Nu Online
Momenteel zijn er 51 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Norbert De Bethune

  19-2-2007 7:46:40
Hallo iedereen, zijn er mensen onder jullie die al hun eerste gesprek met Norbert De Bethune achter de rug hebben of meer van de voorbereiding? Zo ja, hoe is dit verlopen? Bedankt, Marijke

Marijke
1-9-2007
Meld misbruik



Reacties: 5 | Gelezen: 1216


Tamara
13-11-2010
 Meld misbruik19-2-2007 12:25:26

Hey,

wij gingen ook eerst met Norbert De Bethune samenwerken, maar zijn daar van afgestapt. Reden: we vinden hem niet echt vriendelijk en een droogstoppel. Als je dan toch niet voor de kerk trouwt, mag een viering er al wat losser aan toe gaan. Toen hij voorganger was op het huwelijk van een kennis, had hij zelfs de verkeerde misboekjes bij (dus ook verkeerde viering). Ze vertelde mij ook dat je als je op gesprek gaat bij hem, hij je echt het vuur aan de schenen legt en vragen stelt waarom je precies hem/haar kiest om mee te trouwen en wat zijn of haar sterkste punten zijn. Ik heb ook eens een misboekje bekeken dat hij gemaakt had. Al even droog als hij zelf is. Misschien dat iemand anders daar content mee is, maar wij in ieder geval niet.

groetjes,
Tamara



Femke
14-6-2008
 Meld misbruik19-2-2007 14:07:28

Hey bruidjes,

Wij twijfelen ook zeer erg tussen rent a priest of een kerkelijk huwelijk. Rent a priest lijkt me persoonlijker en intiemer, maar het is wel belangrijk dat ze het bij rap professioneel opnemen. Er bestaat nog iets nl Het Moment, zij doen ook juwelijksvieringen, maar weet wel niet of het kerkjurdisch geldig is. Tamara waar hebben jullie voor gekozen?

Groetjes



els
7-7-2007
 Meld misbruik19-2-2007 15:09:56

Als hij nog vrij was geweest op onze dag, hadden we 100% zeker met hem samengewerkt!



annelies
9-6-2007
 Meld misbruik19-2-2007 15:24:24

Hallo Marijke,
Wij zijn al bij Norbert geweest voor ons eerste gesprek, en het is echt heel goed meegevallen. Ik had hier op het forum ook al heel wat commentaar gelezen, maar bij ons viel het heel goed mee. Ik ben er zeker van dat onze viering super wordt.
Hij legt je zeker niet 'het vuur aan de schenen', hij stelt gewoon wel eens een diepzinnige vraag, maar dat vind ik ook niet meer dan normaal. Hoe moet hij anders weten wat jullie belangrijk vinden. Hij heeft ons ook gevraagd waarom we elkaar kiezen om te trouwen, maar alweer: dit is toch normaal? Wat moet hij anders vragen?
Hij heeft op het moment van het gesprek, samen met ons de volledige viering opgesteld, en telkens gevraagd of we akkoord waren met de verwoording. Alles staat in onze woorden, het wordt echt mooi en veel persoonlijker dan een kerkelijk huwelijk (alhoewel ook dit afhankelijk is van de priester). Ik vind hem trouwens ook geen droogstoppel... Enfin, veel hangt af van persoon tot persoon, dus jullie moeten zelf maar eens zijn tekst op de RaP-website lezen en eens langsgaan, dan weet je meteen of hij je ligt of niet.
Het enige dat ik je kan zeggen is, laat je niet op stang jagen door commentaren van anderen (ik heb dit ook gedaan en dat was voor niks nodig), je moet gewoon voor jezelf uitmaken of hij je ligt of niet. Uiteindelijk kies je toch nog altijd zelf hé.
Veel succes!
Annelies
09.06.07

PS: Wat betreft de misboekjes: wij hebben met hem afgesproken dat we deze gewoon zelf maken, dus daar zullen al zeker geen problemen zijn.



Marijke
1-9-2007
 Meld misbruik19-2-2007 19:48:27

Hallo, alvast bedankt voor de reacties. Persoonlijk vind ik het ook niet zo erg dat hij een diepzinnige vraag stelt: daar draait het die dag uiteindelijk toch allemaal rond, niet? En zo kan hij de viering inderdaad persoonlijker maken. Ik heb een viering meegemaakt met die Johan van Rent A Priest en je merkte echt dat die heel diepzinnige gesprekken gehad had met het bruidspaar waardoor die viering echt super goed was! Uiteindelijk is het toch een huwelijk en moeten we eens stilstaan bij de bedoeling van die dag. Bedankt! Marijke


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info