Nu Online
Momenteel zijn er 88 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

viering in openlucht

  6-5-2007 20:00:26
Hallo,
Heeft er iemand ervaring met een misviering in openlucht?
Wij trouwen in augustus 2008 en overwegen om i.p.v. in een kerk, de viering ergens in openlucht te houden.
Alvast bedankt,
M&M
23-08-08

Mario
23-8-2008
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 1342


Greet
24-8-2007
 Meld misbruik6-5-2007 20:24:50

Hallo,

Wij trouwen in augustus 2007. We hebben er ook over nagedacht om een "kleine viering" te houden in het park aan de feestzaal. Uiteindelijk zijn we daar wel vanaf gestapt... dit vraagt organisatorisch nog meer voorbereidingen nl. stoelen voor buiten, versiering, muziek, een hele verhuis, en dan ... wat als het regent? Dus hebben we besloten om onze viering te doen in een kapel. We trouwen in de Sint- Anna kapel te Sint- Anna- Pede (Dilbeek). Deze kapel is klein (dus eerder intiem) en het bespaart ons toch heel wat zorgen. We zijn heel blij met onze keuze. Toch gezellig (dus niet in zo'n grote en koude kerk) en minder practische zaken te regelen.

Succes in jullie keuze.

Greet
24/08/2007



Lies
30-6-2007
 Meld misbruik6-5-2007 22:40:57

Hoi!

wij trouwen 30 juni (2007!) in het park van de Oude Abdij van Kortenberg. Al die praktische dingen vinden wij niet zo erg, en er is een tent voorzien voor als het regent. Wat wel een probleem kan zijn, is jullie pastoor. Die van ons is een vriend van de familie, dus dat was geen probleem. Maar in principe mag je niet trouwen op een andere plaats dan in een kerk/kapel. (officieel voor de kerk toch niet!) Er zijn dus ook niet zoveel pastoors te vinden die het wel in openlucht willen doen. En ik heb al een aantal bruidjes gehoord die hiervoor hun openluchtviering hebben laten varen. Dus best eerst even heel goed navragen bij jullie priester!

Veel succes!
En als jullie nog wat willen vragen:
liesdaemen@hotmail.com



Patricia
17-2-2007
 Meld misbruik7-5-2007 10:15:05

Hoi,
ik betwijfel eigenlijk of je een pastoor vindt die een viering in openlucht wil doen.
Je trouwt immers voor de kerk, en dat kan (logisch) alleen in een kerk, dat is nu eenmaal de plaats van God.
Als je toch in openlucht wil trouwen zal je volgens mij eerder naar rent a priest of zoiets moeten gaan denk ik.



Sofie
26-5-2007
 Meld misbruik7-5-2007 11:23:38

Hallo,

Wij trouwen 26 mei aanstaande en als het weer meezit, doen we de viering ook in openlucht : tuin van Salons Lodewijk van Male (Brugge)waar ook het feest is, met Johan van Rent-a-Priest. (Bij slecht weer is er wel een tent voorzien natuurlijk). Ik denk ook wel dat een "gewone" priester hier niet zo happig voor is...

Alvast succes met de voorbereidingen!

Sofie



Ilse
17-8-2007
 Meld misbruik7-5-2007 12:41:17

Inderdaad, je huwelijk is enkel geldig voor de kerk wanneer je in een parochiekerk trouwt. Je moet namelijk in een register ingeschreven zijn. In uitzonderlijke gevallen kan een kapel ook. Een viering in open lucht is geen gewijde plaats, dus ik denk dat dat nooit kerkelijk geldig kan zijn. Maar 't is te zien of je dat wil hé?
Groetjes,
ilse



Cathy
15-12-2007
 Meld misbruik7-5-2007 13:32:23

Hoi,

Op de site van rent-a-priest heb ik nochtans gelezen dat je hun dienst ook in het kerkregister kan laten inschrijven en zij doen toch ook diensten op andere locaties.

Groetjes,
Cathy



Johan

 Meld misbruik24-9-2007 17:29:56

wij doen inderdaad vieringen in openlucht - en waarom niet? Elke plaats is geschapen en getuigt van God en is dus heilig. Wij gaan samen met het koppel op stap en werken samen aan een persoonlijke en unieke viering: wij verbeelden en verwoorden tijdens de viering wat 'liefde' voor het koppel betekent.
groetjes
www.goedeherder.be


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info