Nu Online
Momenteel zijn er 19 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

wie zit waar?

  11-6-2007 22:33:47
Kan iemand mij vertellen of er vaste plaatsen zijn voor de papa's en mama's, broers, zussen, ooms, tantes etc. in de kerk? Zit de familie van mij aan de ene kant en die van mijn ventje aan de andere? Of hoe werkt da eigenlijk?

Selma
8-9-2007
Meld misbruik



Reacties: 3 | Gelezen: 1072


melissa
20-7-2007
 Meld misbruik11-6-2007 23:35:44

hallo

in de kerk zitten de grootouders en ouders op de eerste rij in een halve kring. en de broers en zussen op de tweede rij elk aan de kant van de verwante.

De halve kring is volgens etiquete eerst de ouders en dan de grootouders en dan de getuigen. Wij doen het anders. de getuigen zitten aan het gangpad dan de grootouders en als laatste de grootouders. reden: Tijdens het afleggen van de geloften en geven van ringen en het tekenen en zo moeten de getuigen telkens naar voor. Dit zorgt ervoor dat je een brede muur crieert en op die manier als de ouders aan het gangpad zouden zitten zouden ze dit alles niet kunnen zien wat dan wel mogelijk is als ze op het uiteinde van de kring zitten. de getuigen moeten dan niets zien want die staan toch vooraan. als je het zo doet zien de ouders tenminste ook de reacties op de gezichten en zo.

hopelijk ben ik een beetje duidelijk

groeten melissa
20.07.2007



Veroniek

 Meld misbruik12-6-2007 8:21:30

Hoi Selma

Ook wij gaan het doen zoals Melissa het zegt.

Onze priester zal onze stoelen klaarzetten de dag ervoor. En die avond kunnen wij de kerk versieren.

De stoelen zullen in een halve cirkel rond ons staan. De getuigen gaan we aan het hangpad laten zitten, naast hen de grootouders en daarnaast de ouders. Zo zien die idd alles.

Wij zitten alleen met het probleem dat langs mijn vriend zijn kant ze met 5 kinderen zijn (en elk een partner) en ik heb enkel mijn broer... Dus ik weet nu niet goed hoe ik dit zal oplossen. Normaal zit de kant van het meisje links en de kant van de jongen rechts, maar dan is het niet gelijk verdeeld bij ons...

Succes nog!

Groetjes
Veroniek
20 07 2007



Caroline
15-9-2007
 Meld misbruik12-6-2007 14:11:27

Hallo,
Bij ons staat de eerste rij stoelen in een halve cirkel: wij in het midden, links van mij mijn getuige en haar man, dan mijn mama en haar vriend, mijn vader en mijn broer, rechts van mijn vriend, zijn getuige en zijn vrouw, zijn ouders, zijn zus en haar man en zijn grootmoeder...
Hopelijk ben je hier iets mee.
Groetjes
Caroline


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info