Nu Online
Momenteel zijn er 29 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

zelf kleed maken

  18-4-2007 13:04:43
Zijn er nog mensen die hun kleed zelf maken?
Krijg er zelf nogal eigenaardige reacties op!

els
7-7-2007
Meld misbruik



Reacties: 11 | Gelezen: 1643


Caroline
15-9-2007
 Meld misbruik18-4-2007 13:14:56

hallo, ik heb een vriendin die twee jaar geleden zelf haar kleed gemaakt heeft... ik vond dat ontzettend knap van haar, zou dat zelf niet kunnen, en het was echt heel mooi... dus als je het kan, ziet zitten en tijd hebt, vind ik dat wel iets unieks!Veel succes ermee en trek je vooral niets aan van wat anderen er eventueel van zeggen



Katleen
8-9-2007
 Meld misbruik18-4-2007 13:17:13

Dag Els, Ik zou zelfs niet weten hoe eraan beginnen. Maar mijn mama maakt heel vaak onze kleding en ik kan je zeggen het is vaak beter dan dit wat je in de winkel kan krijgen. Dus ik zou zo zeggen trek je van deze reacties niets aan en geniet van het maken ervan. En ik ben er zeker van dat je de dag zelf een hoop complimentjes gaat krijgen. Gewoon doen!! Groetjes en succes Kate



Mieke
22-9-2007
 Meld misbruik18-4-2007 13:28:18

moest ik het kunnen zou ik het zeker doen en het zal je heel wat geld uitsparen want de kleedjes in de winkel zijn belachelijk duur vind ik

succes

groetjes
Mieke
22/09/07



Franciska
28-7-2007
 Meld misbruik18-4-2007 14:53:29

Hey Els,

Mijn moeder heeft ook mijn jurk gemaakt. En ze is echt ook heel mooi. Je spaart er idd ook heel wat geld mee uit. Alhoewel ik moet zeggen dat ik aan mijn stof ook nog redelijk wat geld heb gegeven. 650 euro, maar daar heb je in de winkel meestal nog geen jurk voor. Ga ervoor, zou ik zeggen. Waar ik wel spijt van heb, is dat ik niet op voorhand was gaan passen. De jurk stond al in mekaar, ik had nl al een hele tijd iets gezien wat ik heel mooi vond. Maar toen ik dat in de winkel dan effectief aan had, vond ik mezelf er niet zo mooi mee. Veel te uitbundig. Dus hebben we de rok wel iets moeten vermaken en nu is het wel goed. 't Is wel iets heel eenvoudigs een rok en een top, zonder sleep. En dan nog een soort, sjaal, mouwen eigenlijk die ik er over kan dragen. Dat maakt het echt af. Het is geïnspireerd op de trouwkleding van Kaat Tilley.

Groetjes



Ilse
17-8-2007
 Meld misbruik18-4-2007 16:57:06

Hoi Els,
In mijn ervaring hebben mensen nogal vaak commentaar als je niet doet wat de meerderheid van de mensen doet! En de meerderheid van de mensen KAN helemaal geen bruidsjurk maken, dus vandaar dat niet de meerderheid dat doet! Als je zelf je jurk kan maken, dan is dat een unieke manier om naar je dag toe te leven en om er iets persoonlijks van te maken. Veel succes ermee!
Ilse



nelle
15-9-2007
 Meld misbruik18-4-2007 18:36:12

hey els;
heel tof dat je je kleed zelf maakt.bij ons was het ook de bedoeling dat mijn mama mijn kleed zelf zou maken.maar omdat ik een kleed gekozen heb dat toch net iets te moeilijk werd(nogal veel handgenaaide parels) en ik het kleed vond voor een prijs die niet zelf te maken was is het anders gelopen toch vind ik een zelf gemaakt kleed toch iets meer van jezelf hebben
en onthou het is jullie trouw daar hoeft niemand anders zich over uit te spreken
groetjes nelle



tamara
15-9-2007
 Meld misbruik18-4-2007 21:04:46

Hoi Els,

ik weet niet of wij elkaar al op het forum zijn tegengekomen maar ik heb hier al met een aantal mensen gepraat over dit topic.
Ik maak mijn kleed ook zelf. Ik heb altijd al mijn eigen creaties gemaakt en heb ook al trouwkledjes voor familie en vrienden gemaakt, dus ik zou eerder rare reacties krijgen als ik het niet zelf zou maken! :) De mensen vragen me dit zelfs niet eens, ze gaan er gewoon van uit dat het zo is.

Iedereen is wel erg nieuwschierig omdat mijn kleding echt mijn stijl heeft en dus nergens te vinden is.
Ik ben iedereen dan maar op een dwaalspoor aan het zetten door de ene moment dit te zeggen en de andere dat.

