ik heb ook een andere rok bij mijn topje gekocht, het kan dus wél!

Groetjes,
Lieve



annemie
4-8-2007
 Meld misbruik13-7-2007 10:49:45

In jouw geval zou ik enkel het stuk kopen dat je besteld hebt en het door een naaister op maat laten maken.



Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik4-9-2007 14:00:52

Hey Ilona,

ben een beetje nieuwsgierig: hoe is deze hele situatie nu afgelopen?

Groetjes,
Lieve



Ilona
24-5-2008
 Meld misbruik4-9-2007 14:30:28

http://www.wijtrouwen.com/main/vilforvie.asp?style=prin...

als echt alles afgelopen is, open ik nog wel eens een topic vol lof ;-)


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info