Ik wil zeker niemand tegen de borst stoten, maar toen ik in de winkel ging passen om een idee op te doen van waar ik mee stond en niet, vond ik dat alle kleedjes zo erg op elkaar lijken. Ik heb het gevoel dat iedereen tegenwoordig in een linea rafaelli trouwt en als je zo 1 kleed hebt gezien heb je ze allemaal gezien naar mijn gevoel. Ok, de details verschillen, maar er zijn 3 types kleedjes en daar houd het mee op.
Ik was onlangs op een huwelijk waar er op voorhand gewed werd wat de bruid aan zou hebben en ik won de weddenschap.
Ik moet maar naar een foto kijken en weet hoe die persoon er als bruid zal uitzien. Misschien is het beroepsmisvorming! :)

Geld mee uitsparen; zeker! Voor de stof van mijn kleed gaf ik 300€. Ik heb wel een best dure met parels bezette kantstof erbij gekocht en die kwam wel op 500€, dus dat wes wel even slikken, maar moest ik dit ontwerp in die stoffen kopen in de winkel zou ik er geen 800€ maar makkelijk 2500 tot 3000€ aan moeten geven. Ik had een kleedje gepast in dezelfde stof als mijn kleed en dat kwam op 1100€, vergeleken met mijn 300€ is dit dan wel een heel verschil.

Heb je al veel ervaring met kleding ontwerpen? Heb je al stoffen en patronen?
Ben altijd zo nieuwschierig om te weten hoe een ander die aanpakt en met welke moeilijkheden je zit.

Als je met vragen moest zitten, vuur maar af!

Groetjes, Mara.



Jotje
13-7-2007
 Meld misbruik18-4-2007 22:34:50

Niet naar horen, gewoon doen!

Ik wou dat ik er ook de tijd voor had, want heb altijd gezegd dat ik mijn kleed zelf zou maken, maar met een fulltime en een opleiding heb ik daar echt geen tijd meer voor over... 't zal een doopkleed moeten worden na mijn opleiding...

Echt waar zeker doen!

groetjes Jotje



els
7-7-2007
 Meld misbruik19-4-2007 11:36:18

Dag Mara,
Heb ook zo'n € 300 uitgegeven aan stof. Wel heel mooi, en iets wat niemand heeft natuurlijk.
De onderste laag is effen ecru en de bovenste laag is transparant met bloemen in verwerkt. Onderaan redelijk wat bloemen (ecru + bruin, gevormd met koorden) en naar boven toe loopt dat uit tot bijna effen.
Patroon heb ik uit Knip-Mode gehaald en volledig aangepast. Was van een kort eenvoudig kleedje.
Heb het kleed al es in een effen witte goedkope stof gemaakt om t model te checken, en dat zag er toch goed uit. Ben benieuwd...
Nog even werk! Vanavond begin ik er aan. Heb enkel nog maar de voering gemaakt.

En nee, ik heb nog niet zoveel ervaring. Zit in mijn 3de jaar avondles. Maar k zie t wel redelijk zitten.

Wat voor kleed ga jij maken?



tamara
15-9-2007
 Meld misbruik19-4-2007 17:30:24

Hoi Els,

ik maak een kleine hoepel (omtrek 2.60) opgevuld met tulle voor een zacht effect.

Het kleed wordt gemaakt van een champagne tafta. De sluier van een champagne tulle met witte parels, grijze stoffen bloempjes en goudborduursel. Die maakt het wel duur, maar voor die dag geef ik er niet om.

De rok is dus een uitgaande met sleepje. Het bovenstukje is een koset met een drapage die assymetrisch afgaat naar links. Er gaat nog wel een strook rond mijn hals zoals een haltertop om mijn schouders te breken, die zijn nogal breed.

Mijn sluier wordt in het kleed zelf verwerkt, die wordt vastgezet in het hoogtste deel van de drapage, loopt voor me door gelijk met de drapage, dus naar rechts onder en dan naar achter over mijn hoofd en links los naar onder. Je kan het vergelijken met een sari, dat is dezelfde werkwijze en daar is het ook op gebaseerd.

Het is niet zo makkelijk om uit te leggen, ik hoop dat je er een beetje aan uit kan! :)

Ik heb me gebaseerd op verschillende patronen van Vogue en daar een nieuw kleed van gemaakt.
Ik heb ook een proef gemaakt uit een goedkoop taftje en de sluier geknipt uit een oude voille gordijn want daar kan je geen patronen van vinden.

Groetjes Mara.



Ilse

 Meld misbruik25-4-2007 13:36:30

Mijn vriendin maakt onze trouwkledij ook zelf, we opteren wel voor een broekpak, maar we komen er niet uit welke stoffen we zouden nemen of welk patroon.
Het patroon zelf maken ziet ze niet zitten.
Dus Els, gewoon ervoor gaan, het maakt je dag nog specialer ....
Groetjes,
Ilse


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info